F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Menu i Farfus zwycięzcami na torze Brands Hatch
    Konrad Házi, 19 lipca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Za nami wyścigi numer 15 i 16 sezonu 2009 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych, które odbyły się na brytyjskim torze Brands Hatch. Był to bardzo emocjonujący weekend pełen nietypowych zwrotów wydarzeń, zarówno jeśli chodzi o WTCC, jak i towarzyszącą serię – Formułę 2. Samochód bezpieczeństwa był częstym gościem na torze, a same wyścigi obfitowały w incydenty.

    Wyścig 1

    Zwycięzcą pierwszego wyścigu tego weekendu WTCC został Alain Menu i było to dla niego czwarte kolejne zwycięstwo na Brands Hatch w przeciągu czterech lat. Szwajcar startował do pierwszego wyścigu z pole position i zamienił je na jedenaste zwycięstwo w karierze. Na drugim miejscu znalazł się kolejny kierowca Chevroleta – Robert Huff, a na trzecim miejscu finiszował Andy Priaulx. Ósme miejsce po świetnej jeździe zajął startujący z końca stawki Augusto Farfus, dzięki czemu do drugiego wyścigu zapewnił sobie start pole position. Najszybsze okrążenie w wyścigu wykręcił Alain Menu – 1:34,362.

    Pierwszy wyścig tradycyjnie rozpoczął się ze startu lotnego i już na prostej start-meta na prowadzenie wyszedł Huff. Chwilę później doszło do sporej kraksy w pierwszym zakręcie, gdzie w poprzek toru ustawił się samochód Farfusa, Porteiro został wzięty w kleszcze i postawiło go na dwa koła, a jadący w tym wyścigu za dobre wyniki w Eurocup Norbert Michelisz został uderzony przez któregoś z kierowców BMW – uszkodzeniu uległo tylne zawieszenie i był to dla Węgra koniec jazdy. Chwilę później wyścig na poboczu zakończył również Yvan Muller. Z uwagi na neutralizację do dystansu wyścigu zostały doliczone dwa okrążenia.

    Po zjeździe z toru samochodu bezpieczeństwa sytuacja się na chwilę uspokoiła. Na prowadzeniu był w tym momencie nadal Robert Huff, jednak już na piątym okrążeniu wyprzedził go Menu. Na szóstym okrążeniu doszło do kolejnej dużej stłuczki w głębi stawki, przez co na torze po raz drugi pojawił się samochód bezpieczeństwa. Zjechał jednak już po jednym okrążeniu i wtedy rozpoczął się popis w wykonaniu Augusto Farfusa. Brazylijczyk nie może jednak narzekać na brak szczęścia, ponieważ na jedno okrążenie przed metą awarii uległ samochód Nicoli Lariniego, co pozwoliło Farfusowi awansować na ósme miejsce.

    Ostatnie okrążenia wyścigu minęły raczej spokojnie, a w czołówce zmieniło się tylko to, że trzecią pozycję odzyskał Andy Priaulx. Kierowca BMW próbował później walczyć o drugie miejsce, jednak nieskutecznie i musiał zadowolić się trzecią lokatą. Po raz kolejny nic szczególnego nie pokazali kierowcy Łady, której samochodom brakuje zarówno osiągów, jak i niezawodności. Wśród kierowców niezależnych w pierwszym wyścigu najskuteczniejszy był Stefano D'Aste, który zakończył wyścig na 9 pozycji w klasyfikacji generalnej.

    WTCC > 2009 > Wielka Brytania 1, Brands Hatch - 3,703 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT1628:25,94510
    2. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:01,0518
    3. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:01,2406
    4. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:02,0245
    5. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:02,4204
    6. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:05,8153
    7. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:06,3002
    8. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:08,3071
    9. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:09,225
    10. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:10,884
    11. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:11,737
    12. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:12,415
    13. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:13,331
    14. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:13,675
    15. 39Robert DahlgrenVolvo OlsbergsVolvo C3016+0:14,087
    16. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:17,753
    17. 38Phillip Geipel (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:22,188
    18. 36James ThompsonLADA SportLADA Priora16+0:25,447
    19. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.016+0:37,466
    20. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:41,831
    21. 31Vito Postiglione (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:42,677
    22. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT151 okr.
    Niesklasyfikowani
    25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si11
    40Tommy RustadVolvo OlsbergsVolvo C306
    18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.05
    37Norbert Michelisz (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI0
    1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI0
    Pole position: Alain Menu (Chevrolet) - 1:33,521
    Najszybsze okrążenie: Alain Menu (Chevrolet) - 1:34,362 na 8 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    Drugi wyścig na Brands Hatch wygrał startujący z pole position Augusto Farfus. Była to jego trzecia wygrana w tym sezonie i dwunasta w całej karierze. Podium dopełnili Jorg Muller i Gabriele Tarquini. Brazylijczyk bardzo dobrze wystartował, dzięki czemu zapewnił sobie bezproblemowe zwycięstwo. Najszybsze okrążenie należało tym razem do Jorga Mullera – 1:34,488.

    Drugi wyścig rozpoczął się stosunkowo spokojnie. Doszło tylko do niewielkiej stłuczki, przez co z wyścigu odpadł po raz kolejny Norbert Michelisz, a Larini zaliczył wizytę na poboczu. Po pierwszym okrążeniu pojawił się jednak na torze samochód bezpieczeństwa. Spowodowane było to startem helikoptera medycznego, który zabierał do szpitala rannego Henry'ego Surteesa, który uległ poważnemu wypadkowi podczas wyścigu Formuły 2. Safety Car zjechał z toru po dwóch okrążeniach, które zostały doliczone do dystansu wyścigu.

    Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa do przodu zaczął przebijać się Yvan Muller. W czasie wyścigu doszło jeszcze do kilku kolizji. Najpierw z toru wypadł Jordi Gene, a niedługo później Robert Huff uderzył samochód Alexa Zanardiego tak, że ten opuścił tor obracając się. Francuz jednak dzięki świetnej jeździe zdołał przebić się na siódmą pozycję i zdobyć ostatecznie dwa punkty. Po tym wyścigu również nie można powiedzieć nic dobrego o Ładzie – najlepszy z jej kierowców Jaap van Lagen zajął 21 miejsce. Wśród kierowców niezależnych najszybszy był tym razem Tom Boardman.

    Drugi wyścig przebiegał znacznie spokojniej niż pierwszy, jednak przyćmiony był wydarzeniami z wyścigu F2, który odbył się tuż przed nim. Kolejne dwie rundy zostaną rozegrane dopiero 6 września na torze Oschersleben. Zapraszamy już teraz do śledzenia wydarzeń w ten weekend.

    WTCC > 2009 > Wielka Brytania 2, Brands Hatch - 3,703 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si1628:09,97910
    2. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:02,0618
    3. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:07,0306
    4. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:07,3985
    5. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:07,7494
    6. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:08,4273
    7. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:16,6512
    8. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:17,4441
    9. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:18,191
    10. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:19,523
    11. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:19,969
    12. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:20,183
    13. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:21,589
    14. 39Robert DahlgrenVolvo OlsbergsVolvo C3016+0:22,255
    15. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:22,923
    16. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:23,053
    17. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT16+0:23,594
    18. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT16+0:24,021
    19. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:28,723
    20. 38Phillip Geipel (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:29,318
    21. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.016+0:35,320
    22. 36James ThompsonLADA SportLADA Priora16+0:36,187
    23. 31Vito Postiglione (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:36,735
    24. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.0124 okr.
    Niesklasyfikowani
    37Norbert Michelisz (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI6
    40Tommy RustadVolvo OlsbergsVolvo C304
    26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si3
    Najszybsze okrążenie: Jörg Müller (BMW) - 1:34,488 na 4 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 20.07.2009 14:24[!]
    Oczywiście gratuluje zwycięzcom, ale szkoda, że Yvan miał spartolony wyścig. A myślałem, że w ten weekend trochę odskoczy. Mam nadzieje, że jeśli nie on, to Gabriele zdobędzie tytuł. Tylko nie Farfus!!!

    Wracając do ś.p. Henry'ego Surteesa, zdziwiło mnie, że nie został przetransportowany do szpitala natychmiastowo. No ale co musiało w tym być. Nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że zgon nastąpił na torze, tylko ze względu na niepsucie weekendu, ciało przetransportowali do szpitala. Sennę od razu zabrali, tylko że kilkakrotnie akcja serca była przerywana w helikopterze. Ach, dlaczego musiało dojść do takiej tragedii... W zeszłym roku śmierć poniósł Craig Johnson (jeśli się nie mylę) w Supersportach. Żeby tylko ten bardzo fajny tor nie poniósł klęski Zolder.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca