F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
      WTCC > 2010 > Najważniejsze zasady

    Harmonogram weekendów

    Piątek:
    Testy – 30 minut (jedynie na torach Kurytyba, Marrakesz, Monza, Zolder, Algarve, Okayama i Guia Circuit)

    Sobota:
    I trening – 30 minut
    II trening – 30 minut
    kwalifikacje cz. I (Q1) – 20 min (jeżdżą wszyscy kierowcy)
    kwalifikacje cz. II (Q2) – 10 min (tylko najszybsza dziesiątka z Q1)

    Dodatkowo kwalifikacje wydłużone są na torach ulicznych (Marrakesz i Guia Circuit) do odpowiednio – 30 minut (Q1) i 15 minut (Q2). Po zakończeniu Q1 wszystkie samochody obowiązuje zasada parc ferme, tzn. zmiany w ustawieniach auta są bardzo mocno ograniczone i nie można zmieniać poziomu paliwa w samochodzie.

    Niedziela:
    warm-up – 15 minut
    I wyścig – 50 km
    II wyścig – 50 km

    Kolejność startowa do drugiego wyścigu ustalana na podstawie rezultatu końcowego pierwszego wyścigu z odwróceniem kolejności pierwszej ósemki. Okrążenia w wyścigu pokonane za safety carem nie są liczone do dystansu wyścigu.

    Punktacja

    Wyścig 1:
    Miejsca 1-10 na mecie według skali punktowej 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

    Wyścig 2:
    Miejsca 1-10 na mecie według skali punktowej 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

    Klasyfikacja kierowców niezależnych (N)

    Punkty przyznawane najwyżej sklasyfikowanym kierowcom według skali: 10-8-6-5-4-3-2-1, a do tego:
    • dodatkowy punkt dla kierowcy, który zakwalifikował się do 1 wyścigu na najwyższej pozycji
    • w obu wyścigach dodatkowy punkt dla kierowcy, który uzyskał najlepszy czas okrążenia
    • punkty zdobywane w ogólnej klasyfikacji WTCC (za miejsca 1-10) dodawane są do klasyfikacji kierowców niezależnych (tylko do rundy w Czechach)

    Klasyfikacja producentów

    Pod uwagę brani tylko dwaj najwyżej sklasyfikowani kierowcy jeżdżący samochodem danego producenta przy rozdziale punktów wg powyższych skal, niezależnie od zajętego miejsca (np. finiszowały kolejno 1.BMW, 2.SEAT, 3.BMW, 4.BMW, 5.SEAT, 6.SEAT, 7.Chevrolet, 8.Chevrolet, 9.BMW, 10.SEAT – BMW zdobywa 25+15 pkt, SEAT 18+12, Chevrolet 10+8).


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca