F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Rydell i Monteiro zwycięzcami wyścigów na Estoril
    Konrad Házi, 14 lipca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Za nami 11 oraz 12 runda Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych – WTCC. Tym razem kierowcy po raz pierwszy w historii tej serii ścigali się na portugalskim torze Estoril. W ten weekend pogoda dopisała, a wyścigi oglądało 25 tysięcy kibiców.

    Wyścig 1

    Pierwszy wyścig wygrał po udanym manewrze wyprzedzania na pierwszym okrążeniu startujący z drugiego pola kierowca Seata – Rickard Rydell. Podium uzupełnili kierowca Chevroleta – Nicola Larini oraz kolejny kierowca Seata – Yvan Muller. Warto dodać jeszcze, że Alain Menu, który miał startować z trzeciego pola, ruszył z końca stawki, ponieważ został ukarany za to, że gaśnica w jego samochodzie była pusta.

    Pierwszy wyścig jak zwykle rozpoczął się ze startu lotnego, a właśnie dzięki dobremu startowi Rydell był w stanie wyprzedzić Lariniego i – jak się później okazało – wygrać cały wyścig. W pierwszym zakręcie doszło też do sporego zamieszania, gdy Larini uderzył lekko w Seata Jordiego Gene, a ten zmienił tor jazdy i uderzył w Chevroleta Roberta Huffa, który popisał się umiejętnościami driftera i jadąc w poprzek toru uratował się przed wykręceniem bączka.

    Bardzo dobrze wystartował też Alex Zanardi (BMW), który na trzecim okrążeniu przebił się już na 10 miejsce, a startował z pozycji 16. Problemów na starcie nie uniknął tymczasem Augusto Farfus (BMW), który po wpadnięciu w zamieszanie w pierwszych zakrętach uszkodził na tyle poważnie swój samochód, że po zjeździe do boksów nie mógł już kontynuować jazdy. Na trzecim okrążeniu odpadli również Tom Boardman oraz Olivier Tielemans, w którego samochodzie eksplodował silnik. Zanardi również mógł mówić o pechu, ponieważ stracił wszystko to co wywalczył, gdy jego samochód uległ awarii. Włoch musiał zjechać do boksów, jednak dotarł ostatecznie do mety, choć dopiero na 20 miejscu z prawie okrążeniem straty do lidera.

    Później sytuacja się nieco uspokoiła, a w czołówce walczyli jedynie Gene, Priaulx i Huff, którzy jechali w takiej właśnie kolejności na pozycjach 4, 5 i 6. Andy Priaulx próbował chyba wszystkiego, by wyprzedzić Gene, lecz za każdym razem, gdy dochodziło do ataku brakło mu miejsca lub prędkości. Z całej trójki najlepiej wyszedł Huff, który ograł obu swoich rywali, a Gene wyprzedził na ostatnim okrążeniu. Ósmą pozycję w pierwszym wyścigu zajął Felix Porteiro, dzięki czemu zapewnił sobie start z pole position do drugiego wyścigu.

    Wyścig był dość emocjonujący, choć pierwsza trójka przez większą jego część jechała niezagrożona. Doszło również do kilku incydentów, a o największym pechu może mówić Sergio Hernandez, w którego BMW otworzyła się uszkodzona wcześniej maska. O pechu może mówić również Stefano D'Aste, który najpierw wykręcił bączka, a później spowodował obrót samochodu Franza Engstlera, za co został ukarany. Oprócz tego nic poważnego się nie wydarzyło, a kilku kierowców wypadło jedynie na pobocze. Wśród kierowców niezależnych pierwszy wyścig wygrał Pierre-Yves Corthals za kierownicą Seata, zajmując w klasyfikacji wyścigu 12 miejsce.

    WTCC > 2008 > Portugalia 1, Estoril - 4,182 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI1222:05,13510
    2. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti12+0:00,8168
    3. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI12+0:08,1606
    4. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti12+0:10,6815
    5. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI12+0:12,3164
    6. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si12+0:12,6053
    7. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI12+0:13,2222
    8. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+0:13,6621
    9. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si12+0:13,847
    10. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI12+0:14,866
    11. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti12+0:16,611
    12. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI12+0:22,834
    13. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI12+0:24,956
    14. 60Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si12+0:38,911
    15. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11012+0:39,114
    16. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si12+0:39,925
    17. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si12+0:50,265
    18. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si12+0:59,521
    19. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+1:06,335
    20. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+1:35,186
    Niesklasyfikowani
    31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si8
    3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si2
    16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si1
    28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 1101
    77Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI0
    Pole position: Nicola Larini (Chevrolet) - 1:47,325
    Najszybsze okrążenie: Nicola Larini (Chevrolet) - 1:49,423 na 5 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    Drugi wyścig wygrał po starcie z drugie pozycji lokalny faworyt Tiago Monteiro za kierownicą Seata. Na pozostałych stopniach podium staneli tym razem Yvan Muller i Andy Priaulx. Dla Monteiro runda ta przebiegła w ten sam sposób co w Meksyku.

    W pierwszym zakręcie obyło się tym razem bez większych incydentów. Na pierwszym miejscu pozostał startujący z pole position Felix Porteiro, jednak prowadzeniem cieszył się jedynie do drugiego okrążenia, gdy wyprzedził go Monteiro.

    Na czwartym okrążeniu świetną jazdą popisał się Yvan Muller, który najpierw wyprzedził Gene, a chwilę później także Priaulxa. Poźniej sytuacja na torze uspokoiła się i przez kilka okrążeń walka toczyła się jedynie w ogonie. W dalszej części wyścigu Larini i Jorg Muller skorzystali z błędu Gene i wyprzedzili Hiszpana.

    Tymczasem Priaulx cały czas dobierał się do jadącego przed nim Yvana Mullera i tak skutecznie poganiał w ten sposób Francuza, że na przedostatnim okrążeniu obaj wyprzedzili Porteiro i znaleźli się na podium. Drugi wyścig przebiegł bardzo spokojnie i nie było większych incydentów oprócz kilku wyjazdów na pobocze i otarć.

    WTCC > 2008 > Portugalia 2, Estoril - 4,182 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI1222:06,49510
    2. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI12+0:02,6358
    3. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si12+0:02,9216
    4. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+0:03,5785
    5. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti12+0:04,0284
    6. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti12+0:04,4663
    7. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si12+0:06,2422
    8. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI12+0:07,4951
    9. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI12+0:09,833
    10. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si12+0:10,042
    11. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI12+0:11,130
    12. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI12+0:12,848
    13. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+0:15,007
    14. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti12+0:15,154
    15. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+0:16,043
    16. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+0:18,126
    17. 77Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI12+0:22,318
    18. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si12+0:23,096
    19. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI12+0:24,048
    20. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si12+0:32,211
    21. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11012+0:32,554
    22. 60Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si12+0:37,856
    23. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si12+0:42,899
    24. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 11012+0:45,867
    Nie wystartowali
    16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si0
    Najszybsze okrążenie: Nicola Larini (Chevrolet) - 1:49,075 na 3 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Po tym weekendzie w czołówce klasyfikacji generalnej zrobiło się bardzo ciasno, jako że prowadzący nadal Gabriele Tarquini po bardzo słabym występie na torze Estoril ma już tylko jeden punkt przewagi nad Yvanem Mullerem. Trzeci Rydell traci do Tarquiniego 10 punktów. Za dwa tygodnie seria WTCC zawita do Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.

    •  Klasyfikacje generalne WTCC po wyścigach w Portugalii

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca