F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Gabriele Tarquini i Yvan Muller zwycięzcami na Imoli
    Konrad Házi, 20 wrze?nia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    W ten weekend na włoskiej Imoli odbyły się ostatnie europejskie rundy tego sezonu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Niedziela zdecydowanie należała do Seata, którego kierowcy dwukrotnie zajmowali dwa pierwsze miejsca na mecie wyścigów. Gabriele Tarquini oraz Yvan Muller umocnili się dzięki temu na pierwszych dwóch pozycjach klasyfikacji kierowców, a Seat zwiększył przewagę nad BMW w klasyfikacji konstruktorów. Był to również historyczny dzień dla Łady, której kierowca James Thompson punktował w obu wyścigach.

    Wyścig 1

    Zwycięzcą pierwszego, obfitującego w incydenty wyścigu został Gabriele Tarquini za kierownicą Seata, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu Yvana Mullera. Podium uzupełnił kierowca Chevroleta – Robert Huff. Wśród kierowców niezależnych najszybszy był po raz kolejny Tom Coronel, który dzięki temu, że finiszował w punktowanej ósemce, na piątym miejscu, wyraźnie powiększył swoją przewagę nad drugim wśród kierowców niefabrycznych Felixem Porteiro.

    Pierwszy wyścig rozpoczął się bardzo niespokojnie, ponieważ tuż po zapaleniu się zielonych świateł na pobocze został wypchnięty Felix Porteiro, jednak powrócił on bezpiecznie na tor. Dużo większe zamieszanie zaczęło się na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, gdzie doszło do kolizji, w której swoje samochody uszkodzili Jordi Gene, Tiago Monteiro, Jorg Muller, Rickard Rydell oraz Augusto Farfus. Wszystko zaczęło się od poślizgu Rydella, którego samochód ustawił się w poprzek toru po tym jak został uderzony z tyłu. O szczęściu może mówić też Yvan Muller, który pokonał szykanę Tamburello efektownym poślizgiem.

    W tym momencie na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, który pozostawał na nim przez dwa okrążenia. Po jego zjeździe wznowienie było stosunkowo spokojne, a liderzy szybko zaczęli odjeżdżać reszcie stawki. Dzięki zamieszaniu na starcie, na szóstą pozycję awansował James Thompson za kierownicą Łady, który mimo, iż był wolniejszy od rywali jadących za nim, to jednak był w stanie obronić pozycję i przywieźć na metę historyczny rezultat dla rosyjskiego zespołu.

    Na dziewiątym okrążeniu Stefano D'Aste spróbował zaatakować Thompsona w pierwszej sekwencji zakrętów, jednak przesadził, zajechał drogę Alainowi Menu, który wpadł na niego, co spowodowało obrót jego BMW. Na tym samym okrążeniu doszło do kontaktu w Tamburello między Kristianem Poulsenem a Jaapem van Lagenem, który wypadł z toru i uderzył z dużym impetem w bandę. Jak się później okazało, uszkodzenia jego samochodu były na tyle poważne, że nie mógł on wystartować do drugiego wyścigu i zespół nie ma też pewności, czy będzie w stanie odbudować samochód na wyścig w Okayamie. Po wypadku van Lagena po raz kolejny na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

    Po restarcie walczący o ósmą pozycję Andy Priaulx popełnił kilka błędów, przez co spadł na dalszą pozycję i stracił szansę startu z pole position do drugiego wyścigu. Niewykluczone jednak, że błędy te były spowodowane uszkodzeniem samochodu podczas przepychanek na pierwszym okrążeniu. Tak czy inaczej wykorzystał to Alain Menu, który ukończył wyścig na ósmym miejscu. W czołówce do samego końca nie doszło już do przetasowań mimo, iż Sergio Hernandez naciskał bardzo mocno na Thompsona.

    WTCC > 2009 > Włochy 1, Imola - 4,909 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI1329:31,70110
    2. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI13+0:00,4098
    3. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT13+0:00,8426
    4. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:01,4575
    5. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI13+0:03,5014
    6. 36James ThompsonLADA SportLADA Priora13+0:05,6203
    7. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:06,0022
    8. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT13+0:06,3901
    9. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:10,004
    10. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI13+0:10,346
    11. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:10,819
    12. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si13+0:11,793
    13. 30Mehdi Bennani (N)Exagon EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI13+0:12,329
    14. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora13+0:13,424
    15. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si13+0:13,766
    16. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:15,321
    17. 46Fabio Fabiani (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:22,432
    Niesklasyfikowani
    18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora8
    4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7
    7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si5
    3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI5
    8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si4
    14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT3
    5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI0
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    45Andrea Larini (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI7
    Pole position: Gabriele Tarquini (SEAT) - 1:55,530
    Najszybsze okrążenie: Gabriele Tarquini (SEAT) - 1:57,580 na 8 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    Drugi, znacznie spokojniejszy wyścig wygrał Yvan Muller. Na drugim miejscu uplasował się zwycięzca pierwszego wyścigu – Gabriele Tarquini, a podium uzupełnił Alain Menu, który startował z pole position. Wśród kierowców niezależnych najszybszy był Stefano D'Aste, który ukończył wyścig na 10 pozycji.

    Drugi wyścig rozpoczął się zdecydowanie spokojniej. Bardzo dobrze wystartowali kierowcy Seata, którzy szybko awansowali na drugie i trzecie miejsce. Jedynymi pechowcami na pierwszym okrążeniu byli Mehdi Bennani i Robert Huff, którzy zaliczyli drobne wypady poza tor. Bardzo kiepsko wystartował z trzeciego pola Tom Coronel, któremu przez cały wyścig brakowało prędkości i ukończył go ostatecznie na 14 pozycji.

    Na trzecim okrążeniu Yvan Muller i Gabriele Tarquini dogonili Menu i wyprzedzili go bez większych problemów. Tej samej sztuki próbował również Sergio Hernandez, jednak bezskutecznie. Przez kolejne kilka okrążeń na torze działo się naprawdę niewiele. Jedynie Robert Huff odrabiał straty poniesione na początku wyścigu, choć szło mu to bardzo opornie.

    Tymczasem na dziesiątym okrążeniu doszło do bardzo groźnej sytuacji, gdy Tiago Monteiro próbował wyprzedzić Toma Boardmana przed pierwszą Rivazzą. Portugalczyk uszkodził swój samochód, wypadł z toru i powracając na niego siłą rozpędu przejechał kilka centymetrów przed Seatem Boardmana w poprzek toru. Ostatnie okrążenie przebiegło spokojnie i po raz kolejny bardzo dobrze bronił się James Thompson, który finiszował po raz drugi na punktowanej pozycji.

    Najbliższe wyścigi WTCC odbędą się 1 listopada na japońskim torze Okayama.

    WTCC > 2009 > Włochy 2, Imola - 4,909 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI1121:51,68010
    2. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI11+0:00,3128
    3. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT11+0:04,0086
    4. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si11+0:04,4675
    5. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI11+0:05,6324
    6. 36James ThompsonLADA SportLADA Priora11+0:07,1903
    7. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI11+0:07,6122
    8. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si11+0:08,3271
    9. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si11+0:08,827
    10. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si11+0:09,499
    11. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si11+0:12,380
    12. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si11+0:12,902
    13. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si11+0:13,390
    14. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI11+0:13,933
    15. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si11+0:14,351
    16. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT11+0:15,582
    17. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT11+0:19,759
    18. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI11+0:30,537
    19. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si11+0:32,926
    20. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora11+0:37,197
    21. 45Andrea Larini (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI11+0:37,198
    22. 46Fabio Fabiani (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si11+1:24,989
    23. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI83 okr.
    Nie wystartowali
    18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora0
    Niesklasyfikowani
    30Mehdi Bennani (N)Exagon EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI6
    Najszybsze okrążenie: Rickard Rydell (SEAT) - 1:57,458 na 6 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Filo_M-ce, 20.09.2009 19:26[!]
    Thompson to świetny kierowca, fajnie że zdobył punkty Ładą ;)
    tomekf248, 20.09.2009 19:32 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
    Wyścigi były bardzo emocjonujące, jednak szkoda BMW, bo już nie dogoni Seata w generalce.
    ilfirin, 20.09.2009 22:04[!]
    Oglądałem wyścig i wydaje mi się, że zarówno Ładygin jak i van Lagen jechali Priorą a nie 110.
    noofaq, 20.09.2009 23:05[!]
    na stronie FIA faktycznie wszystkie Łady to Priory
    Maraz, 21.09.2009 10:09[!]
    110 zamienione na Priory w wynikach.
    Kamikadze2000, 22.09.2009 18:57[!]
    Brawo, brawo i jeszcze brawo!!! Lepszego scenariusza wyścigu chyba lepiej nie mogłem sobie wyobrazić. Farfus nieźle dostał po wynikach, co mnie niezmiernie cieszy i liczę na powtórkę w Japonii. Teraz moim faworytem jest mój ulubieniec Tarquini i będę trzymał z całych sił kciuki, by zdobył tytuł!!! :))
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca