F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Yvan Muller i Tarquini zwycięzcami w Brazylii
    Konrad Házi, 9 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Za nami pierwszy weekend wyścigowy sezonu 2009 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Tor w brazylijskiej Kurytybie okazał się mniej lub bardziej przyjazny dla kierowców. Z pewnością do udanych może zaliczyć ten weekend zespół Seata, który zdominował oba wyścigi.

    Kierowcy żółtych Leonów nie pozostawili złudzeń, kto był tego dnia najlepszy. W ten oto sposób, tak jak w zeszłym roku zwycięzcą pierwszego wyścigu został mistrz świata Yvan Muller, a wśród kierowców niezależnych najszybszy był Felix Porteiro, który po nałożeniu kar na kilku kierowców ostatecznie sklasyfikowany został na ósmej pozycji.

    Podczas gdy pierwszy wyścig odbył się w bardzo dobrych warunkach, przed drugim zaczęła się potężna ulewa, która spowodowała ostatecznie opóźnienie startu wyścigu o 15 minut i start za samochodem bezpieczeństwa. W tych trudnych warunkach zwycięzcą wyścigu został Gabriele Tarquini, a wśród kierowców niezależnych po raz drugi najszybszy okazał się Felix Porteiro.

    Wyścig 1

    Pierwszy wyścig rozpoczął się przy znakomitych warunkach, tradycyjnie startem lotnym. Nie zapobiegło to jednak zamieszaniu w pierwszej sekwencji zakrętów, gdzie zrobiło się naprawdę ciasno i doszło do sporej kolizji, w której ucierpieli Jorg Muller i Alain Menu. W tej kraksie swoją cegiełkę dołożył również Andy Priaulx, który zdołał jednak kontynuować jazdę.

    Problemów na starcie uniknęli jednak kierowcy Seata, którzy od samego początku zajmowali cztery pierwsze miejsca. Kierowcy BMW i Chevroleta musieli się – tak w tym momencie, jak i w dalszej części wyścigu – zadowolić walką o dalsze pozycje, ponieważ nie byli w stanie dotrzymać kroku Seatom. Na trzecim okrążeniu drobną wizytę na poboczu zanotował Porteiro po kontakcie z Menu. Po tym zdarzeniu sytuacja się nieco uspokoiła, jednak nie na długo, gdyż najpierw awarii uległ Chevrolet Roberta Huffa, a nieco później z impetem wypadł z toru Stefano D'Aste, rozbijając swoje BMW na barierach z opon.

    W tym momencie na torze pojawił się Safety Car, a kierowcy musieli przejechać za nim trzy okrążenia, zanim można było wznowić wyścig. W międzyczasie na tor powrócił ze stratą pięciu okrążeń Jorg Muller, który po problemach na początku wyścigu jakimś cudem dotarł do boksów i po oględzinach samochodu mógł kontynuować ściganie. Po wznowieniu świetnie wystartowali Nicola Larini i Tiago Monteiro, jednak po wyścigu sędziowie orzekli, że wyprzedzali oni przed przekroczeniem linii startu i otrzymali za to po 30 sekund kary.

    Po przetasowaniach mających miejsce tuż po wznowieniu sytuacja na torze uspokoiła się. Problemy sprawiał jedynie Jorg Muller, który jadąc ze stratą 5 okrążeń przepychał się naprzód stawki, notując między innymi kontakt z Kristianem Poulsenem. Nagły "spadek formy" zanotował na ostatnich dwóch okrążeniach Monteiro, który najpierw został wyprzedzony przez Lariniego, a niedługo później jeszcze przez dwóch kierowców BMW. W dalszej części stawki walka trwała również do samego końca. Na przedostatnim okrążeniu przesadził jednak nieco Martin Colak, zderzając się z Poulsenem, przez co obaj wypadli z toru. Colak został później ukarany za to, a końcówka wyścigu przebiegła już bez incydentów.

    WTCC > 2009 > Brazylia 1, Curitiba - 3,695 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI1626:45,79910
    2. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:02,0988
    3. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:02,8806
    4. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:03,5015
    5. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:07,7664
    6. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:08,1523
    7. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:12,1282
    8. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:13,4411
    9. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:15,971
    10. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:16,105
    11. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:16,990
    12. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:20,829
    13. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.016+0:26,339
    14. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.016+0:27,540
    15. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT16+0:37,183
    16. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:38,767
    17. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.016+0:54,116
    18. 24George Tanev (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:54,868
    19. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI133 okr.
    20. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si133 okr.
    Niesklasyfikowani
    7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si11
    11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT5
    27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si4
    12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT2
    Pole position: Yvan Muller (SEAT) - 1:24,196
    Najszybsze okrążenie: Yvan Muller (SEAT) - 1:25,662 na 13 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    Drugi wyścig – jak już wspomnieliśmy na wstępie – rozpoczął się z 15-minutowym opóźnieniem wynikającym z ulewy, która rozszalała się nad torem tuż przed planowaną godziną startu. Sytuacja wyglądała w pewnym momencie naprawdę nieciekawie, ponieważ na torze utworzyły się głębokie kałuże i zerwał się porywisty wiatr. Ostatecznie wyścig jednak rozpoczął się, lecz kierowcy wystartowali za samochodem bezpieczeństwa, który poprowadził stawkę przez dwa okrążenia. Do pierwszego incydentu doszło jednak już na okrążeniu formującym, ponieważ z toru wypadł Colak – pozostało mu jedynie korzystanie z pojedynczych promieni słonecznych, które zaczęły się wtedy przebijać przez ciemne chmury.

    Dzięki karom nałożonym na kierowców po pierwszym wyścigu z pole position wystartował Felix Porteiro. Sam start był bardzo spokojny i kierowcy ze sporym respektem podeszli do pierwszego zakrętu. Porteiro tracił jednak miejsca bardzo szybko, ponieważ jego BMW należące do niezależnego zespołu Proteam po prostu nie było w stanie dotrzymać tempa najlepszym. Gdy stawka się uspokoiła do pracy zabrały się Seaty, które musiały startować do drugiego wyścigu nieco z tyło. W ten oto sposób już na piątym okrążeniu na prowadzeniu znalazł się Gabriele Tarquini i nie oddał go już do mety.

    Na szóstym okrążeniu doszło do zamieszania, które wykorzystali pozostali kierowcy Seata. Mimo poważnie wyglądającego błędu Jordiego Gene, który na pełnej prędkości przestrzelił pierwszy zakręt, pod koniec okrążenia na pierwszych czterech pozycjach ponownie pojawiły się cztery żółte samochody. Sytuacja wyglądała bardzo podobnie jak w pierwszym wyścigu, ponieważ po raz kolejny nikt nie mógł dorównać Seatom. Na torze zapanował wtedy spokój na kilka okrążeń, a około 11 okrążenia rozpoczęła się walka o piąte miejsce. Początkowo toczyła się między Augusto Farfusem, Porteiro i Tomem Coronelem. Całą trójkę pogodził jednak Jorg Muller, który wyprzedziwszy Farfusa wysunął się na piątą pozycję, na której dojechał już do mety.

    Po weekendzie w Brazylii na prowadzeniu w klasyfikacji ogólnej kierowców liderami są Yvan Muller i Gabriele Tarquini, mając po 15 punktów. Następne dwa wyścigi WTCC już za dwa tygodnie, a odbędą się one na mierzącym 3,2 km torze w Meksykańskiej Puebli.

    WTCC > 2009 > Brazylia 2, Curitiba - 3,695 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI1627:44,64910
    2. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:00,8108
    3. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:05,8696
    4. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:07,1575
    5. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:09,9164
    6. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:11,7593
    7. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:13,7212
    8. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:14,2161
    9. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:17,682
    10. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:18,144
    11. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT16+0:19,046
    12. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:23,097
    13. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:23,376
    14. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:27,315
    15. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT16+0:27,694
    16. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:29,859
    17. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.016+0:34,424
    18. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:35,860
    19. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:36,601
    20. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:36,992
    21. 24George Tanev (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:48,908
    22. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.016+0:49,709
    23. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.016+1:13,069
    Nie wystartowali
    28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI0
    Najszybsze okrążenie: Alain Menu (Chevrolet) - 1:34,837 na 16 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    F.I.N., 09.03.2009 14:31[!]
    Zanardi bez punktów...
    jacek2601, 09.03.2009 15:14[!]
    WTCC to jak mafia. Jedyna firma sprawiedliwa.
    Panowie a jak to jest z tym balastem? Na wyścig czy na weekend i ile? nie chce mi się szukać.
    Maraz, 09.03.2009 15:19[!]
    Tu jest trochę o nowych zasadach: http://www.f1wm.p...iad_gen.php?id=10384
    jacek2601, 09.03.2009 15:22[!]
    Maraz. Ty jako jedyny jesteś sprawiedliwy. Chyba?:) Thx.
    LUKE, 09.03.2009 17:22[!]
    bmw :(( te kary balastowe to troche dziwne
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca