F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Huff zwycięzcą pierwszego wyścigu w Pau
    Konrad Házi, 17 maja 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Kierowca Chevroleta – Robert Huff odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie, pokonując startującego z pole position do pierwszego z dwóch dzisiejszych wyścigów WTCC we Francji Augusto Farfusa. Na najniższym stopniu podium stanął kolega Brazylijczyka z BMW Team Germany – Jörg Müller.

    Start, mimo że tor uliczny w Pau jest bardzo ciasny, przebiegł bardzo spokojnie, a prowadzenie utrzymał Farfus. Z tyłu stawki pozostały tymczasem samochody Seata, które nie są w stanie na tym torze dotrzymać kroku konkurencji, choć wynika to też po części z ostatnich zmian regulaminowych wprowadzonych przez FIA.

    Na drugim okrążeniu Farfus pojechał w jednym z zakrętów bardzo szeroko, co natychmiast wykorzystał Huff, obejmując prowadzenie. Kolejny kierowca Chevroleta – Alain Menu awansował na trzecim okrążeniu na czwartą pozycję, wyprzedzając świetnie prezentującego się dziś kierowcę niezależnego – Franza Engstlera. W czołówce zrobiło się bardzo ciasno – jadący na czwartej pozycji Menu atakował jadącego na trzeciej pozycji Müllera, ten natomiast czaił się za plecami Farfusa.

    Na piątym okrążeniu ze sporymi problemami, lecz skutecznie Sergio Hernandez zaatakował Toma Coronela, odbierając mu siódme miejsce. Na tym samym okrążeniu do boksów zjechał Alex Zanardi. Na ósmym okrążeniu kolejną pozycję stracił Engstler, który mimo świetnego startu nie był w stanie dotrzymać tempa kierowcom fabrycznym BMW. W tym czasie na tor spadły pierwsze krople deszczu, jednak nie było widać, by zanosiło się na jakieś większe opady. Czołówka cały czas jechała bardzo blisko siebie, jednak nikt nie był w stanie przeprowadzić skutecznego ataku.

    Na 12 okrążeniu dwie pozycje – na rzecz Priaulxa i Hernandeza – stracił Menu. Na trzynastym okrążeniu doszło do kontaktu między Bennanim i Porteiro, przez co pierwszy z nich wykonał efektowny obrót i zatrzymał się na środku toru, mało co nie wpadając pod koła jednego z kierowców Łady. Na 13 okrążeniu w bandę uderzył Laurent Cezenave, przez co urwał w swoim samochodzie przednie lewe koło i spowodował spore zamieszanie, lawirując między innymi zawodnikami. Na kolejnych dwóch okrążeniach do boksów zjechali Jaap van Lagen, Stefano D'Aste i Martin Colak, u których najprawdopodobniej dały o sobie znać uszkodzenia powstałe podczas licznych w tym wyścigu kontaktów.

    Na ostatnich okrążeniach dalej mogliśmy obserwować zaciętą walkę zarówno o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, jak i wśród kierowców niezależnych. W czołówce wyścigu nie doszło do przetasowań już do samego końca, jednak wśród kierowców niezależnych walka toczyła się do ostatniego okrążenia. Trzej czołowi kierowcy w tej klasyfikacji jechali na pozycjach 7, 8 i 9. Ostatnie okrążenie rozpoczął jako pierwszy z nich Coronel, jednak po uderzeniu otrzymanym od Porteiro stracił dwie pozycje – oprócz Hiszpana wyprzedził go jeszcze Engstler. Holender nie był już w stanie odzyskać straconych miejsc i ukończył wyścig na 9 pozycji. Menu przepuścił jeszcze tuż przed metą Porteiro i Engstlera, dzięki czemu Szwajcar wystartuje do drugiego wyścigu z pole position.

    WTCC > 2009 > Francja 1, Pau - 2,760 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT1927:10,54010
    2. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si19+0:00,2618
    3. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si19+0:00,8926
    4. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si19+0:01,1055
    5. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si19+0:01,9434
    6. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si19+0:09,5443
    7. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT19+0:09,5502
    8. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI19+0:11,0501
    9. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI19+0:23,983
    10. 29Eric Cayrolle (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI19+0:31,504
    11. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI19+0:32,037
    12. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI19+0:32,485
    13. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI19+0:33,322
    14. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI19+0:34,067
    15. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si19+0:34,823
    16. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI19+0:36,815
    17. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.019+0:54,020
    18. 30Mehdi Bennani (N)Exagon EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI19+0:54,870
    19. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI181 okr.
    Niesklasyfikowani
    18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.013
    27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si12
    9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si12
    33Laurent Cazenave (N)Wiechers-SportBMW 320si4
    14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT2
    19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.00
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si190h27m19,781
    Pole position: Augusto Farfus (BMW) - 1:22,473
    Najszybsze okrążenie: Sergio Hernandez (BMW) - 1:24,005 na 6 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    kibic sribic, 17.05.2009 15:24[!]
    Engstler walnął w SC na 2 okrążeniu. Komiczna sytuacja
    aloneRider, 17.05.2009 15:25[!]
    haha, samochód niebezpieczeństwa :)
    Mario98, 17.05.2009 15:27[!]
    Chyba napięta sytuacja zespoły WTCC - FIA udziela się tam wszystkim. widać ogromną nerwowość u wszystkich... no może poza Rosjanami.
    Grekyy, 17.05.2009 17:10[!]
    E tam nerwowość... dla mnie to spokojny R1 wydawał się podejrzany, mimo że bardzo ciekawy, bo jak na tor uliczny to naprawdę manewrów było sporo ; ] Pierwsze okrążenie drugiego wyścigu to już po prostu piekło - kilka kraks, płomienie i w końcu kolizja lidera z SC. Oj, było dziś co oglądać.
    Kamikadze2000, 17.05.2009 22:01[!]
    Brawo Huff za kolejne zwycięstwo!!! Forma SEATA na prawdę wygląda niepokojąco. Mam nadzieje, że wszystko dojdzie do normy już w Walencji, gdyż Farfus jest już na drugim miejscu.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca