|
|
|
|
|
|
WTCC: Priaulx i Farfus zwycięzcami w Okayamie | |
Za nami kolejny weekend zmagań w serii WTCC. Po raz drugi seria gościła na torze Okayama i podobnie jak w zeszłym roku oba wyścigi odbywały się w deszczowych warunkach. W odróżnieniu od zeszłego roku triumfowali jednak kierowcy BMW, co w kontekście walki o mistrzostwo świata w obu klasyfikacjach sprawia, że rywalizacja będzie jeszcze ciekawsza.
Dosłownie na pół godziny przed startem pierwszego wyścigu nad japońskim obiektem przeszła ulewa, która sprawiła, że oba wyścigi były rozgrywane na kompletnie mokrym torze. Sędziowie zdecydowali, że start odbędzie się za samochodem bezpieczeństwa i już na pierwszym zakręcie Gabriele Tarquini stracił prowadzenie przejeżdżając za szeroko zakręt, a liderem został Andy Priaulx.
Można powiedzieć, że tradycyjnie weekend przebiegł dla Augusto Farfusa, który uwikłał się w incydent na pierwszym zakręcie i po spadku na dalszą pozycję walczył o 8. miejsce i pole position do drugiego wyścigu. Również na pierwszym okrążeniu Tarquiniego wyprzedził Yvan Muller i gdy jechał na piątym miejscu wydawało się, że jest w najlepszej sytuacji z zawodników walczących o mistrzostwo.
Później jadący na trzecim miejscu Jordi Gene przegrał walkę o miejsce na podium z Robertem Huffem i musiał zgodnie z poleceniem oddać pozycję zawodnikom walczącym o mistrzostwo, czyli Mullerowi i Tarquiniemu, który ostatecznie ukończył wyścig na piątym miejscu, przed Gene i Monteiro. Po heroicznej walce i niezbyt czystym manewrze wyprzedzenia Alaina Menu (Szwajcar na skutek kontaktu pojechał bokiem w ostatnim zakręcie), na ósmym miejscu finiszował Augusto Farfus.
W klasyfikacji niezależnych najwyżej sklasyfikowano Toma Coronela, który jest już bardzo blisko zdobycia mistrzostwa w tej klasyfikacji.
•WTCC > 2009 > Japonia 1, Okayama - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 16 | 32:18,887 | 10 |
2. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:00,484 | 8 |
3. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:02,552 | 6 |
4. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:12,066 | 5 |
5. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:15,757 | 4 |
6. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:17,131 | 3 |
7. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 16 | +0:18,693 | 2 |
8. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:25,403 | 1 |
9. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:28,163 | |
10. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 16 | +0:30,133 | |
11. | 36 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Priora | 16 | +0:30,693 | |
12. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:32,217 | |
13. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA Priora | 16 | +0:40,278 | |
14. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:50,587 | |
15. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:55,891 | |
16. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA Priora | 16 | +0:57,180 | |
17. | 50 | Seiji Ara (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +0:58,480 | |
18. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 16 | +1:05,796 | |
19. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +1:09,905 | |
20. | 49 | Nobuteru Taniguchi (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +1:15,829 | |
21. | 48 | Masaki Kano (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +1:28,415 | |
22. | 51 | Henry Ho (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +1:53,615 | |
23. | 47 | Joao Paulo de Oliveira (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 16 | +1:59,405 | |
24. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 15 | 1 okr. | |
25. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 3 | | |
| 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 2 | | |
| |
|
Drugi wyścig weekendu rozpoczął się już normalnie ze startu zatrzymanego, w którym jak zwykle dominowali kierowcy BMW. Farfus spokojnie odjechał rywalom, natomiast przebijający się z siódmego pola Jorg Muller uderzył w Tiago Monteiro, eliminując Portugalczyka z rywalizacji. Tarquini ratując się przed kolizją na pobocze uciekł i spadł przez to na 18. miejsce. Niemiec otrzymał karę przejazdu przez boksy za swoje zachowanie, a na drugie i trzecie miejsce awansowali Priaulx i Y. Muller.
Bardzo dobrze wystartował Nicola Larini, który w pełni zasłużył na tytuł najlepszego kierowcy wyścigu po tym, jak za wymianę silnika musiał wystartować z końca stawki – Włoch po dwóch okrążeniach znalazł się już na 10. miejscu. Nad torem coraz mocniej padało i głównie mało doświadczeni kierowcy mieli problemy z utrzymaniem się na torze, m.in. Poulsen, Kano, Henry Ho.
Tymczasem na torze nie działo się za wiele poza pogonią Tarquiniego za czołówką. Prawdopodobnie Włoch ukończyłby wyścig poza punktowaną ósemką, gdyby nie awarie Ład (Jaap van Lagen jechał na szóstym miejscu, a James Thompson na 8. miejscu) oraz pomoc koleżeńska ze strony Gene i Rydella, którzy zostali ściągnięci z wyższych miejsc, by przepuścić Włocha.
Ostatecznie w wyścigu triumfował Farfus, przed Priaulxem i Mullerem. Po tym wyścigu przewaga Tarquiniego nad Mullerem wynosi zaledwie 2 punkty i zapowiada się bardzo ekscytująca rywalizacja w Makau, zwłaszcza że 12 punktów traci Farfus i nadal jest w grze o mistrzostwo. W klasyfikacji zespołowej prowadzi Seat, ale jego przewaga stopniała do trzech punktów. Za trzy tygodnie ostatnie dwa wyścigi na ulicznym torze Guia Circuit w Makau.
•WTCC > 2009 > Japonia 2, Okayama - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | 26:55,015 | 10 |
2. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 14 | +0:00,761 | 8 |
3. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:03,298 | 6 |
4. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | +0:05,878 | 5 |
5. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | +0:13,725 | 4 |
6. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | +0:17,538 | 3 |
7. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:24,104 | 2 |
8. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:26,212 | 1 |
9. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:27,272 | |
10. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 14 | +0:35,619 | |
11. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:36,900 | |
12. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +0:37,866 | |
13. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:41,110 | |
14. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:58,394 | |
15. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +1:03,206 | |
16. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | +1:07,306 | |
17. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +1:10,579 | |
18. | 50 | Seiji Ara (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 14 | +1:18,816 | |
19. | 47 | Joao Paulo de Oliveira (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +1:19,317 | |
20. | 48 | Masaki Kano (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +1:40,690 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 9 | | |
| 36 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Priora | 8 | | |
| 51 | Henry Ho (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 6 | | |
| 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 6 | | |
| 49 | Nobuteru Taniguchi (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 3 | | |
| 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA Priora | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|