F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Seat wygrywa obydwa wyścigi w Meksyku
    Konrad Házi, 23 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Za nami wyścigi numer trzy i cztery tegorocznego sezonu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych – WTCC. Kierowcy po raz czwarty w historii startowali na torze w meksykańskiej Puebli. Cały weekend przebiegał pod znakiem świetnej pogody i wysokich temperatur. Tor ten tak jak w latach ubiegłych nie okazał się szczęśliwy dla kierowców BMW, ponieważ żadnemu z nich nie udało się przełamać impasu i BMW w dalszym ciągu nie ma żadnego zwycięstwa w Puebli.

    Tak jak w latach ubiegłych kierowcy narzekali na małą przyczepność toru, który jest połączeniem owalu i części krętej znajdującej się wewnątrz. Warto dodać, że mimo, iż nie wygrali żadnego z wyścigów, to pod względem czasu okrążenia najszybsi byli kierowcy BMW.

    Wyścig 1

    Po zaciętej walce zwycięzcą pierwszego wyścigu tego weekendu został Rickard Rydell (Seat), który jeszcze na okrążenie przed metą był mocno naciskany przez znacznie szybszego Augusto Farfusa (BMW). Brazylijczyk zajął ostatecznie drugą pozycję z ponad sekundową stratą spowodowaną walką na ostatnim okrążeniu z Andym Priaulxem (BMW), który dopełnił podium.

    Pierwszy wyścig mimo startu lotnego rozpoczął się od sporego zamieszania w pierwszej sekwencji zakrętów. Zamieszanie w czołówce wykorzystał Rydell, który zdołał wyprzedzić startującego z pierwszego pola startowego Farfusa. Wszyscy kierowcy z czołówki zaczęli jednak wyścig bez większych problemów i po chwili sytuacja uspokoiła się.

    Na pierwszym okrążeniu doszło de facto do jednej stłuczki, po której na poboczu wylądował Kristian Poulsen i jeden z kierowców Łady. Na trzecim okrążeniu doszło do stosunkowo niebezpiecznej sytuacji, po tym gdy doszło do kontaktu między Jorgiem Mullerem a Tiago Monteiro. W wypadku tego pierwszego skończyło się na niewielkim wyjeździe poza tor. Monteiro miał jednak więcej pecha, ponieważ jego samochód zatrzymał się na środku toru, przez co stał się trudną przeszkodą do ominięcia dla kierowców jadących z tyłu. Nic poważnego się jednak nie stało i Monteiro powrócił do walki przepuściwszy pozostałych kierowców.

    Na kolejnych okrążeniach zaciętą walkę toczyli Yvan Muller (Seat) i Priaulx. Najpierw Francuz wyprzedził Brytyjczyka, jednak ten dwa okrążenia później odzyskał, to co stracił i zaczął szybko odjeżdżać Y. Mullerowi. W tym czasie do odrabiania strat zabrał się Jorg Muller, który stracił również kilka pozycji po stłuczce z Monteiro. Przez długi czas był najszybszym kierowcą na torze i sukcesywnie poprawiał swój najlepszy czas okrążenia. Niemiec ukończył ten wyścig na piątej pozycji. Najszybszy czas pojedynczego okrążenia – 1:38,076 wykręcił jednak na dwa okrążenia przed końcem Priaulx.

    Po raz kolejny dużo powodów do narzekania mógł mieć zespół Chevroleta, którego dwaj kierowcy nie ukończyli wyścigu. Jednak wyścig ten miał dla tego zespołu również pozytywny aspekt, ponieważ Nicola Larini ukończył go na ósmej pozycji, dzięki czemu zdobył jeden punkt i zapewnił sobie pierwsze pole startowe do drugiego wyścigu. O udanym wyścigu nie może też mówić zespół Łady, który po raz kolejny nie był w stanie włączyć się do walki choćby o pozycje w połowie stawki.

    Wśród kierowców niefabrycznych trzecie zwycięstwo w tym sezonie padło łupem Felixa Porteiro (BMW), który zajął w ogólnej klasyfikacji wyścigu 10 pozycję. Po raz kolejny wyścigu nie ukończył Martin Colak, który uszkodził w swoim Seacie przednie zawieszenie.

    WTCC > 2009 > Meksyk 1, Puebla - 3,363 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI1626:40,72610
    2. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:01,5088
    3. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:01,9866
    4. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:04,6205
    5. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:05,7174
    6. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:09,4733
    7. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:19,3992
    8. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT16+0:22,7941
    9. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:24,725
    10. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:25,990
    11. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:28,400
    12. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:30,289
    13. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:33,765
    14. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:33,952
    15. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:34,302
    16. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:45,954
    17. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.016+0:46,557
    18. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.016+0:57,945
    19. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.0133 okr.
    Niesklasyfikowani
    12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT11
    11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT6
    28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI0
    24George Tanev (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si0
    26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si0
    Pole position: Augusto Farfus (BMW) - 1:37,682
    Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 1:38,076 na 14 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    Zwycięzcą drugiego wyścigu został ponownie kierowca Seata – a był nim tym razem Yvan Muller, który startował do drugiego wyścigu z piątej pozycji. Podium dopełnili tym razem Andy Priaulx i Rickard Rydell. Wśród kierowców niefabrycznych po raz kolejny najszybszy był Felix Porteiro.

    Po niezbyt udanym pierwszym wyścigu, w zespole Chevroleta z pewnością pojawiły się przed tym wyścigiem spore nadzieje związane ze startem Nicoli Lariniego z pole position. Niestety Włoch miał zupełnie nieudany start i jeszcze przed pierwszym zakrętem spadł na piąte miejsce. Nie był w stanie obronić jednak również tej pozycji i ostatecznie uplasował się na dziewiątym miejscu.

    Po pierwszym okrążeniu na prowadzeniu jechał Gene, przed Jorgiem Mullerem i Gabriele Tarquinim. W tym momencie na dobre rozgorzała walka w czołówce, jednak mimo małych różnic nikt nie był w stanie wykonać udanego ataku. Na 6 okrążeniu daleko poza tor wypadł jadący na drugiej pozycji J. Muller po tym, jak został uderzony w tył przez Tarquiniego.

    Włoch niedługo później popełnił jednak błąd i spadł na 7 pozycję. Na ósmym okrążeniu na prowadzenie wysunął się Yvan Muller. Francuz wyprzedził Gene, a chwilę później to samo uczynił Priaulx. Brytyjczyk próbował do samego końca zaatakować Francuza, jednak bezskutecznie. Gene tracił w tym czasie kolejne pozycje i skończył wyścig dopiero na siódmym miejscu.

    Drugi wyścig był bardzo udany dla Alexa Zanardiego, który po starcie z 13 pozycji ukończył go na miejscu szóstym. Drugi wyścig udało ukończyć się całej trójce Chevroleta, jednak marne to pocieszenie dla zespołu, ponieważ żaden z kierowców nie zdobył punktów do klasyfikacji indywidualnej. Wśród ekip fabrycznych po raz kolejny gorsza okazała się jedynie Łada. O pechu może mówić tym razem Tiago Monteiro, dla którego wyścig zakończył się już na pierwszym okrążeniu. Sklasyfikowany po raz kolejny nie został Kristian Poulsen, a na cztery okrążenia przed metą w płomieniach stanął Seat Marina Colaka. Problemy z samochodem miał też najwyraźniej Tom Boardman, który został przez wszystkich dwukrotnie zdublowany.

    Po czterech wyścigach liderami w klasyfikacji kierowców są zwycięzcy z Meksyku – Yvan Muller i Rickard Rydell, mając po 30 punktów. Trzeci jest kierowca BMW – Augusto Farfus, który traci do dwójki Seata 10 punktów. W najbliższym czasie powinniśmy poznać balasty, z którymi będą startować kierowcy do następnych wyścigów. Kolejne dwie rundy WTCC dopiero na początku maja na 4,6-kilometrowym torze w Marrakeszu.

    WTCC > 2009 > Meksyk 2, Puebla - 3,363 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI1626:41,01410
    2. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:00,4598
    3. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:01,2406
    4. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:01,9735
    5. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:05,8194
    6. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:06,2813
    7. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:11,7552
    8. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:12,1891
    9. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:15,513
    10. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT16+0:16,593
    11. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:21,037
    12. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT16+0:22,795
    13. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:22,987
    14. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:23,644
    15. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:24,218
    16. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:25,331
    17. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.016+0:39,330
    18. 24George Tanev (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:39,790
    19. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.016+0:44,302
    20. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.016+0:48,976
    21. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI142 okr.
    22. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI124 okr.
    Niesklasyfikowani
    26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7
    5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI0
    Najszybsze okrążenie: Jörg Müller (BMW) - 1:38,287
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    noofaq, 23.03.2009 10:54[!]
    Łada szaleje - 3s na okrążeniu to jakaś masakra :)
    jacek2601, 23.03.2009 11:08 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
    ''Kolejne dwie rundy WTCC już za dwa tygodnie na 4,6-kilometrowym torze w Marrakeszu.''- a to dziwne, bo w kalendarzu jest 03.05.???

    Poprawione.
    tomekf248, 23.03.2009 11:59[!]
    Dobrze, że BMW zmniejsza przewagę.
    Link do wypowiedzi kierowców: http://tomekf248....news.php?readmore=80
    Grekyy, 23.03.2009 12:29[!]
    Ogólnie dosyć ciekawe wyścigi ; ] Niektórzy fajnie się ślizgali w tumanach kurzu.
    gnt3c, 23.03.2009 16:30[!]
    Nazwa modelu chevrolet'a rzeczywiście odzwierciedla jego tempo wyścigowe...they're just cruzin' around...:D
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca