Harmonogram weekendów
Piątek:
Testy – 30 minut (jedynie na torach Kurytyba, Marrakesz, Monza, Zolder, Algarve, Okayama i Guia Circuit)
Sobota:
I trening – 30 minut
II trening – 30 minut
kwalifikacje cz. I (Q1) – 20 min (jeżdżą wszyscy kierowcy)
kwalifikacje cz. II (Q2) – 10 min (tylko najszybsza dziesiątka z Q1)
Dodatkowo kwalifikacje wydłużone są na torach ulicznych (Marrakesz i Guia Circuit) do odpowiednio – 30 minut (Q1) i 15 minut (Q2). Po zakończeniu Q1 wszystkie samochody obowiązuje zasada parc ferme, tzn. zmiany w ustawieniach auta są bardzo mocno ograniczone i nie można zmieniać poziomu paliwa w samochodzie.
Niedziela:
warm-up – 15 minut
I wyścig – 50 km
II wyścig – 50 km
Kolejność startowa do drugiego wyścigu ustalana na podstawie rezultatu końcowego pierwszego wyścigu z odwróceniem kolejności pierwszej ósemki. Okrążenia w wyścigu pokonane za safety carem nie są liczone do dystansu wyścigu.
Punktacja
Wyścig 1:
Miejsca 1-10 na mecie według skali punktowej 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Wyścig 2:
Miejsca 1-10 na mecie według skali punktowej 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Klasyfikacja kierowców niezależnych (N)
Punkty przyznawane najwyżej sklasyfikowanym kierowcom według skali: 10-8-6-5-4-3-2-1, a do tego:
- dodatkowy punkt dla kierowcy, który zakwalifikował się do 1 wyścigu na najwyższej pozycji
- w obu wyścigach dodatkowy punkt dla kierowcy, który uzyskał najlepszy czas okrążenia
- punkty zdobywane w ogólnej klasyfikacji WTCC (za miejsca 1-10) dodawane są do klasyfikacji kierowców niezależnych (tylko do rundy w Czechach)
Klasyfikacja producentów
Pod uwagę brani tylko dwaj najwyżej sklasyfikowani kierowcy jeżdżący samochodem danego producenta przy rozdziale punktów wg powyższych skal, niezależnie od zajętego miejsca (np. finiszowały kolejno 1.BMW, 2.SEAT, 3.BMW,
4.BMW, 5.SEAT,
6.SEAT, 7.Chevrolet, 8.Chevrolet,
9.BMW,
10.SEAT – BMW zdobywa 25+15 pkt, SEAT 18+12, Chevrolet 10+8).