F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Tarquini wygrał pierwszy wyścig w Porto
    kamil.pl5, 5 lipca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Gabriele Tarquini zamienił pole position na swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie podczas pierwszego z dwóch dzisiejszych wyścigów WTCC na torze ulicznym w Porto. Włoch stoczył krótką walkę z kierowcą Chevroleta – Robem Huffem zaraz po starcie, jednak wyścig niemal natychmiast został przerwany z powodu dwóch odrębnych wypadków, jakie miały miejsce na pierwszym okrążeniu.

    Startujący z dziewiątej linii Japp van Lagen i Sergio Hernandez zderzyli się na prostej zaraz po starcie, w wyniku czego BMW kierowane przez Hiszpana dość mocno uderzyło w betonową bandę. Hernandez zranił się w lewą kostkę w wyniku tego wypadku i został zabrany do szpitala na dokładne badania, ale nie wydaje się, aby złamał jakąkolwiek kość.

    Na tym samym okrążeniu lecz chwilę później Augusto Farfus próbował wyprzedzić Tiago Monteiro, jednak nie zdołał wyhamować przed jadącym z przodu Alainem Menu i stuknął samochód Szwajcara, który obrócił się i uderzył w bandę. Farfus zdołał pojechać dalej, a tymczasem Monteiro został wprawiony w poślizg przez Nicolę Lariniego, który tak jak reszta stawki próbował ominąć Menu. Trasa została szybko zablokowana i na torze pojawiła się czerwona flaga, aby można było w spokoju usunąć skutki obydwu wypadków.

    Tarquini z łatwością utrzymał prowadzenie po restarcie i jechał przed Huffem aż do samego końca wyścigu, choć w pewnym momencie ściął szykanę, ale nie odpierał w tym momencie ataku Brytyjczyka, więc obeszło się bez kary. Andy Priaulx jechał długo za Yvanem Mullerem na trzeciej pozycji, ale na ostatnim okrążeniu on i Jorg Muller (który był siódmy) zwolnili i oddali pozycje zajmującemu najwyższe miejsce w klasyfikacji generalnej kierowcy BMW – Farfusowi.

    Brazylijczyk dostał wcześniej karę za uderzenie Menu, ale dzięki poświęceniu swoich kolegów z BMW, którzy umożliwili mu awans na ósmą pozycję i zdobycie jednego punktu, do drugiego wyścigu wystartuje z pole position. Cała sytuacja pozwoliła Monteiro na zajęcie czwartej pozycji przed własną publicznością, podczas gdy Nicola Larini, Jordi Gene i Rickard Rydell skorzystali z zamiany na ostatnim okrążeniu i finiszowali odpowiednio na piątej, szóstej i siódmej pozycji.

    Wśród kierowców niezależnych najlepszy okazał się Stefano D'Aste, który ukończył wyścig na dziesiątej pozycji.

    WTCC > 2009 > Portugalia 1, Boavista (Porto) - 4,770 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI121h04m11,27410
    2. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT12+0:02,9348
    3. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:07,8486
    4. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:08,4725
    5. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT12+0:15,7904
    6. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:16,1923
    7. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:16,6402
    8. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si12+0:16,9751
    9. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si12+0:17,791
    10. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si12+0:18,216
    11. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si12+0:19,149
    12. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+0:19,442
    13. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI12+0:33,010
    14. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+0:42,995
    15. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI12+0:54,702
    16. 35Diego Puyo (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI12+0:54,931
    17. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si12+0:55,277
    18. 36James ThompsonLADA SportLADA Priora12+0:55,742
    19. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.012+1:11,955
    20. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si111 okr.
    Niesklasyfikowani
    12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT4
    18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.00
    10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    30Mehdi Bennani (N)Exagon EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI2
    Pole position: Gabriele Tarquini (SEAT) - 2:09,308
    Najszybsze okrążenie: Gabriele Tarquini (SEAT) - 2:11,154 na 5 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    misiakow, 05.07.2009 15:42[!]
    TO BMW było żałosne.. Tory uliczne kolejny raz udowodniły mi, że powinno się je raz na zawsze wykreślić z kalendarza tak kontaktowej serii!
    Kamikadze2000, 05.07.2009 16:16[!]
    Tak trzymac Tarquini!!! Jeśli nie Muller, chciałbym, abyś to ty sięgnął po majstra!!! A jeśli chodzi o BMW - porażka totalna!!! Mam nadzieje, że za takie "coś" dostaną sowitą karę. Mam nadzieje, że Farfus nie wygra!

    Powrotu do zdrowia Sergio...
    Fire, 05.07.2009 16:24[!]
    @misiakow FIA zapewne czyta komentarze, w tym twój i na pewno w 2010 nie będzie żadnych wyścigów ulicznych w WTCC :D

    Tory uliczne są w każdej znaczącej serii... a dlaczego? bo to jest na topie i ludziom widocznie się podoba. Wielka szkoda Priaulx, ale zespół to zespół...Jechał na P4 i pewnie by dowiózł do mety ten wynik... może nawet powalczyłby z seatem o P3... a tak to P9 i szansa na duże punkty zmarnowana... raczej o defekcie mechanicznym nie może być mowy... takiego karambolu nie widziałem dawno... wpadek Hernandez-Lagen przerażający... mam nadzieje, że wszystko ok z Sergio. Jeszce raz żałosna strategia pod koniec wyścigu w wykonaniu BMW nie do przyjęcia... ale łatwiej zmarnować wyścig drugiemu kierowcy niż liderowi fabrycznej ekipy... ta sama przypadłość BMW jak w F1 :)
    Grekyy, 05.07.2009 17:06[!]
    Ano, tak perfidne team-orders jak w WRC podczas Rajdu Polski... ; ]

    Co do torów ulicznych - z misiakowem się nie zgodzę. W Marakeszu i Pau było bardzo ciekawie (w obu wypadkach w R2), a WTCC bez Macau to już w ogóle ciężko sobie wyobrazić.
    tomekf248, 05.07.2009 17:29[!]
    raczej o defekcie mechanicznym nie może być mowy...

    Nie wiem, czy zauważyłeś, ale jakieś BMW się zaczęło pod koniec wyścigu palić. Z pewnością nie mogło to być przyczyną takiego spadku, bo na ostatnim lapie wbił się w peleton i tam jechał. Szkoda.

    This is Grand Prix racing... - Rob Smedley
    Fire, 05.07.2009 19:37[!]
    Tak miałem też o tym wspomnieć... z białej BMW(pod koniec wyścigu-last lap) z wydechu leciał podejrzanie ogień podczas jazdy i czarny dym... może to było auto Anglika... może dlatego tak zwolnił :)
    Maly-boy, 05.07.2009 19:42[!]
    to był onboard farfusa a przed nim jechał zanardi który chwile pozniej przepuscil brazylijczyka ..
    MADMAX777, 05.07.2009 19:58[!]
    Ciekawe co powiecie po drugim wyścigu. Niedobry Seat :) Za samochody, serwis i pensje kierowców płacą zespoły i sponsorzy, więc jeśli zadecydują, że ma wygrać kierowca X, to tak będzie. Bardzo ładnie wytłumaczył to "nasz" komentator w Eurosporcie, to jest sport ZESPOŁOWY !. Gramy dla całego teamu. Dziwię się niektórym Waszym komentarzom. Owszem nie musi się Wam to podobać ale zawsze tak było, jest i będzie. Mam nadzielę, że nikt się nie poczuje urażony, jeśli tak to przepraszam i proponuję zmianę dyscypliny sportowej (w innych można liczyć na doping, korupcję itp) ;)
    tomekf248, 05.07.2009 21:15[!]
    No tak. Mimo, iż jestem fanem BMW od roku 2006, kiedy to zaznajomiłem się z tą serią (nic o niej nie wiedziałem, jak w '99 o F1), ale nie podoba mi się to, jak postąpili z Andy'm. Co, jak co. Sport zespołowy. Ale to już jest kpina. Żeby zawodnika z 4 miejsca pozbawiać szans na podium i to w takim kluczowym momencie. Dobrze, że dał się wyprzedzić rywalom w tak oczywisty sposób (wolno, po drugiej stronie toru), aby pokazać, co zrobiło BMW. Lubię Augusto, ale uraził mnie, bardzo mnie uraził tym, co zrobił Andy'emu w Brnie.
    noofaq, 05.07.2009 21:53[!]
    BMW i SEAT są siebie warte :)
    marrcus, 05.07.2009 23:33[!]
    Kamikadze2000 - jestem bardzo zmartwionyże ci sie nie podobało,
    pójde tam i dam im za kare sowitego klapsa

    (wszystkim w bmw w końcu to sport zespołowy)
    Kamikadze2000, 06.07.2009 17:42[!]
    Wiem, wiem - trochę przesadziłem. Ale wszystko musi miec swoje granice. Rozumiem takie zachowanie, gdy jadą koło siebie, jak np. SEATy, ale nie, kiedy między nimi jest ogromna przpeaśc czasowa oraz wiele pojazdów.

    Jednym, strasznie desperackie rozwiązanie!
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca