|
|
|
|
|
|
WTCC: Menu i Farfus zwycięzcami na torze Brands Hatch | |
Za nami wyścigi numer 15 i 16 sezonu 2009 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych, które odbyły się na brytyjskim torze Brands Hatch. Był to bardzo emocjonujący weekend pełen nietypowych zwrotów wydarzeń, zarówno jeśli chodzi o WTCC, jak i towarzyszącą serię – Formułę 2. Samochód bezpieczeństwa był częstym gościem na torze, a same wyścigi obfitowały w incydenty.
Zwycięzcą pierwszego wyścigu tego weekendu WTCC został Alain Menu i było to dla niego czwarte kolejne zwycięstwo na Brands Hatch w przeciągu czterech lat. Szwajcar startował do pierwszego wyścigu z pole position i zamienił je na jedenaste zwycięstwo w karierze. Na drugim miejscu znalazł się kolejny kierowca Chevroleta – Robert Huff, a na trzecim miejscu finiszował Andy Priaulx. Ósme miejsce po świetnej jeździe zajął startujący z końca stawki Augusto Farfus, dzięki czemu do drugiego wyścigu zapewnił sobie start pole position. Najszybsze okrążenie w wyścigu wykręcił Alain Menu – 1:34,362.
Pierwszy wyścig tradycyjnie rozpoczął się ze startu lotnego i już na prostej start-meta na prowadzenie wyszedł Huff. Chwilę później doszło do sporej kraksy w pierwszym zakręcie, gdzie w poprzek toru ustawił się samochód Farfusa, Porteiro został wzięty w kleszcze i postawiło go na dwa koła, a jadący w tym wyścigu za dobre wyniki w Eurocup Norbert Michelisz został uderzony przez któregoś z kierowców BMW – uszkodzeniu uległo tylne zawieszenie i był to dla Węgra koniec jazdy. Chwilę później wyścig na poboczu zakończył również Yvan Muller. Z uwagi na neutralizację do dystansu wyścigu zostały doliczone dwa okrążenia.
Po zjeździe z toru samochodu bezpieczeństwa sytuacja się na chwilę uspokoiła. Na prowadzeniu był w tym momencie nadal Robert Huff, jednak już na piątym okrążeniu wyprzedził go Menu. Na szóstym okrążeniu doszło do kolejnej dużej stłuczki w głębi stawki, przez co na torze po raz drugi pojawił się samochód bezpieczeństwa. Zjechał jednak już po jednym okrążeniu i wtedy rozpoczął się popis w wykonaniu Augusto Farfusa. Brazylijczyk nie może jednak narzekać na brak szczęścia, ponieważ na jedno okrążenie przed metą awarii uległ samochód Nicoli Lariniego, co pozwoliło Farfusowi awansować na ósme miejsce.
Ostatnie okrążenia wyścigu minęły raczej spokojnie, a w czołówce zmieniło się tylko to, że trzecią pozycję odzyskał Andy Priaulx. Kierowca BMW próbował później walczyć o drugie miejsce, jednak nieskutecznie i musiał zadowolić się trzecią lokatą. Po raz kolejny nic szczególnego nie pokazali kierowcy Łady, której samochodom brakuje zarówno osiągów, jak i niezawodności. Wśród kierowców niezależnych w pierwszym wyścigu najskuteczniejszy był Stefano D'Aste, który zakończył wyścig na 9 pozycji w klasyfikacji generalnej.
•WTCC > 2009 > Wielka Brytania 1, Brands Hatch - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | 28:25,945 | 10 |
2. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:01,051 | 8 |
3. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 16 | +0:01,240 | 6 |
4. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:02,024 | 5 |
5. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:02,420 | 4 |
6. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:05,815 | 3 |
7. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:06,300 | 2 |
8. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:08,307 | 1 |
9. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +0:09,225 | |
10. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 16 | +0:10,884 | |
11. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 16 | +0:11,737 | |
12. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:12,415 | |
13. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:13,331 | |
14. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:13,675 | |
15. | 39 | Robert Dahlgren | | Volvo Olsbergs | Volvo C30 | 16 | +0:14,087 | |
16. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:17,753 | |
17. | 38 | Phillip Geipel (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:22,188 | |
18. | 36 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Priora | 16 | +0:25,447 | |
19. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 16 | +0:37,466 | |
20. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:41,831 | |
21. | 31 | Vito Postiglione (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:42,677 | |
22. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 15 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 11 | | |
| 40 | Tommy Rustad | | Volvo Olsbergs | Volvo C30 | 6 | | |
| 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 5 | | |
| 37 | Norbert Michelisz (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 0 | | |
| 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 0 | | |
| |
|
Drugi wyścig na Brands Hatch wygrał startujący z pole position Augusto Farfus. Była to jego trzecia wygrana w tym sezonie i dwunasta w całej karierze. Podium dopełnili Jorg Muller i Gabriele Tarquini. Brazylijczyk bardzo dobrze wystartował, dzięki czemu zapewnił sobie bezproblemowe zwycięstwo. Najszybsze okrążenie należało tym razem do Jorga Mullera – 1:34,488.
Drugi wyścig rozpoczął się stosunkowo spokojnie. Doszło tylko do niewielkiej stłuczki, przez co z wyścigu odpadł po raz kolejny Norbert Michelisz, a Larini zaliczył wizytę na poboczu. Po pierwszym okrążeniu pojawił się jednak na torze samochód bezpieczeństwa. Spowodowane było to startem helikoptera medycznego, który zabierał do szpitala rannego Henry'ego Surteesa, który uległ poważnemu wypadkowi podczas wyścigu Formuły 2. Safety Car zjechał z toru po dwóch okrążeniach, które zostały doliczone do dystansu wyścigu.
Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa do przodu zaczął przebijać się Yvan Muller. W czasie wyścigu doszło jeszcze do kilku kolizji. Najpierw z toru wypadł Jordi Gene, a niedługo później Robert Huff uderzył samochód Alexa Zanardiego tak, że ten opuścił tor obracając się. Francuz jednak dzięki świetnej jeździe zdołał przebić się na siódmą pozycję i zdobyć ostatecznie dwa punkty. Po tym wyścigu również nie można powiedzieć nic dobrego o Ładzie – najlepszy z jej kierowców Jaap van Lagen zajął 21 miejsce. Wśród kierowców niezależnych najszybszy był tym razem Tom Boardman.
Drugi wyścig przebiegał znacznie spokojniej niż pierwszy, jednak przyćmiony był wydarzeniami z wyścigu F2, który odbył się tuż przed nim. Kolejne dwie rundy zostaną rozegrane dopiero 6 września na torze Oschersleben. Zapraszamy już teraz do śledzenia wydarzeń w ten weekend.
•WTCC > 2009 > Wielka Brytania 2, Brands Hatch - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | 28:09,979 | 10 |
2. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:02,061 | 8 |
3. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:07,030 | 6 |
4. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:07,398 | 5 |
5. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 16 | +0:07,749 | 4 |
6. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:08,427 | 3 |
7. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:16,651 | 2 |
8. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:17,444 | 1 |
9. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:18,191 | |
10. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 16 | +0:19,523 | |
11. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 16 | +0:19,969 | |
12. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:20,183 | |
13. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +0:21,589 | |
14. | 39 | Robert Dahlgren | | Volvo Olsbergs | Volvo C30 | 16 | +0:22,255 | |
15. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:22,923 | |
16. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:23,053 | |
17. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:23,594 | |
18. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:24,021 | |
19. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:28,723 | |
20. | 38 | Phillip Geipel (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:29,318 | |
21. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 16 | +0:35,320 | |
22. | 36 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Priora | 16 | +0:36,187 | |
23. | 31 | Vito Postiglione (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:36,735 | |
24. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 37 | Norbert Michelisz (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 6 | | |
| 40 | Tommy Rustad | | Volvo Olsbergs | Volvo C30 | 4 | | |
| 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 3 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|