F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Menu zwycięzcą nietypowego drugiego wyścigu w Pau
    Qnik & Maraz, 17 maja 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Zwycięzcą drugiego wyścigu we francuskim Pau został Alain Menu. W tym bardzo nietypowym, dwukrotnie przerywanym, pełnym emocji i zupełnie nieprzewidywalnych zdarzeń wyścigu, Szwajcar pokonał Augusto Farfusa i Roberta Huffa, zapewniając Chevroletowi czwarte zwycięstwo z rzędu.

    Drugi wyścig rozpoczął się pod znakiem pochmurnej pogody, jednak nie padało. Start zatrzymany najlepiej wykorzystały samochody BMW, jednak w wyniku walk między kierowcami tej marki z walki odpadli Sergio Hernandez i Jorg Muller. W bandę uderzył również Tom Boardman, uszkadzając tylne zawieszenie w swoim Seacie.

    Po tym zamieszaniu na torze znienacka pojawił się samochód bezpieczeństwa, zanim w ogóle wywieszono tablice informujące kierowców o tym fakcie. W dodatku kierowca samochodu bezpieczeństwa wyjechał z boksów w bardzo niefortunny sposób, jadąc w poprzek toru w kierunku lewej bandy za bardzo szybkim, ślepym zakrętem nr 1.

    Jadący w tym momencie na prowadzeniu niezależny kierowca Franz Engstler nie zdołał oczywiście wyminąć SC i uderzył w niego z impetem, co skończyło się poważnym uszkodzeniem obu samochodów, które nie nadawały się już do jazdy. Żeby było śmieszniej, samochód bezpieczeństwa był marki Chevrolet i dzięki całemu zdarzeniu, po którym wywieszono czerwoną flagę, na prowadzenie wyszedł kierowca właśnie tego producenta – Alain Menu.

    Kilkanaście minut później, gdy tor został uprzątnięty, nastąpiło wznowienie wyścigu za zapasowym samochodem bezpieczeństwa. Restart przebiegł bardzo spokojnie, wręcz zachowawczo, a BMW i Chevrolety, tak jak w poprzednim wyścigu, zaczęły natychmiast uciekać Seatom, które były po prostu zbyt wolne w ten weekend. Kary przejazdu przez boksy otrzymali po restarcie Jorg Muller, Felix Porteiro i Wiktor Szapowałow. Do całkowitego dystansu wyścigu doliczone też zostało jedno okrążenie w związku z pojawieniem się na torze samochodu bezpieczeństwa.

    Tak jak w pierwszym wyścigu, na czele stawki jechał kierowca Chevroleta – tym razem był to Alain Menu – a za nim przez cały czas podążali Farfus, Huff i Priaulx, mając niewielką stratę. Na 10 okrążeniu Rickard Rydel wykręcił bączka. Szwed zdołał jednak powrócić do walki. Z problemami zmagał się również Martin Colak, który tracił kolejne pozycje na rzecz kierowców Łady. Alex Zanardi skończył natomiast na 12 okrążeniu przebijanie się przez kolumnę Seatów, co zajęło mu naprawdę niewiele czasu, gdyż przewaga BMW była miażdżąca.

    Straty odrabiał też Jorg Muller, który dogonił kierowców Łady i zaczął ich wyprzedzać. Tymczasem na 14 okrążeniu Laurent Cazenave, który jechał na ósmym miejscu i był liderem wśród kierowców niezależnych, otrzymał karę przejazdu przez boksy. Podczas ostatnich kilku okrążeń Roberta Huffa zaciekle atakował Andy Priaulx, który musiał robić to bardzo ostrożnie, gdyż wcześniej otrzymał biało-czarną flagę ostrzegawczą za zbyt agresywną jazdę.

    Na 19 okrążeniu wyścig zakończył Kristian Poulsen, którego samochód odmówił posłuszeństwa. Jak się później okazało, było to ostatnie okrążenie wyścigu, gdyż doszło na nim do kolizji między Cayrolle'm a Larinim podczas walki o ósmą pozycję. Francuz popełnił błąd na wyjściu z jednego z zakrętów i odbijając się od bandy wpadł pod koła jadącego za nim Lariniego. Samochody zderzyły się ze sobą z dość dużą siłą i zatrzymały się na torze, a także posypało się wiele odłamków.

    Organizatorzy stwierdzili wówczas, że nie ma już sensu kontynuować wyścigu i nad torem pojawiły się czerwone flagi. Na ostatnim incydencie najbardziej skorzystali Zanardi, dwa fabryczni kierowcy Seata – Gabriele Tarquini i Yvan Muller oraz niezależny kierowca Eric Cayrolle, którzy zostali sklasyfikowani na miejscach 5-8. Po ośmiu wyścigach liderem mistrzostw jest nadal Yvan Muller, jednak jego przewaga nad drugim kierowcą (Farfus) stopniała już do sześciu punków. Kolejne dwa wyścigi zostaną rozegrane w ostatni weekend maja na torze Ricardo Tormo.

    WTCC > 2009 > Francja 2, Pau - 2,760 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT1852:22,26010
    2. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si18+0:00,3518
    3. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT18+0:03,0666
    4. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si18+0:03,3255
    5. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si18+0:16,1534
    6. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI18+0:17,7283
    7. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI18+0:19,6862
    8. 29Eric Cayrolle (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI18+0:22,4251
    9. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT18+0:22,581
    10. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si18+0:23,297
    11. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI18+0:28,247
    12. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI18+0:29,778
    13. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.018+0:34,095
    14. 33Laurent Cazenave (N)Wiechers-SportBMW 320si18+0:38,990
    15. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.018+0:44,402
    16. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI18+0:52,439
    17. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si171 okr.
    18. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si171 okr.
    19. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI153 okr.
    Niesklasyfikowani
    30Mehdi Bennani (N)Exagon EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI11
    3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI10
    19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.09
    25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si1
    22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI1
    10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    Najszybsze okrążenie: Jörg Müller (BMW) - 1:23,488 na 6 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Twarzer, 17.05.2009 18:00[!]
    Na miejscu Engstlera poszedlbym do kierowcy SC i bym zatlukl go. Jak taki ktos moze byc dopuszczony do jezdzenia SC, jak mozna wypuscic SC w takim momencie. Po raz kolejny widac, ze SC jest duzo niebezpieczniejsze niz jazda bez SC.
    tomekf248, 17.05.2009 18:07[!]
    Brakuje wzmianki o pożarze auta Hernandeza. Co do SC to była wręcz komiczna sytuacja. Nigdy jeszcze nie widziałem wypadku z udziałem SC (HEI zderzył się z Medical Carem). W ogóle było ogromne zamieszanie. Wyścig WTCC powinien trwać ok. 30 minut, a trwał ponad 70. Niewątpliwie było ciekawie, lecz wolałbym oglądać rywalizację na torze, niż zderzenie z SC i burdel na trasie, ale taki jest urok toru Pau ;).
    tommakrwro, 17.05.2009 18:15[!]
    Twarzer, wypuścić SC może i można, ale jak można tak beztrosko wyjechać na tor? Do tej pory najdziwniejsza sytuacja z SC jaką widziałem to spin SC kilka lat temu w WSbR (Chyba nawet kubica wtedy tuż za nim jechał), ale to bije wszystko.
    Master, 17.05.2009 18:19[!]
    wierchus03, 17.05.2009 19:35[!]
    A mi się wydaje że zespół Chevroleta był w zmowie z kierowcą SC. Zagrozili mu że jeśli nie wyeliminuje BMW to na następny wyścig dostanie Aveo albo Sparka;)
    Oczywście wydarzenie żałosne, a za główną przyczynę uznałbym słabą widoczność w tym miejscu, chociaż faktycznie kierowca SC powinien wyjechać wcześniej i ustawić się w dobrze widocznym miejscu. Możliwe że w ostatniej chwili zdecydowano się wypuścić go na tor, więc zespoły nie zdążyły powiadomić o tym kierowców.
    Fisico_F1_ASR, 17.05.2009 21:02[!]
    cudowny wyścig "WTCC to najciekawsza seria motorsprtu na świecie"
    timo23, 17.05.2009 21:41[!]
    Dla mnie był to najśmieszniejszy początek wyścigu, jaki oglądałem :)
    Kamikadze2000, 17.05.2009 22:25[!]
    Brawo dla Menu za zwycięstwo. Potwierdza to tylko, że samochód o nazwie "Cruze" się sprawdził. Ogólnie cały wyścig niesamowicie chaotyczny. Nigdy jeszcze takiego nie widziałem. Wina z całą pewnością leży po stronie kierowcy SC, ale również dyrektora wyścigu. Tak to byłaby szansa na historyczny triumf kierowcy niezależnego (nie przypominam sobie, by kiedyś taka sytuacja się powtórzyła. Oj, nie chciałbym być w skórze tego kierowcy (SC). Oprócz tego niebezpiecznie też wyglądał pożar Hernandeza, choć na początku wyglądało to na zwykłe stuknięcie w bandę. Miejmy nadzieje, że takich sytuacji nie będzie.
    Huckleberry, 18.05.2009 01:39[!]
    Ale żenada z tym SC. Źle sie dzieje w WTCC. Wyścigi coraz bardziej zaczynają przypominać ruletkę :(
    Grekyy, 18.05.2009 16:27[!]
    To że części fruwają w powietrzu nie dziwi mnie w żadnej serii z końcówką TCC, ale incydent z "un-safety carem" to faktycznie lekka parodia. Komentatorzy na polskim eurosporcie zareagowali w pierwszej chwili właśnie śmiechem, mimo że wyglądało to dosyć niebezpiecznie, bo otworzyły się drzwi od strony kierowcy. Ale trzeba też przyznać, że kierowcy wyścigowi też "dali czadu", bo wykruszali się kolejno dosłownie w każdym zakręcie pierwszego okrążenia.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca