F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Jorg Muller i Alain Menu zwycięzcami w Wielkiej Brytanii
    Marek Roczniak, 27 lipca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Jorg Muller (BMW) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie podczas pierwszego z dwóch dzisiejszych wyścigów serii WTCC na torze Brands Hatch. Niemiec wystartował z piątej pozycji, a wygraną ułatwił mu nieco fakt, że zdobywca pole position Augusto Farfus (BMW) odpadł z wyścigu już na pierwszym okrążeniu.

    Drugie miejsce zajął Yvan Muller (SEAT), obejmując tym samym prowadzenie w mistrzostwach, jako że jego główny rywal w walce o tytuł Gabriele Tarquini po starcie z 18 pozycji musiał zadowolić się dwoma punktami za siódme miejsce. Na najniższym stopniu podium stanął ulubieniec lokalnej publiczności Andy Priaulx (BMW), mając na mecie zaledwie 0,2 sekundy straty do kierowcy Seata.

    Czwarte miejsce po starcie z ósmego pola zajął Alex Zanardi (BMW), a tuż za nim podobnie jak na kwalifikacjach uplasował się Tom Coronel (benzynowy SEAT). Na pozostałych pozycjach punktowanych finiszowali Felix Porteiro (BMW), Tarquini i Alain Menu, który był jedynym kierowcą Chevroleta w czołowej ósemce. Szwajcar stracił w tym wyścigu w sumie sześć miejsca, ale na pocieszenie czekał go start z pole position do drugiego wyścigu. Z kierowców niezależnych najwyższe miejsce zajął Stefano d'Aste (BMW), który linię mety przekroczył na 12 pozycji.

    WTCC > 2008 > Wielka Brytania 1, Brands Hatch - 3,703 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si1422:20,92510
    2. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI14+0:06,5958
    3. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si14+0:06,7856
    4. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:07,7725
    5. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+0:11,4964
    6. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:14,6233
    7. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI14+0:16,2812
    8. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti14+0:16,3251
    9. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI14+0:16,518
    10. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R14+0:17,131
    11. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI14+0:17,497
    12. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:17,973
    13. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:18,695
    14. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI14+0:19,400
    15. 60Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si14+0:20,432
    16. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI14+0:22,604
    17. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:26,748
    18. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si14+0:50,860
    19. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 11014+0:58,710
    20. 76Lorenco da Veiga (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+1:11,186
    21. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti14+1:12,659
    22. 62Aytac Biter (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si14+1:13,271
    23. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti131 okr.
    24. 63Robert DahlgrenVolvo Olsbergs Green RacingVolvo C30104 okr.
    Niesklasyfikowani
    3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si0
    Nie wystartowali
    29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 1100
    Pole position: Augusto Farfus (BMW) - 1:32,794
    Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:34,607 na 4 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Drugi wyścig w Wielkiej Brytanii wygrał Alain Menu po starcie z pole position, choć na starcie uległ Felixowi Porteiro i początkowo zajmował drugie miejsce. Później jednak udało mu się wyprzedzić Hiszpana w pierwszym zakręcie i tym samym odniósł swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie.

    Pierwszych kilka okrążeń kierowcy pokonali za samochodem bezpieczeństwa, który na tor wyjechał po wypadku Jordiego Gene (SEAT) na pierwszym kółku. O samochód Hiszpana zaczepił powracający z pobocza na tor James Thompson (Honda), posyłając go wprost na barierę z opon. Po wznowieniu wyścigu Porteiro prowadził przez kilka okrążeń, ale w końcu musiał uznać wyższość Chevroleta i wyścig ukończył ze stratą sekundy do Menu.

    Podium uzupełnił Alex Zanardi, odpierając w końcówce ataki zwycięzcy pierwszego wyścigu – Jorga Mullera, który zdobył w sumie w ten weekend 15 punktów i awansował na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Gabriele Tarquini wyścig ukończył na piątej pozycji i był jedynym kierowcą Seata w czołowej ósemce. Tym samym Włoch zmniejszył swoją stratę do Yvana Mullera (P11 w drugim wyścigu) o cztery punkty i traci do niego tylko jedno oczko.

    Na pozostałych miejscach punktowanych drugi wyścig ukończyli Augusto Farfus i dwaj niezależni kierowcy – Stefano d'Aste oraz Sergio Hernandez. Farfus po starcie z końca stawki szybko przedzierał się do przodu, wyprzedzając kolejnych rywali, by ostatecznie zdobyć trzy punkty. Tymczasem lokalny bohater Andy Priaulx odpadł z rywalizacji w połowie wyścigu po przebiciu jednej z opon, gdy jechał na punktowanej pozycji. Kolejne dwa wyścigi WTCC odbędą się w ostatni weekend sierpnia na torze Oschersleben.

    WTCC > 2008 > Wielka Brytania 2, Brands Hatch - 3,703 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti1630:05,06910
    2. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:01,0558
    3. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:01,3796
    4. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:02,1725
    5. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI16+0:08,0874
    6. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:08,2653
    7. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:10,6632
    8. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:13,2821
    9. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI16+0:14,971
    10. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti16+0:15,399
    11. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI16+0:16,457
    12. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti16+0:17,747
    13. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:18,338
    14. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R16+0:19,542
    15. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI16+0:21,685
    16. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI16+0:22,182
    17. 60Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si16+0:28,158
    18. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11016+0:30,634
    19. 76Lorenco da Veiga (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI16+0:38,522
    20. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 11016+0:41,323
    21. 62Aytac Biter (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si16+1:03,518
    22. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI151 okr.
    Niesklasyfikowani
    1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si10
    13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si6
    9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI0
    Nie wystartowali
    63Robert DahlgrenVolvo Olsbergs Green RacingVolvo C300

    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    •  Klasyfikacje generalne WTCC po wyścigach w Wielkiej Brytanii

    Źródło: Autosport.com, FIAWTCC.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Maly-boy, 27.07.2008 18:09[!]
    uuu bardzo nie dobrze ze pokazujecie tylko top10 z wyscigow
    Maraz, 27.07.2008 18:19[!]
    Czy to taka zbrodnia, że w tekście są skrócone tabelki, ale pod każdą jest link do pełnych wyników?
    Maly-boy, 27.07.2008 18:27[!]
    w takim razie mozna wcale nie dawac wynikow tylko same linki..
    Maraz, 27.07.2008 19:34[!]
    Jeśli to taki problem, to następnym razem dam całe tabelki, ale dziwi mnie trochę tak gwałtowna reakcja, zwłaszcza że nie raz były u nas tabelki tylko z top 10 w przypadku innych serii wyścigowych i nikt nic nie mówił.
    Bart, 27.07.2008 19:46[!]
    Dobrze jest jak jest.
    Filo_M-ce, 27.07.2008 19:54[!]
    Bardzo dobry weekend Zanardiego :) Tylko tak dalej!
    dmaot malach, 28.07.2008 00:45[!]
    Zbrodnią to nie jest, ale zawsze dodaje to rzetelności pisanemu artykułowi. Ja bym mógł jeszcze do tego dorzucić, że brakuje mi roczników aut w serialu DTM, co wcześniej się pojawiało. Bez przesady z tą gwałtowną reakcją, ja i tak jestem Ci wdzięczny, że odwalasz kawał naprawdę dobrej roboty i chwała Ci za to Maraz. Bez roczników i pełnych tabel da się przeżyć, ale wolę "z" ;)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca