F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Priaulx i Farfus zwycięzcami w Okayamie
    Bartosz Pyciarz, 1 listopada 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Za nami kolejny weekend zmagań w serii WTCC. Po raz drugi seria gościła na torze Okayama i podobnie jak w zeszłym roku oba wyścigi odbywały się w deszczowych warunkach. W odróżnieniu od zeszłego roku triumfowali jednak kierowcy BMW, co w kontekście walki o mistrzostwo świata w obu klasyfikacjach sprawia, że rywalizacja będzie jeszcze ciekawsza.

    Pierwszy wyścig

    Dosłownie na pół godziny przed startem pierwszego wyścigu nad japońskim obiektem przeszła ulewa, która sprawiła, że oba wyścigi były rozgrywane na kompletnie mokrym torze. Sędziowie zdecydowali, że start odbędzie się za samochodem bezpieczeństwa i już na pierwszym zakręcie Gabriele Tarquini stracił prowadzenie przejeżdżając za szeroko zakręt, a liderem został Andy Priaulx.

    Można powiedzieć, że tradycyjnie weekend przebiegł dla Augusto Farfusa, który uwikłał się w incydent na pierwszym zakręcie i po spadku na dalszą pozycję walczył o 8. miejsce i pole position do drugiego wyścigu. Również na pierwszym okrążeniu Tarquiniego wyprzedził Yvan Muller i gdy jechał na piątym miejscu wydawało się, że jest w najlepszej sytuacji z zawodników walczących o mistrzostwo.

    Później jadący na trzecim miejscu Jordi Gene przegrał walkę o miejsce na podium z Robertem Huffem i musiał zgodnie z poleceniem oddać pozycję zawodnikom walczącym o mistrzostwo, czyli Mullerowi i Tarquiniemu, który ostatecznie ukończył wyścig na piątym miejscu, przed Gene i Monteiro. Po heroicznej walce i niezbyt czystym manewrze wyprzedzenia Alaina Menu (Szwajcar na skutek kontaktu pojechał bokiem w ostatnim zakręcie), na ósmym miejscu finiszował Augusto Farfus.

    W klasyfikacji niezależnych najwyżej sklasyfikowano Toma Coronela, który jest już bardzo blisko zdobycia mistrzostwa w tej klasyfikacji.

    WTCC > 2009 > Japonia 1, Okayama - 3,703 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si1632:18,88710
    2. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:00,4848
    3. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:02,5526
    4. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:12,0665
    5. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:15,7574
    6. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:17,1313
    7. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI16+0:18,6932
    8. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:25,4031
    9. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT16+0:28,163
    10. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+0:30,133
    11. 36James ThompsonLADA SportLADA Priora16+0:30,693
    12. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT16+0:32,217
    13. 18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora16+0:40,278
    14. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:50,587
    15. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:55,891
    16. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora16+0:57,180
    17. 50Seiji Ara (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:58,480
    18. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+1:05,796
    19. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+1:09,905
    20. 49Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+1:15,829
    21. 48Masaki Kano (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+1:28,415
    22. 51Henry Ho (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+1:53,615
    23. 47Joao Paulo de Oliveira (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI16+1:59,405
    24. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si151 okr.
    25. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI142 okr.
    Niesklasyfikowani
    25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si3
    10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si2
    Pole position: Gabriele Tarquini (SEAT) - 1:37,666
    Najszybsze okrążenie: Rickard Rydell (SEAT) - 1:51,428 na 12 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Drugi wyścig

    Drugi wyścig weekendu rozpoczął się już normalnie ze startu zatrzymanego, w którym jak zwykle dominowali kierowcy BMW. Farfus spokojnie odjechał rywalom, natomiast przebijający się z siódmego pola Jorg Muller uderzył w Tiago Monteiro, eliminując Portugalczyka z rywalizacji. Tarquini ratując się przed kolizją na pobocze uciekł i spadł przez to na 18. miejsce. Niemiec otrzymał karę przejazdu przez boksy za swoje zachowanie, a na drugie i trzecie miejsce awansowali Priaulx i Y. Muller.

    Bardzo dobrze wystartował Nicola Larini, który w pełni zasłużył na tytuł najlepszego kierowcy wyścigu po tym, jak za wymianę silnika musiał wystartować z końca stawki – Włoch po dwóch okrążeniach znalazł się już na 10. miejscu. Nad torem coraz mocniej padało i głównie mało doświadczeni kierowcy mieli problemy z utrzymaniem się na torze, m.in. Poulsen, Kano, Henry Ho.

    Tymczasem na torze nie działo się za wiele poza pogonią Tarquiniego za czołówką. Prawdopodobnie Włoch ukończyłby wyścig poza punktowaną ósemką, gdyby nie awarie Ład (Jaap van Lagen jechał na szóstym miejscu, a James Thompson na 8. miejscu) oraz pomoc koleżeńska ze strony Gene i Rydella, którzy zostali ściągnięci z wyższych miejsc, by przepuścić Włocha.

    Ostatecznie w wyścigu triumfował Farfus, przed Priaulxem i Mullerem. Po tym wyścigu przewaga Tarquiniego nad Mullerem wynosi zaledwie 2 punkty i zapowiada się bardzo ekscytująca rywalizacja w Makau, zwłaszcza że 12 punktów traci Farfus i nadal jest w grze o mistrzostwo. W klasyfikacji zespołowej prowadzi Seat, ale jego przewaga stopniała do trzech punktów. Za trzy tygodnie ostatnie dwa wyścigi na ulicznym torze Guia Circuit w Makau.

    WTCC > 2009 > Japonia 2, Okayama - 3,703 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si1426:55,01510
    2. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si14+0:00,7618
    3. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:03,2986
    4. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT14+0:05,8785
    5. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT14+0:13,7254
    6. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT14+0:17,5383
    7. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:24,1042
    8. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:26,2121
    9. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:27,272
    10. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si14+0:35,619
    11. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:36,900
    12. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:37,866
    13. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:41,110
    14. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:58,394
    15. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+1:03,206
    16. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si14+1:07,306
    17. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+1:10,579
    18. 50Seiji Ara (N)Wiechers-SportBMW 320si14+1:18,816
    19. 47Joao Paulo de Oliveira (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+1:19,317
    20. 48Masaki Kano (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+1:40,690
    Niesklasyfikowani
    18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.09
    36James ThompsonLADA SportLADA Priora8
    51Henry Ho (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si6
    26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si6
    49Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si3
    5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI0
    Nie wystartowali
    19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora0
    Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:52,538 na 11 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Anderis, 01.11.2009 10:27[!]
    Wreszcie komplet Chevroleta w "ósemce".
    Kamikadze2000, 01.11.2009 10:33[!]
    Mnie również cieszy dobry weekend Chevy, ale szkoda, że Gabrielowi nie za dobrze poszło. Mam nadzieje, że w Makau będzie lepiej! :))
    Pointrox, 01.11.2009 12:06[!]
    Czemu obaj kierowcy Łady zjechali w drugim wyścigu? ._.
    Jędruś, 01.11.2009 13:29[!]
    Jaap van Lagen        LADA Sport    LADA 110 2.0    9        
    Jaap van Lagen        LADA Sport    LADA 110 2.0    8

    O co kaman ???
    Pointrox, 01.11.2009 15:00[!]
    Na ósmym okrążeniu zjechał Thompson a na 9. Van Lagen ^^
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca