F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Chevrolet wygrał obydwa wyścigi w Marrakeszu
    kamil.pl5 & Maraz, 3 maja 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Robert Huff zamienił pole position na zwycięstwo dla Chevroleta w pierwszym wyścigu w Marrakeszu. Było to jednocześnie pierwsze zwycięstwo nowego modelu Cruze, dla którego był to dopiero piąty start. Huff prowadził stawkę od startu aż do mety, mając cały czas za swoimi plecami Gabriele Tarquiniego, który finiszował na drugiej pozycji.

    Jordi Gene wyprzedził Yvana Mullera na przedostatnim okrążeniu, czym zapewnił sobie trzecią lokatę. Tymczasem z kierowców niezależnych Marokańczyk Mehdi Bennani popisał się fantastycznym startem z 14 pozycji i ukończył wyścig na dziewiątym miejscu, wygrywając w swojej klasie.

    Augusto Farfus walczył w pierwszym z dwóch dzisiejszych wyścigów z Tomem Coronelem o 12 pozycję, ale w końcu Holender popełnił błąd w zakręcie nr 11 na 10 okrążeniu, przez co stracił szanse na wyższą lokatę. Kolega z zespołu Farfusa – Jörg Müller był najszybszym kierowcą BMW i jego ósma pozycja na mecie oznaczała pole position do drugiego wyścigu. Kolejny kierowca BMW – Alessandro Zanardi wycofał się z wyścigu na czwartym okrążeniu.

    Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor pod koniec pierwszego okrążenia po incydencie, w którym brali udział Müller, Alain Menu i Rickard Rydell. Ten ostatni został zepchnięty na ścianę w zakręcie nr 2, co poniosło za sobą uszkodzenia samochodu, które wykluczyły go z wyścigu.

    Kierowca wyścigu
    W swoim debiucie w WTCC, Mehdi Bennani spisał się fantastycznie w starciu z najlepszymi kierowcami. Ruszał z 14 pozycji i po świetnym starcie zdołał dostać się na pierwszym okrążeniu na dziewiątą pozycję, którą utrzymał już do końca. Prowadząc Seata Leona zespołu Exagon Engineering, lokalny kierowca wygrał wśród niezależnych kierowców, co publiczność wynagrodziła mu dużą owacją.

    Kluczowy moment
    Start okazał się decydujący dla zwycięstwa Huffa. Brytyjczyk utrzymał Seaty kierowane przez Tarquiniego, Mullera i Gené za sobą, a na końcu pierwszego okrążenia miał już niewielką przewagę. Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa na tor, Huff musiał ponownie martwić się o utrzymanie za sobą kierowców Seata podczas restartu, ale znów nie popełnił żadnego błędu.

    WTCC > 2009 > Maroko 1, Marrakech - 4,540 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT1224:04,24010
    2. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:01,7298
    3. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:05,5836
    4. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:07,0445
    5. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:07,4104
    6. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT12+0:08,5773
    7. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT12+0:09,0432
    8. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si12+0:09,8391
    9. 30Mehdi Bennani (N)Exagon EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI12+0:10,398
    10. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si12+0:11,011
    11. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si12+0:12,857
    12. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si12+0:17,033
    13. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+0:27,755
    14. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+0:28,287
    15. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI12+0:31,487
    16. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si12+0:34,793
    17. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.012+0:34,929
    18. 31Vito Postiglione (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+0:42,413
    19. 24George Tanev (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+0:43,944
    20. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.012+0:55,021
    21. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI12+1:01,896
    22. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.0111 okr.
    Niesklasyfikowani
    26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9
    9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si4
    3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI0
    Pole position: Robert Huff (Chevrolet) - 1:49,789
    Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:50,833 na 8 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    W drugim wyścigu także triumfował kierowca Chevroleta, jednak tym razem był to już Nicola Larini, dla którego było to pierwsze zwycięstwo w WTCC. Drugie miejsce zajął aktualny mistrz świata Yvan Muller za kierownicą Seata, a na najniższym stopniu podium stanął zwycięzca pierwszego wyścigu – Robert Huff.

    Początkowo prowadził startujący z pierwszego pola Jörg Müller, jednak kierowca BMW popełnił błąd w zakręcie nr 15 na ósmym okrążeniu i został wyprzedzony przez Lariniego, Yvana Muller i Huffa. Ostatecznie Niemiec finiszował więc na czwartej pozycji, a za nim uplasowali się Gabriele Tarquini, Augusto Farfus i Tiago Monteiro.

    Ostatni punkt zdobył Franz Engstler, zwyciężając wśród kierowców niezależnych. Wcześniej w walce o punkty liczył się Andy Priaulx, jednak na 11 okrążeniu Brytyjczyk przegapił punkt hamowania przed zakrętem nr 7, by na kolejnym kółku zaparkować swoje BMW w boksach. Mehdi Bennani także popełnił taki sam błąd na 11 okrążeniu, ale był w stanie kontynuować jazdę i zajął trzecie miejsce wśród kierowców niezależnych.

    W drugim wyścigu także nie obyło się bez wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa. Tym razem stało się to na drugim okrążeniu po wypadku Sergio Hernandeza.

    Kierowca wyścigu i kluczowy moment
    Nicola Larini wielokrotnie był bardzo bliski zwycięstwa w trakcie swoich pięciu lat startów w WTCC, a więc od początku istnienia serii, jednak dopiero dzisiaj udało mu się wreszcie stanąć na najwyższym stopniu podium. Ten triumf to zasługa determinacji, panowania nad samochodem i cierpliwości w wyczekiwaniu na najmniejszy błąd Müllera. To właśnie błąd Niemca na ósmym okrążeniu był decydującym momentem wyścigu. Później Larini musiał już tylko utrzymać koncentrację i dojechać do mety.

    WTCC > 2009 > Maroko 2, Marrakech - 4,540 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT1327:29,96010
    2. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI13+0:01,3998
    3. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT13+0:01,7786
    4. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si13+0:02,7285
    5. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI13+0:03,0684
    6. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si13+0:03,9913
    7. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:06,7792
    8. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI13+0:11,0841
    9. 30Mehdi Bennani (N)Exagon EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI13+0:15,644
    10. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:31,913
    11. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.013+0:33,688
    12. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI13+0:39,038
    13. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si121 okr.
    14. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.0121 okr.
    15. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si112 okr.
    16. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT103 okr.
    17. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.094 okr.
    Niesklasyfikowani
    31Vito Postiglione (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si5
    10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    24George Tanev (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si0
    26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si0
    4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI0
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI130h27m34,867
    Nie wystartowali
    3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI0
    9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    Najszybsze okrążenie: Alain Menu (Chevrolet) - 1:51,017 na 8 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Aktualizacja 1: Rezultaty 5 i 6 rundy WTCC, które zostały rozegrane dzisiaj na nowym torze ulicznym w Maroko pozostaną zawieszone do czasu kontroli technicznych następujących samochodów: SEAT Sport nr 1 (Yvan Muller), SEAT Sport nr 2 (Gabriele Tarquini), SEAT Sport nr 4 (Jordi Gené) i SEAT Sport nr 5 (Tiago Monteiro).

    Aktualizacja 2: 12 maja ogłoszono, że w związku z powyższym protestem złożonym przez BMW, który dotyczył ciśnienia turbodoładowania w Seatach, z drugiego wyścigu w Marrakeszu wykluczony został Tiago Monteiro, który pierwotnie finiszował na siódmej pozycji. Pozostałe Leony TDI przeszły pomyślnie kontrolę techniczną.

    Źródło: FIAWTCC.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Mexi, 03.05.2009 21:53[!]
    Błąd Mullera polegał na tym, że go Larini puknął w zderzak i Niemiec musiał zahaczyć o bandę :/
    Grekyy, 03.05.2009 22:06[!]
    Ano, Larini na pewno był bardzo blisko i chyba był tam kontakt, ale specjalnie brutalnie Niemcowi jednak nie wjechał. Nie będę rozsądzał na ile zawinił kierowca Chevroleta, a na ile Muller zawzięcie broniący swojej pozycji. Dla mnie pojedynek obu to była ozdoba dzisiejszych wyścigów, bo kilka razy było naprawdę gorąc. Na pewno ciekawiej niż w pojedynku Huff - Yvan Muller, gdzie brytol namrugał się jak dziki, a niespecjalnie nawet opóźniał hamowania ; ]
    MADMAX777, 03.05.2009 22:29[!]
    WTCC to bardzo kontaktowy sport i sędziowie na wiele pozwalają. Faktem jest, że Jörg Müller wielokrotnie wysyłał innych na "zieloną trawkę" i nigdy nie był moim ulubionym kierowcą. Tym razem jemu się dostało i tyle. Tor beznadziejny, same proste i szykany ale same wyścigi biorąc poprawkę na konfigurację całkiem ciekawe. Huff mrugał żeby mu zjechać bo jest szybszy a "żabojad" się nie zorientował ;) Dobrze, że dominacja seata została przełamana. Teraz czekam co pokaże nowa Łada.
    Daszek, 03.05.2009 22:57[!]
    Mehdi Bennani się popisał, mam nadzieję że to ktoś zauważy i będzie opłacać mu dalsze występy.
    Kubek34, 03.05.2009 23:17[!]
    Może mnie ktoś oświecić i powiedzieć dlaczego nie ma Zanardiego w wynikach drugiego wyścigu ?
    Kara Nocny Cień, 04.05.2009 00:00[!]
    Zanardi po prosu miał awarie silnika (ale juz nie pamiętam czy przez kraksę czy po prostu nawalił) i nie wystartował już w następnym
    Anderis, 04.05.2009 09:43[!]
    Dlaczego w opisie drugiego wyścigu nie ma ani słowa o Menu? Był chyba szybszy od Lariniego i Müllera, jadąc tuż za ich plecami i był uwikłany w incydent, podczas którego Müller stracił prowadzenie.

    A tak wogóle to cieszę się, że Chevrolety wreszcie natrzaskały punktów, bo przykro bylo patrzeć na to, co działo się w poprzednich dwóch weekendach wyścigowych tej serii.
    Maly-boy, 04.05.2009 10:44[!]
    a BMW dalej w cieniu ,jeszcze dostali dodatkowy balast mimo marnych wyników w wyścigach , ten system przydzielania balastu jest beznadziejny ,i dodatkowo balast jest dodawany do wszystkich samochodów danej marki a nie poszczególnych kierowców
    Kamikadze2000, 04.05.2009 16:40[!]
    Gratulacje dla Larineigo i Huffa!!! Prawdopodobnie ich zwycięstwo było spowodowane głownie z powodu mniejszej wagi samochodów aż o 60 kg od Seatów, ale ważne, że to wykorzystali. Larini w końcu wygrał swój pierwszy wyścig, co mnie oczywiście cieszy. Szkoda Menu, gdyż mógłby walczyć z Włochem o triumf, no ale tym razem miał mniej szczęścia. Według mnie jednak bohaterem niedzielnego weekendu być Marokańczyk, który jak na debiutanta, nie mającego kompletnie doświadczenia w warunkach wyścigach, pokazał wspaniałą jazdę. Mam nadzieje, że dzięki temu będzie miał łatwiejszą drogę do zebrania budżetu na kolejne rundy. Ciekawe, co to za sprawa z Seatem. Oby wszystko zakończyło się dla nich pozytywnie, bo Muller i reszta kierowców z "żółtych" pokazali klasę, jeżdżąc tzw. "cysternami".
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca