|
|
|
|
|
|
WTCC: Porteiro wygrywa drugi wyścig w Oschersleben | |
Drugi wyścig w niemieckim Oschersleben także padł łupem BMW, jako że wygrał go Felix Porteiro. Podium uzupełnili Tom Coronel (Seat) i Robert Huff (Chevrolet), a autorem najszybszego okrążenia był ponownie Augusto Farfus (BMW), uzyskując czas 1:37,556.
Start był tym razem z miejsca, przez co w pierwszym zakręcie, który został przebudowany w celu spowolnienia kierowców, doszło do sporej kraksy. Zwycięzca pierwszego wyścigu – Farfus po dobrym starcie z ósmego pola nie dał rady uniknąć zamieszania i został wypchnięty z toru, przez co spadł na 10 pozycję. Najbardziej ucierpieli jednak Tiago Monteiro, James Thompson i Ibrahim Okyay, bowiem nie byli w stanie kontynuować jazdy. Bardzo udany start miał kierowca niezależny – Sergio Hernandez, który po szczęśliwym wejściu w pierwszy zakręt awansował na czwarte miejsce.
Tym razem czołówka ustabilizowała się bardzo szybko i mimo, że odstępy w pierwszej trójce nie był duże, to jednak Porteiro, Coronel i Huff nie walczyli ze sobą zbyt zacięcie. W grupie za Hernandezem jechał Yvan Muller, który także bardzo dobrze wystartował, jednak jego Seat zachowywał się jak tylno-napędowy samochód rajdowy i bardzo łatwo wpadał w poślizgi, przez co Francuz stracił kilka pozycji. Później dość długo jechał siódmy, jednak bez przerwy musiał odpierać ataki szybszych rywali i na ósmym okrążeniu wyprzedził go Andy Priaulx.
Na dziesiątym okrążeniu z Seata Jordiego Gene zaczął wydobywać się dym, a konkretniej z lewego tylnego nadkola. Okazało się, że odpowiedzialny za to był Farfus, który uderzył w tył samochodu Hiszpana, przez co nadkole zaczęło ocierać o oponę. Tymczasem jadący za nimi Priaulx narzucił szaleńcze tempo i na ostatnim okrążeniu awansował na piąte miejsce, wyprzedzając w pierwszym zakręcie Farfusa. Brytyjczyk starał się jeszcze wyprzedzić Gene, jednak ta sztuka już mu się nie udała i musiał zadowolić się piątym miejscem, co z uwagi na start z końca i tak było świetnym wynikiem.
Na ostatnim okrążeniu walka toczyła się również w środku stawki, a jej ofiarą padł Nicola Larini (Chevrolet), który został wypchnięty z toru i stracił kilka pozycji. Mimo dużej kraksy w pierwszym zakręcie tuż po starcie, na tor nie musiał wyjeżdżać samochód bezpieczeństwa, a w dalszej części wyścigu obyło się już bez poważniejszych incydentów. Wśród kierowców niezależnych zwyciężył Hernandez, który ostatecznie ukończył wyścig na siódmej pozycji. Ósme miejsce dowiózł do mety Yvan Muller, który nadal jest liderem mistrzostw. Francuz ma dwa punkty przewagi nad Tarquinim.
Następnym przystankiem cyklu WTCC będą Włochy, gdzie już 20 września kierowcy będą ścigać się na przebudowanym torze Imola.
• Klasyfikacje generalne WTCC po wyścigach w Niemczech
•WTCC > 2008 > Niemcy 2, Oschersleben - 3,696 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | 23:01,219 | 10 |
2. | 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 14 | +0:00,359 | 8 |
3. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:00,678 | 6 |
4. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:06,399 | 5 |
5. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 14 | +0:06,616 | 4 |
6. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | +0:06,739 | 3 |
7. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:07,160 | 2 |
8. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 14 | +0:12,228 | 1 |
9. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | +0:13,003 | |
10. | 49 | Duncan Huisman | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 14 | +0:13,531 | |
11. | 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:14,228 | |
12. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 14 | +0:14,694 | |
13. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:14,796 | |
14. | 60 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:14,826 | |
15. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:15,114 | |
16. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:20,207 | |
17. | 78 | Marin Colak (N) | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 14 | +0:20,633 | |
18. | 16 | Olivier Tielemans (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 14 | +0:22,295 | |
19. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +0:22,480 | |
20. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:24,923 | |
21. | 45 | George Tanev (N) | | Petrol GT Racing Team | BMW 320si | 14 | +0:30,497 | |
22. | 29 | Jaap van Lagen (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 14 | +0:38,913 | |
23. | 28 | Wiktor Szapowałow (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 14 | +0:52,769 | |
24. | 62 | Aytac Biter (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 14 | +1:06,710 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 43 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 4 | | |
| 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 3 | | |
| 15 | James Thompson | | N. Technology | Honda Accord Euro R | 0 | | |
| 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 0 | | |
| 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|