|
|
|
|
|
|
WTCC: Tarquini wygrał pierwszy wyścig w Porto | |
Gabriele Tarquini zamienił pole position na swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie podczas pierwszego z dwóch dzisiejszych wyścigów WTCC na torze ulicznym w Porto. Włoch stoczył krótką walkę z kierowcą Chevroleta – Robem Huffem zaraz po starcie, jednak wyścig niemal natychmiast został przerwany z powodu dwóch odrębnych wypadków, jakie miały miejsce na pierwszym okrążeniu.
Startujący z dziewiątej linii Japp van Lagen i Sergio Hernandez zderzyli się na prostej zaraz po starcie, w wyniku czego BMW kierowane przez Hiszpana dość mocno uderzyło w betonową bandę. Hernandez zranił się w lewą kostkę w wyniku tego wypadku i został zabrany do szpitala na dokładne badania, ale nie wydaje się, aby złamał jakąkolwiek kość.
Na tym samym okrążeniu lecz chwilę później Augusto Farfus próbował wyprzedzić Tiago Monteiro, jednak nie zdołał wyhamować przed jadącym z przodu Alainem Menu i stuknął samochód Szwajcara, który obrócił się i uderzył w bandę. Farfus zdołał pojechać dalej, a tymczasem Monteiro został wprawiony w poślizg przez Nicolę Lariniego, który tak jak reszta stawki próbował ominąć Menu. Trasa została szybko zablokowana i na torze pojawiła się czerwona flaga, aby można było w spokoju usunąć skutki obydwu wypadków.
Tarquini z łatwością utrzymał prowadzenie po restarcie i jechał przed Huffem aż do samego końca wyścigu, choć w pewnym momencie ściął szykanę, ale nie odpierał w tym momencie ataku Brytyjczyka, więc obeszło się bez kary. Andy Priaulx jechał długo za Yvanem Mullerem na trzeciej pozycji, ale na ostatnim okrążeniu on i Jorg Muller (który był siódmy) zwolnili i oddali pozycje zajmującemu najwyższe miejsce w klasyfikacji generalnej kierowcy BMW – Farfusowi.
Brazylijczyk dostał wcześniej karę za uderzenie Menu, ale dzięki poświęceniu swoich kolegów z BMW, którzy umożliwili mu awans na ósmą pozycję i zdobycie jednego punktu, do drugiego wyścigu wystartuje z pole position. Cała sytuacja pozwoliła Monteiro na zajęcie czwartej pozycji przed własną publicznością, podczas gdy Nicola Larini, Jordi Gene i Rickard Rydell skorzystali z zamiany na ostatnim okrążeniu i finiszowali odpowiednio na piątej, szóstej i siódmej pozycji.
Wśród kierowców niezależnych najlepszy okazał się Stefano D'Aste, który ukończył wyścig na dziesiątej pozycji.
•WTCC > 2009 > Portugalia 1, Boavista (Porto) - 4,770 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | 1h04m11,274 | 10 |
2. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 12 | +0:02,934 | 8 |
3. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:07,848 | 6 |
4. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:08,472 | 5 |
5. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 12 | +0:15,790 | 4 |
6. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:16,192 | 3 |
7. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:16,640 | 2 |
8. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 12 | +0:16,975 | 1 |
9. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 12 | +0:17,791 | |
10. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 12 | +0:18,216 | |
11. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 12 | +0:19,149 | |
12. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 12 | +0:19,442 | |
13. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +0:33,010 | |
14. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 12 | +0:42,995 | |
15. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +0:54,702 | |
16. | 35 | Diego Puyo (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +0:54,931 | |
17. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 12 | +0:55,277 | |
18. | 36 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Priora | 12 | +0:55,742 | |
19. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | +1:11,955 | |
20. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 11 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 4 | | |
| 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 0 | | |
| 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 0 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 30 | Mehdi Bennani (N) | | Exagon Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 2 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|