F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Ekstrom wygrywa, di Resta odrabia 5 punktów do Scheidera
    Maraz & Qnik, 5 pa?dziernika 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Mattias Ekstrom (Audi) wygrał chaotyczny wyścig DTM na krótkiej wersji toru Le Mans, w którym losy walki o mistrzostwo wydawały się być początkowo rozstrzygnięte, a ostatecznie stanęło na tym, że kwestia tytułu jest jak najbardziej otwarta przed ostatnią rundą sezonu.

    Dwaj pretendenci do tytułu – Timo Scheider (Audi) i Paul di Resta (Mercedes) zdecydowali się na odmienną strategię na start wyścigu, który rozpoczął się na średnio mokrym torze. Scheider wybrał slicki, a di Resta deszczowe opony. Wydawało się, że lepszą decyzję podjął Scheider, bowiem tor szybko wysechł i jego rywal musiał zjechać do boksów przed pierwszym "oknem" na obowiązkowe postoje.

    Scheider wkrótce znalazł się na prowadzeniu i mógł nawet pozwolić sobie na nie wdawanie się w walkę z Ekstromem, który objął prowadzenie po rundzie obowiązkowych postojów, gdyż drugie miejsce gwarantowało mu tytuł. Później jednak deszcz powrócił i to akurat wtedy, kiedy di Resta miał odbyć obowiązkowy postój. Szkot zmienił więc przy okazji opony na deszczowe, a inni musieli wykonać nadplanowy postój.

    Di Resta na tor wrócił przed Scheiderem na czwartej pozycji, a potem wyprzedził Gary'ego Paffetta (Mercedesa) i Alexandre Premata (Audi), którzy pozostali na slickach. Ostatecznie Szkot zajął drugie miejsce, a tymczasem Scheidera wyprzedził jeszcze Bernd Schneider (Mercedes). W tej sytuacji kierowca Audi musiał się zadowolić trzema punktami za szóste miejsce, a więc jego przewaga w mistrzostwach nad di Restą na jeden wyścig przed końcem sezonu wynosi tylko dwa oczka.

    •  Rezultat wyścigu DTM w Le Mans
    •  Klasyfikacje generalne DTM
     
    Yvan Muller (Seat) wygrał pierwszy z dwóch dzisiejszych wyścigów WTCC na torze Monza. Francuz wystartował z pole position i choć w środku wyścigu prowadził przez pewien czas jego zespołowy kolega Gabriele Tarquini, to jednak ostatecznym triumfatorem okazał się lider mistrzostw, odzyskując pierwsze miejsce na początku ostatniego okrążenia.

    Za Tarquinim na trzeciej pozycji finiszował Rickard Rydell, tak więc całe podium przypadło kierowcom Seata. Szwed stracił jednak później najniższy stopień podium, gdyż sędziowie uznali, że zyskał nieuczciwą przewagę poprzez ścięcie szykany podczas walki z Nicolą Larinim. Po doliczeniu kary 30 sekund Rydell spadł na 16 miejsce, a tymczasem Larini ostatecznie zajął piąte miejsce, gdyż problemy z samochodem sprawiły, że tuż przed metą wyprzedzili go Andy Priaulx (BMW) i Tiago Monteiro (Seat).

    Punktowaną ósemkę zamknęli Robert Huff (Chevrolet), Jordi Gene (Seat) i Alex Zanardi (BMW). Pierwszego wyścigu nie ukończyli tymczasem Augusto Farfus (problemy z BMW 320si w połowie wyścigu), a także uczestnicy kraksy na starcie – James Thompson (Honda) i Felix Porteiro (BMW). Samochód Thompsona został na tyle poważnie uszkodzony, że ekipę N.Technology czekały nerwowe chwile przed startem do drugiego wyścigu.

    WTCC > 2008 > Włochy 3, Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI918:16,44810
    2. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI9+0:00,2778
    3. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si9+0:01,7106
    4. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI9+0:03,6995
    5. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti9+0:08,1114
    6. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti9+0:08,2063
    7. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI9+0:08,4342
    8. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:11,0561
    9. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si9+0:11,547
    10. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI9+0:14,396
    11. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti9+0:19,722
    12. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI9+0:21,114
    13. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:21,722
    14. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+0:24,884
    15. 80Manabu OridoChevroletChevrolet Lacetti9+0:28,993
    16. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI9+0:30,972
    17. 17Takayuki Aoki (N)Wiechers-SportBMW 320si9+0:31,499
    18. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:36,751
    19. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si9+0:37,459
    20. 45George Tanev (N)Petrol GT Racing TeamBMW 320si9+0:45,927
    21. 72Yukinori TaniguchiN. TechnologyHonda Accord Euro R9+0:47,715
    22. 27Kirył Ładygin (N)Russian Bears MotorsportLada 1109+0:58,278
    23. 60Kristian Poulsen (N)Wiechers-SportBMW 320si81 okr.
    24. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si72 okr.
    Niesklasyfikowani
    3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si5
    5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si3
    28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 1102
    29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 1100
    15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R0
    79Duarte Felix da Costa (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI0
    Pole position: Yvan Muller (SEAT) - 1:59,213
    Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 2:00,443 na 8 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

     
    Drugi wyścig WTCC we Włoszech wygrał Tarquini za kierownicą Seata Leona TDI. Podium uzupełnili Gene i Larini, a cała pierwsza trójka zmieściła się w przedziale czasowym 0,7 sekundy. Z pole position startował tym razem Zanardi, który skorzystał z kary dla Rydella za ścięcie szykany w pierwszym wyścigu.

    Drugi wyścig rozpoczął się ze startu zatrzymanego, przez co stawka w pierwszym zakręcie była bardzo zbita. Spowodowało to, że po kolizjach kilku kierowców musiało ściąć pierwszą szykanę. Najlepiej z czołówki wystartował Zanardi, utrzymując się na prowadzeniu, jednak później nie był w stanie dotrzymać kroku Seatom i pierwsze miejsce stracił już na trzecim okrążeniu, gdy w szykanie Ascari wyprzedził go Gene.

    Na końcu trzeciego okrążenia – w zakręcie Parabolica doszło do sporej kraksy, kiedy to w obracającego się Andreya Romanowa wpadł Takayuki Aoki. Obaj wypadli z toru jednak na tyle daleko, że nie było konieczności wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa. Później stawka się nieco uspokoiła i ustały nawet walki w dalszej części stawki. Stan taki utrzymał się do siódmego okrążenia, na którym zmienił się znowu lider wyścigu: został nim Tarquini, wyprzedzając Gene na końcu prostej startowej.

    Następnie w środku stawki doszło do kilku incydentów. Na początku okrążenia przesadził nieco Priaulx, który przestrzelił pierwszą szykanę i bardzo długo jechał ze zblokowanymi przednimi kołami. Później z toru został wypchnięty Huff, mając po wizycie na poboczu uszkodzony przedni zderzak, który z kolei uszkodził oponę. Na kolejnym okrążeniu doszło do stłuczki z udziałem Jorga Mullera, który na początku okrążenia uderzył w Porteiro i spowodował obrót samochodu Hiszpana. Muller miał potem problemy z lewą przednią oponą, która ocierała o błotnik.

    Do końca wyścigu nic się już nie zmieniło w czołówce. Na ósme miejsce awansował tymczasem Farfus, który "rzutem na taśmę" wyprzedził Rydella. Na koniec warto dodać, że na początku drugiego wyścigu doszło do zabawnej sytuacji, kiedy na trybunach przy prostej start/meta znalazły się kozy, które najwyraźniej postanowiły również obejrzeć rywalizację. Natomiast po wyścigu Włosi dopełnili ceremoniału i weszli – jak to mają w zwyczaju – tłumnie na tor, spiesząc w kierunku podium, aby zobaczyć dekorację najlepszych zawodników.

    WTCC > 2008 > Włochy 4, Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI918:18,39710
    2. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI9+0:00,3168
    3. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti9+0:00,6466
    4. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI9+0:02,7805
    5. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti9+0:03,0564
    6. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI9+0:08,2313
    7. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:09,5222
    8. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si9+0:11,9011
    9. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI9+0:12,639
    10. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si9+0:13,456
    11. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R9+0:14,662
    12. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:14,779
    13. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+0:15,621
    14. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+0:16,121
    15. 60Kristian Poulsen (N)Wiechers-SportBMW 320si9+0:24,517
    16. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:24,949
    17. 80Manabu OridoChevroletChevrolet Lacetti9+0:31,444
    18. 45George Tanev (N)Petrol GT Racing TeamBMW 320si9+0:35,754
    19. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 1109+0:35,953
    20. 79Duarte Felix da Costa (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI9+0:43,753
    21. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si9+0:44,083
    22. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 1109+0:45,160
    23. 27Kirył Ładygin (N)Russian Bears MotorsportLada 1109+0:47,874
    24. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI81 okr.
    25. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si72 okr.
    26. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti72 okr.
    Niesklasyfikowani
    72Yukinori TaniguchiN. TechnologyHonda Accord Euro R5
    43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si2
    17Takayuki Aoki (N)Wiechers-SportBMW 320si2
    23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI0
    Najszybsze okrążenie (N): Stefano D'Aste (BMW) - 2:01,992 na 5 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    •  Klasyfikacje generalne WTCC

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    kampos, 05.10.2008 22:40[!]
    Warto byłoby dodać, że zwycięzca ostatniego wyścigu na Hockeinheim zostanie bez względu na okoliczności mistrzem DTM. Di Resta musi wygrać i nie musi się oglądać na Scheidera. Z Scheiderem sytuacja jest oczywista.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca