F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Porteiro wygrywa drugi wyścig w Oschersleben
    Konrad Házi, 31 sierpnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Drugi wyścig w niemieckim Oschersleben także padł łupem BMW, jako że wygrał go Felix Porteiro. Podium uzupełnili Tom Coronel (Seat) i Robert Huff (Chevrolet), a autorem najszybszego okrążenia był ponownie Augusto Farfus (BMW), uzyskując czas 1:37,556.

    Start był tym razem z miejsca, przez co w pierwszym zakręcie, który został przebudowany w celu spowolnienia kierowców, doszło do sporej kraksy. Zwycięzca pierwszego wyścigu – Farfus po dobrym starcie z ósmego pola nie dał rady uniknąć zamieszania i został wypchnięty z toru, przez co spadł na 10 pozycję. Najbardziej ucierpieli jednak Tiago Monteiro, James Thompson i Ibrahim Okyay, bowiem nie byli w stanie kontynuować jazdy. Bardzo udany start miał kierowca niezależny – Sergio Hernandez, który po szczęśliwym wejściu w pierwszy zakręt awansował na czwarte miejsce.

    Tym razem czołówka ustabilizowała się bardzo szybko i mimo, że odstępy w pierwszej trójce nie był duże, to jednak Porteiro, Coronel i Huff nie walczyli ze sobą zbyt zacięcie. W grupie za Hernandezem jechał Yvan Muller, który także bardzo dobrze wystartował, jednak jego Seat zachowywał się jak tylno-napędowy samochód rajdowy i bardzo łatwo wpadał w poślizgi, przez co Francuz stracił kilka pozycji. Później dość długo jechał siódmy, jednak bez przerwy musiał odpierać ataki szybszych rywali i na ósmym okrążeniu wyprzedził go Andy Priaulx.

    Na dziesiątym okrążeniu z Seata Jordiego Gene zaczął wydobywać się dym, a konkretniej z lewego tylnego nadkola. Okazało się, że odpowiedzialny za to był Farfus, który uderzył w tył samochodu Hiszpana, przez co nadkole zaczęło ocierać o oponę. Tymczasem jadący za nimi Priaulx narzucił szaleńcze tempo i na ostatnim okrążeniu awansował na piąte miejsce, wyprzedzając w pierwszym zakręcie Farfusa. Brytyjczyk starał się jeszcze wyprzedzić Gene, jednak ta sztuka już mu się nie udała i musiał zadowolić się piątym miejscem, co z uwagi na start z końca i tak było świetnym wynikiem.

    Na ostatnim okrążeniu walka toczyła się również w środku stawki, a jej ofiarą padł Nicola Larini (Chevrolet), który został wypchnięty z toru i stracił kilka pozycji. Mimo dużej kraksy w pierwszym zakręcie tuż po starcie, na tor nie musiał wyjeżdżać samochód bezpieczeństwa, a w dalszej części wyścigu obyło się już bez poważniejszych incydentów. Wśród kierowców niezależnych zwyciężył Hernandez, który ostatecznie ukończył wyścig na siódmej pozycji. Ósme miejsce dowiózł do mety Yvan Muller, który nadal jest liderem mistrzostw. Francuz ma dwa punkty przewagi nad Tarquinim.

    Następnym przystankiem cyklu WTCC będą Włochy, gdzie już 20 września kierowcy będą ścigać się na przebudowanym torze Imola.

    •  Klasyfikacje generalne WTCC po wyścigach w Niemczech

    WTCC > 2008 > Niemcy 2, Oschersleben - 3,696 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si1423:01,21910
    2. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+0:00,3598
    3. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti14+0:00,6786
    4. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI14+0:06,3995
    5. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si14+0:06,6164
    6. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si14+0:06,7393
    7. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:07,1602
    8. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI14+0:12,2281
    9. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si14+0:13,003
    10. 49Duncan HuismanWiechers-SportBMW 320si14+0:13,531
    11. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti14+0:14,228
    12. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI14+0:14,694
    13. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:14,796
    14. 60Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si14+0:14,826
    15. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:15,114
    16. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI14+0:20,207
    17. 78Marin Colak (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+0:20,633
    18. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si14+0:22,295
    19. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:22,480
    20. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI14+0:24,923
    21. 45George Tanev (N)Petrol GT Racing TeamBMW 320si14+0:30,497
    22. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11014+0:38,913
    23. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 11014+0:52,769
    24. 62Aytac Biter (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si14+1:06,710
    Niesklasyfikowani
    43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si4
    8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti3
    15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R0
    18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI0
    13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si0
    Najszybsze okrążenie: Augusto Farfus (BMW) - 1:37,556 na 4 okrążeniu
    Najszybsze okrążenie (N): Franz Engstler (BMW) - 1:38,020 na 4 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    alfistamariusz, 31.08.2008 20:22[!]
    Myślę, że osoba, która zadecydowała o przebudowie tego pierwszego zakrętu nie do końca wiedziała co robi :-/
    Start Farfusa w drugim wyścigu pokazuje, ze jest wiele do zrobienia w zakresie specyfikacji aut oraz zasad rozgrywania wyścigów.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca