F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Priaulx i Farfus zwycięzcami w Oschersleben (akt.)
    Konrad Házi, 6 wrze?nia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Za nami wyścigi numer 17 i 18 Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych. Już po wczorajszych kwalifikacjach zakłóconych przez opady deszczu można było spodziewać się, że wyścigi będą bardzo interesujące i takie rzeczywiście były. Oba dzisiejsze wyścigi były również rozgrywane przy pochmurnej pogodzie, jednak deszczu nie było.

    Po tym weekendzie zmienili się liderzy obu klasyfikacji – w klasyfikacji generalnej na prowadzenie wysunął się Gabriele Tarquini, natomiast wśród zawodników niezależnych na szczycie tabeli znalazł się Tom Coronel, który zdobył w ten weekend aż 39 punktów do klasyfikacji kierowców niezależnych, dzięki ukończeniu obu wyścigów w punktowanej ósemce.

    Wyścig 1

    Zwycięzcą pierwszego wyścigu w wielkim stylu został startujący aż z 14 pozycji Andy Priaulx. Brytyjczyk zasiadający za kierownicą BMW pokonał na mecie dwóch kierowców Seata – Gabriele Tarquiniego i Rickarda Rydella. Na czwartej pozycji finiszował Tom Coronel.

    Wyścig rozpoczął się ze startu lotnego i tuż po zapaleniu się zielonych świateł kierowcy rozjechali się po całej szerokości toru, szukając sobie jak najlepszej pozycji przed wejściem do pierwszego zakrętu. Tor w tym miejscu ma 11 metrów szerokości, więc siłą rzeczy nie wszyscy mogli zmieścić się w zakręcie, przez co doszło do licznych przepychanek.

    Ofiarą jednej z nich stał się Jorg Muller, który w pierwszym zakręcie obrócił się na środku toru i został uderzony przez dwa kolejne samochody. W zamieszaniu brał też udział Augusto Farfus, który uszkodził przód swojego BMW, jednak nie przeszkodziło mu to w dalszej jeździe. Na pierwszym okrążeniu ściganie się zakończyli ostatecznie Jorg Muller, Robert Huff i Felix Porteiro, którzy uderzyli w obracający się samochód Niemca oraz startujący gościnnie Jason Watt, który wypadł z toru w okolicach trzeciego zakrętu.

    Po pierwszym okrążeniu Andy Priaulx przesunął się na 6 pozycję i atakował kolejnych kierowców jadących przed nim. Tymczasem kierowca Łady – Jaap van Lagen po starcie z czwartego miejsca tracił kolejne pozycje, tak samo jak Marin Colak, startujący z drugiego pola. Na trzecim okrążeniu Farfus zaatakował Yvana Mullera, który przyciął w tym momencie pierwszą szykanę, wpadł na beczkę ograniczającą tor i uszkodził przednie zawieszenie swojego Seata. W tym momencie praktycznie pewne było, że straci on po tym wyścigu pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej i tak też się ostatecznie stało, ponieważ Tarquini utrzymał do końca drugą pozycję. Na kolejnych okrążeniach sytuacja się nieco uspokoiła, jednak szaleńczą jazdę kontynuował Priaulx, który już na 7 okrążeniu wyszedł na prowadzenie.

    Warto powrócić w tym momencie do Jaapa van Lagena, który przez praktycznie cały wyścig walczył o utrzymanie się w punktowanej ósemce. Mimo, iż jego samochód był wolniejszy od konkurencji, to jednak Holender bronił się skutecznie przed atakami rywali aż do momentu, gdy w ostatnim zakręcie, na ostatnim okrążeniu został uderzony przez Nicolę Lariniego i wypadł na pobocze. Stracił przez to sporo pozycji i wyścig ukończył na 11 pozycji. Na ósmym miejscu dającym start z pole position do drugiego wyścigu zameldował się tymczasem Franz Engstler.

    Aktualizacja: Nicola Larini został ukarany doliczeniem 30 sekund do czasu pierwszego wyścigu i przesunięciem o 10. pozycji na starcie w kolejnym wyścigu w zawieszeniu na trzy kolejne weekendy za uderzenie Jaapa van Lagena w końcówce wyścigu. Przesunęło to Włocha na 15. miejsce w klasyfikacji pierwszego wyścigu.

    WTCC > 2009 > Niemcy 1, Oschersleben - 3,696 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si1422:52,54710
    2. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:03,9398
    3. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:06,3506
    4. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:15,3985
    5. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si14+0:22,5534
    6. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si14+0:22,7493
    7. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:23,0442
    8. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:23,3921
    9. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:31,979
    10. 18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora14+0:32,059
    11. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:33,376
    12. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:33,596
    13. 38Phillip Geipel (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:36,101
    14. 41Jean-Marie Clairet (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:36,557
    15. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT14+0:52,502
    16. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora14+1:19,407
    17. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si131 okr.
    18. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT122 okr.
    19. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI113 okr.
    Niesklasyfikowani
    42Michel Nykjaer (N)Perfection RacingChevrolet Lacetti7
    1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI4
    20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA Priora2
    4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI2
    11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT0
    7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si0
    23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si0
    43Jason Watt (N)Team Bygma Jason Watt RacingSEAT Leon 2.0 TFSI0
    Pole position: Gabriele Tarquini (SEAT) - 1:39,866
    Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 1:36,754 na 5 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    Zwycięzcą drugiego wyścigu na torze w Oschersleben został również kierowca BMW, jednak tym razem był to Augusto Farfus, który awansował dzięki temu na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej i ma zaledwie dwa punkty straty do liderującego Tarquiniego. Na drugim miejscu wyścig ukończył Andy Priaulx, a podium uzupełnił Gabriele Tarquini. Wśród kierowców niezależnych ponownie najszybszy był Tom Coronel, który zajął ósme miejsce.

    Prowadzenie utrzymał bez większych problemów Franz Engstler. Tak jak w pierwszym wyścigu i tym razem nie obyło się bez ofiar w pierwszej sekwencji zakrętów. W pierwszym zakręcie z toru wypadł Alex Zanardi, który próbował kontynuować jazdę, jednak wycofał się po trzecim okrążeniu. W kolejnych zakrętach tor opuścili Marin Colak i Rickard Rydell, jednak byli w stanie powrócić na niego i kontynuowali jazdę. Już od samego początku zupełnie niewidoczni byli na torze kierowcy Łady, którzy w drugim wyścigu nie pokazali w sumie nic.

    Po dobrym starcie Engstler cieszył się prowadzeniem tylko do czwartego okrążenia, gdy wyprzedził go Augusto Farfus. Niemiec tracił później kolejne pozycje, ponieważ w jego samochodzie pojawił się jakiś problem i ostatecznie Niemiec zjechał do boksów na ósmym okrążeniu. W drugim wyścigu dwóch kierowców otrzymało również kary przejazdu przez boksy – byli to Stefano D'Aste, który jechał na czwartym miejscu i Kristian Poulsen. Pierwszy z nich otrzymał karę za to, że jego mechanicy zbyt długo pozostawali przed startem na polach startowych, a drugi za falstart.

    Jadący przyzwoicie przez większość wyścigu Tom Boardman miał naprawdę nieudaną końcówkę i na dystansie trzech okrążeń stracił 5 pozycji. Drugiego wyścigu, jak i całego weekendu, nie może zaliczyć udanych ekipa Chevroleta. Punkty dla tego zespołu zdobywał w ten weekend jedynie Nicola Larini, podczas gdy pozostali kierowcy ekipy – Alain Menu i Jordi Gene toczyli boje w środku stawki. Drugi wyścig zakończył się spokojnie, jedynie w głębi stawki doszło do kolizji Tiago Monteiro z jednym z kierowców Chevroleta. Skończyło się to dla Portugalczyka wykręceniem bączka, jednak dotarł on ostatecznie do mety.

    Kolejne wyścigi WTCC odbędą się już za dwa tygodnie na włoskiej Imoli. Czeka nas zapewne bardzo ciekawy weekend, ponieważ w walce o tytuł wciąż liczy się trzech kierowców, a prowizoryczne szanse ma jeszcze czterech kolejnych.

    WTCC > 2009 > Niemcy 2, Oschersleben - 3,696 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si1422:58,53010
    2. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si14+0:00,6448
    3. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:05,1776
    4. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si14+0:07,9765
    5. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:08,6614
    6. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT14+0:13,5963
    7. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:18,8352
    8. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:19,1701
    9. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT14+0:25,377
    10. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT14+0:26,383
    11. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:26,787
    12. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:29,148
    13. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:29,413
    14. 38Phillip Geipel (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:29,957
    15. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:33,380
    16. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si14+0:33,518
    17. 41Jean-Marie Clairet (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:33,609
    18. 42Michel Nykjaer (N)Perfection RacingChevrolet Lacetti14+0:35,008
    19. 43Jason Watt (N)Team Bygma Jason Watt RacingSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:35,321
    20. 18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora14+0:36,193
    21. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:40,624
    22. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:55,944
    23. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora122 okr.
    24. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA Priora104 okr.
    Niesklasyfikowani
    25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si8
    4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI3
    9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si3
    Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 1:37,350 na 3 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Witek, 06.09.2009 21:00[!]
    Na miejscu van Lagena chyba dalbym w twarz Larini'emu! I pomyslec, ze byl to ostatni zakret wyscigu...
    Pointrox, 06.09.2009 21:18[!]
    Aż wierzyć się nie chce - van Lagen jechał wyścig życia, a tutaj Larini go zaszedł od tyłu. Ja bym nie tyle dał mu w twarz, co zadusił gołymi rękami.
    TheFryt, 06.09.2009 21:21[!]
    Sieka jakich mało! Naprawdę wspniałe dwa wyścigi. Kurde, tylko czemu Larini musiał wyrzucić Van Lagena z toru :\ Tak świetnie jechał,a tu klops.
    alfistamariusz, 06.09.2009 21:53[!]
    To nie koniecznie wina Lariniego. Opony van Lagena były na wykończeniu i każde jego wejście w zakręt musiało być poprzedzone mocniejszym niż normalnie hamowaniem. W tej sytuacji przy takim ścisku takie pukniecie to nic dziwnego.
    Larini z tyłu też był naciskany i wcale się nie dziwię, że nie odpuszczał hamując tak samo silnie jak van Lagen.
    IMO w drugim wyścigu J. Muller z większa premedytacją potracił akurat Lariniego a i w tym przypadku nie skończyło się żadną karą. Fakt, że van Lagen mógł zdobyć pierwsze punkty dla Łady, ale to nie czyni go świętą krową.
    Saruto, 06.09.2009 22:12[!]
    Larini już dostał 30sek. kary ;)
    Hans_Kloss, 06.09.2009 23:40[!]
    Van Lagen był niesamowity :)
    jaro738, 08.09.2009 21:32[!]
    "podczas gdy pozostali kierowcy ekipy – Alain Menu i Jordi Gene"

    to Gene jezdzi w chevym - ot nowość
    Simi, 11.09.2009 20:55[!]
    Brawo! Brawo! Farfus to mój ulubieniec w WTCC
    kibic sribic, 21.09.2009 20:38[!]
    alfistamariusz to jest wina Lariniego i to nic, że JvL był na zjechanych oponach bo wszyscy takie mieli
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca