|
|
|
|
|
|
WTCC: Menu zwycięzcą nietypowego drugiego wyścigu w Pau | |
Zwycięzcą drugiego wyścigu we francuskim Pau został Alain Menu. W tym bardzo nietypowym, dwukrotnie przerywanym, pełnym emocji i zupełnie nieprzewidywalnych zdarzeń wyścigu, Szwajcar pokonał Augusto Farfusa i Roberta Huffa, zapewniając Chevroletowi czwarte zwycięstwo z rzędu.
Drugi wyścig rozpoczął się pod znakiem pochmurnej pogody, jednak nie padało. Start zatrzymany najlepiej wykorzystały samochody BMW, jednak w wyniku walk między kierowcami tej marki z walki odpadli Sergio Hernandez i Jorg Muller. W bandę uderzył również Tom Boardman, uszkadzając tylne zawieszenie w swoim Seacie.
Po tym zamieszaniu na torze znienacka pojawił się samochód bezpieczeństwa, zanim w ogóle wywieszono tablice informujące kierowców o tym fakcie. W dodatku kierowca samochodu bezpieczeństwa wyjechał z boksów w bardzo niefortunny sposób, jadąc w poprzek toru w kierunku lewej bandy za bardzo szybkim, ślepym zakrętem nr 1.
Jadący w tym momencie na prowadzeniu niezależny kierowca Franz Engstler nie zdołał oczywiście wyminąć SC i uderzył w niego z impetem, co skończyło się poważnym uszkodzeniem obu samochodów, które nie nadawały się już do jazdy. Żeby było śmieszniej, samochód bezpieczeństwa był marki Chevrolet i dzięki całemu zdarzeniu, po którym wywieszono czerwoną flagę, na prowadzenie wyszedł kierowca właśnie tego producenta – Alain Menu.
Kilkanaście minut później, gdy tor został uprzątnięty, nastąpiło wznowienie wyścigu za zapasowym samochodem bezpieczeństwa. Restart przebiegł bardzo spokojnie, wręcz zachowawczo, a BMW i Chevrolety, tak jak w poprzednim wyścigu, zaczęły natychmiast uciekać Seatom, które były po prostu zbyt wolne w ten weekend. Kary przejazdu przez boksy otrzymali po restarcie Jorg Muller, Felix Porteiro i Wiktor Szapowałow. Do całkowitego dystansu wyścigu doliczone też zostało jedno okrążenie w związku z pojawieniem się na torze samochodu bezpieczeństwa.
Tak jak w pierwszym wyścigu, na czele stawki jechał kierowca Chevroleta – tym razem był to Alain Menu – a za nim przez cały czas podążali Farfus, Huff i Priaulx, mając niewielką stratę. Na 10 okrążeniu Rickard Rydel wykręcił bączka. Szwed zdołał jednak powrócić do walki. Z problemami zmagał się również Martin Colak, który tracił kolejne pozycje na rzecz kierowców Łady. Alex Zanardi skończył natomiast na 12 okrążeniu przebijanie się przez kolumnę Seatów, co zajęło mu naprawdę niewiele czasu, gdyż przewaga BMW była miażdżąca.
Straty odrabiał też Jorg Muller, który dogonił kierowców Łady i zaczął ich wyprzedzać. Tymczasem na 14 okrążeniu Laurent Cazenave, który jechał na ósmym miejscu i był liderem wśród kierowców niezależnych, otrzymał karę przejazdu przez boksy. Podczas ostatnich kilku okrążeń Roberta Huffa zaciekle atakował Andy Priaulx, który musiał robić to bardzo ostrożnie, gdyż wcześniej otrzymał biało-czarną flagę ostrzegawczą za zbyt agresywną jazdę.
Na 19 okrążeniu wyścig zakończył Kristian Poulsen, którego samochód odmówił posłuszeństwa. Jak się później okazało, było to ostatnie okrążenie wyścigu, gdyż doszło na nim do kolizji między Cayrolle'm a Larinim podczas walki o ósmą pozycję. Francuz popełnił błąd na wyjściu z jednego z zakrętów i odbijając się od bandy wpadł pod koła jadącego za nim Lariniego. Samochody zderzyły się ze sobą z dość dużą siłą i zatrzymały się na torze, a także posypało się wiele odłamków.
Organizatorzy stwierdzili wówczas, że nie ma już sensu kontynuować wyścigu i nad torem pojawiły się czerwone flagi. Na ostatnim incydencie najbardziej skorzystali Zanardi, dwa fabryczni kierowcy Seata – Gabriele Tarquini i Yvan Muller oraz niezależny kierowca Eric Cayrolle, którzy zostali sklasyfikowani na miejscach 5-8. Po ośmiu wyścigach liderem mistrzostw jest nadal Yvan Muller, jednak jego przewaga nad drugim kierowcą (Farfus) stopniała już do sześciu punków. Kolejne dwa wyścigi zostaną rozegrane w ostatni weekend maja na torze Ricardo Tormo.
•WTCC > 2009 > Francja 2, Pau - 2,760 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 18 | 52:22,260 | 10 |
2. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 18 | +0:00,351 | 8 |
3. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 18 | +0:03,066 | 6 |
4. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 18 | +0:03,325 | 5 |
5. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 18 | +0:16,153 | 4 |
6. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 18 | +0:17,728 | 3 |
7. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 18 | +0:19,686 | 2 |
8. | 29 | Eric Cayrolle (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 18 | +0:22,425 | 1 |
9. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 18 | +0:22,581 | |
10. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 18 | +0:23,297 | |
11. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 18 | +0:28,247 | |
12. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 18 | +0:29,778 | |
13. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 18 | +0:34,095 | |
14. | 33 | Laurent Cazenave (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 18 | +0:38,990 | |
15. | 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 18 | +0:44,402 | |
16. | 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 18 | +0:52,439 | |
17. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 17 | 1 okr. | |
18. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 17 | 1 okr. | |
19. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 15 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 30 | Mehdi Bennani (N) | | Exagon Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 11 | | |
| 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | | |
| 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 9 | | |
| 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 1 | | |
| 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 1 | | |
| 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|