|
|
|
|
|
|
WTCC: Farfus zapewnił BMW pierwsze zwycięstwo w sezonie | |
Drugi wyścig WTCC w Walencji wygrał Augusto Farfus. Brazylijczyk wyprzedził swojego kolegę z zespołu Jorga Mullera, a podium uzupełnił Gabriele Tarquini. Tym razem wśród kierowców niezależnych najszybszy okazał się Stefano D'Aste, który wyprzedził Toma Coronela. Pierwszą ósemkę uzupełnili Andy Priaulx, Alex Zanardi, Sergio Hernandez, Yvan Muller oraz Tiago Monteiro.
Start do drugiego wyścigu odbył się tradycyjnie z pól startowych, jednak w pierwszym zakręcie nie doszło do żadnych incydentów, a na prowadzenie wysunęła się czwórka kierowców BMW. Mniej więcej w połowie pierwszego okrążenia przygodę miał znów Mehdi Bennani, który obrócił się i spadł na ostatnią pozycję.
Na drugim okrążeniu walkę o pozycje rozpoczął Gabriele Tarquini, który wyprzedził Andy'ego Priaulxa i awansował na czwartą pozycję. Na trzecim okrążeniu Włoch wyprzedził także Hernandeza, a to samo uczynił czyhający z tyłu Priaulx. W międzyczasie na pierwsze miejsce awansował Augusto Farfus, który wyprzedził innego kierowcę BMW – Jorga Mullera.
Świetnie wystartował do drugiego wyścigu Alex Zanardi, który po starcie z 12 pozycji już na czwartym okrążeniu awansował na piąte miejsce, natomiast początek wyścigu nie wyszedł Tomowi Coronelowi, który wypadł poza punktowaną ósemkę.
W środku stawki bój po raz kolejny toczyli kierowcy Chevroleta, jednak po raz kolejny szybsi od nich byli nawet kierowcy niezależni. Ekipa ta opuści Hiszpanię z pewnością w nienajlepszych humorach, ponieważ w obu wyścigach nie udało im się zdobyć ani jednego punktu.
Na ósmym okrążeniu trzecią pozycję odzyskał Priaulx, lecz już na następnym okrążeniu ponownie wyprzedził go Tarquini. Na 12 okrążeniu po dość długo trwającej walce Tob Boardman wyprzedził Vito Postiglione, który popełniwszy błąd wypadł na pobocze i pojechał bardzo szeroko, wypadając nawet na żwir. Okazję tę do zyskania miejsca wykorzystał również Martin Colak.
Walka między Tarquinim a Priaulxem toczyła się do samego końca, jednak Brytyjczyk nie był już w stanie odzyskać trzeciego miejsca i zapewnić całego podium dla BMW. Na pierwszych dwóch pozycjach nie zmieniło się już nic do samego końca, tak więc koncern z Monachium odniósł w końcu pierwsze zwycięstwo w tym sezonie i to od razu podwójne.
Na końcu dojechali po raz kolejny kierowcy Łady, a Jaap van Lagen zakończył wyścig po zaledwie trzech okrążeniach. Ogólnie wyścig obył się bez większych incydentów i był z pewnością nie mniej ciekawy niż pierwszy. Rundy 11 i 12 zostaną rozegrane 21 czerwca na torze w Brnie. Yvan Muller przybędzie tam z zaledwie trzema punktami przewagi nad drugim w klasyfikacji Augusto Farfusem.
•WTCC > 2009 > Hiszpania 2, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | 23:16,075 | 10 |
2. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:00,540 | 8 |
3. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:05,426 | 6 |
4. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 13 | +0:05,884 | 5 |
5. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +0:06,676 | 4 |
6. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +0:07,178 | 3 |
7. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:11,169 | 2 |
8. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:11,569 | 1 |
9. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 13 | +0:13,052 | |
10. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:16,936 | |
11. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:17,978 | |
12. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:20,965 | |
13. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:23,139 | |
14. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:23,635 | |
15. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:24,470 | |
16. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:29,515 | |
17. | 31 | Vito Postiglione (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:32,556 | |
18. | 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:33,721 | |
19. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:34,859 | |
20. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:35,793 | |
21. | 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 13 | +0:36,289 | |
22. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:43,503 | |
23. | 30 | Mehdi Bennani (N) | | Exagon Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:43,550 | |
24. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 13 | +0:46,540 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 3 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|