F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Zanardi i Hernandez zwycięzcami wyścigów w Brnie
    Igor Szmidt, 21 czerwca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Alex Zanardi skorzystał dziś z dużego zamieszania na pierwszym zakręcie i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie podczas pierwszego z dwóch wyścigów WTCC na torze w Brnie.

    Włoch wystartował do tego wyścigu z trzeciej pozycji i zyskał jedno miejsce, gdy zdobywca pierwszego pola startowego Augusto Farfus starł się z innym kierowcą BMW – Andym Priaulx'em, Jordim Gene (Seata) i wszystkimi trzema Chevroletami.

    Fafrus spowodował bardzo ciasne upakowanie stawki po wyjściu z ostatniego zakrętu podczas startu lotnego i przed pierwszym zakrętem przesunął się w stronę Priaulx'a. Kontakt spowodował poślizg Farfusa w kierunku Nicoli Lariniego, a Gene, Rob Huff i Alain Menu w wyniku zamieszania wylądowali w żwirze.

    „To był zdecydowanie niezły bałagan, lecz udało mi się jakoś przejechać przez to bez szwanku” – powiedział Zanardi. „Zawsze jest wiele akcji w naszych wyścigach, a to co stało się dzisiaj zadziałało na moją korzyść”. Zanardi odebrał prowadzenie Tarquiniemu kilka zakrętów po zjeździe z toru samochodu bezpieczeństwa, który pojawił się na nim ze względu na karambol.

    Zanardi prowadził przez pewien czas przed czterema fabrycznymi Seatami, lecz Jorg Muller przedostał się pod koniec z ósmej pozycji do ścisłej czołówki i linię mety przekroczył tuż za zwycięzcą. Tarquini nie wdawał się w walkę z BMW i zadowolił się ostatnim miejscem na podium, kończąc wyścig niewiele przed Rickardem Rydellem (Seat) i Sergio Hernadezem (BMW). Hernandez próbował podążać za Jorgiem Mullerem, ale utknął za Rydellem i musiał zadowolić się piątą pozycją, finiszując przed Tiago Monteiro.

    Kolejne zwycięstwo w klasyfikacji kierowców niezależnych odniósł Felix Porteiro, dojeżdżając do mety przed Yvanem Mullerem, który z kolei chwilę po restarcie wyścigu stracił do Tarquinieo sekundę i spadł na ósmą pozycję. Aktualny mistrz świata obronił się przed Tomem Coronelem, zdobywając pierwsze pole startowe do wyścigu numer 2. Gene i Priaulx udało się powrócić do wyścigu po naprawie ich samochodów. BMW Team UK zdołało naprawić przód samochodu Priaulx'a w wystarczającym czasie, aby ustanowił on jeszcze najszybsze okrążenie wyścigu – pełne sześć dziesiątych sekundy szybsze od drugiego najszybszego kierowcy w pierwszym wyścigu.

    WTCC > 2009 > Czechy 1, Autodrom Brno - 5,403 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si1229:26,49610
    2. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si12+0:01,8488
    3. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:04,8316
    4. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:05,1055
    5. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+0:05,3034
    6. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:07,2503
    7. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+0:07,8472
    8. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI12+0:09,9151
    9. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI12+0:10,814
    10. 31Vito Postiglione (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si12+0:11,022
    11. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si12+0:12,916
    12. 32Tim Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI12+0:14,150
    13. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI12+0:17,692
    14. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.012+0:20,200
    15. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.012+0:22,342
    16. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.012+0:24,607
    17. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si12+0:36,126
    Niesklasyfikowani
    28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI7
    6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si6
    4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI4
    26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si2
    12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT1
    8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si0
    11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT0
    14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT0
    Pole position: Augusto Farfus (BMW) - 2:09,590
    Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 2:10,622 na 3 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    W drugim wyścigu na torze w Brnie triumfował Sergio Hernandez, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w karierze w WTCC. Hiszpan w początkowej fazie wyścigu musiał przedrzeć się na prowadzenie, które odebrał swojemu rodakowi Felixowi Porteiro, ale później był już w stanie kontrolować przebieg wyścigu.

    Na trzecim okrążeniu Porteiro stracił nie tylko prowadzenie w wyścigu, ponieważ wyprzedzili go także kierowcy Seata – Yvan Muller i Tiago Monteiro, którzy zapełnili pozostałe miejsca na podium. Porteiro musiał więc zadowolić się czwartym miejscem, co i tak było świetnym wynikiem, jak na niezależnego kierowcę. Tymczasem Andy Priaulx i Jorg Muller walczyli tak zacięcie o piąte miejsce, że w pewnym momencie prześliznęli się obok nich na zakręcie numer 1 Gabriele Tarquini i Rickard Rydell.

    Para BMW nie była w stanie odrobić straconych pozycji i kontynuowała swoją walkę, którą w ostateczności wygrał Muller. Zwycięzca pierwszego wyścigu Alex Zanardi również jechał w tej grupie do momentu, gdy Tarquini pojechał za szeroko w jednym z zakrętów. Kierowca Seata podczas powrotu na tor uderzył w swojego rodaka, eliminując go z wyścigu.

    Sprawy miały się jeszcze gorzej dla Augusto Farfusa. Brazylijczyk, który spowodował zamieszanie w pierwszym zakręcie pierwszego wyścigu, w wyścigu numer dwa nie zajechał wiele dalej, parkując swój samochód w garażu po stłuczce na pierwszym okrążeniu. Porteiro odniósł komfortowe zwycięstwo w klasyfikacji kierowców niezależnych, pięć miejsc przed walczącymi ze sobą Tomem Coronelem i Vito Postiglione.

    WTCC > 2009 > Czechy 2, Autodrom Brno - 5,403 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si1022:13,73410
    2. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI10+0:02,3168
    3. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI10+0:04,1146
    4. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si10+0:04,2805
    5. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI10+0:07,2324
    6. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI10+0:07,8573
    7. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si10+0:08,0922
    8. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si10+0:08,8521
    9. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI10+0:10,369
    10. 31Vito Postiglione (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si10+0:10,551
    11. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI10+0:12,501
    12. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT10+0:16,026
    13. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT10+0:17,624
    14. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si10+0:18,456
    15. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si10+0:19,352
    16. 32Tim Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI10+0:19,916
    17. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.010+0:29,476
    18. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.010+0:30,483
    19. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI10+0:30,837
    20. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA 110 2.010+0:31,362
    21. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si10+0:42,121
    22. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT91 okr.
    Niesklasyfikowani
    9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si4
    8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si1
    Nie wystartowali
    28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI0
    Najszybsze okrążenie: Sergio Hernandez (BMW) - 2:12,143 na 2 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    tomekf248, 22.06.2009 07:49[!]
    Winner, 22.06.2009 07:54[!]
    Zbieg okoliczności że w tamtym roku Zanardi też wygrał w Brnie wtedy po raz pierwszy oglądałem wyścig WTCC
    Aquos, 22.06.2009 09:12[!]
    Zanardi to niesamowity gość. Sam fakt, że mimo kalectwa jest czynnym kierowcą wyścigowy dowodzi jego determinacji i miłości to tego, co robi. Mam dla niego wielki szacunek.
    tomekf248, 22.06.2009 09:29[!]
    Owszem. Alex jest najlepszym przykładem na to, iż niepełnosprawni mogą wiele w życiu osiągnąć. "Każde zwycięstwo Zanardiego powinno być punktowane podwójnie, alebo nawet potrójnie" - jak się z tym nie zgodzić? Ten człowiek zasługuje na najwyższe uznanie i "Nie ma kibica, który nie miałby szacunku do tego człowieka". To wspaniałe, że ten gość się nie poddał i walczy nie tylko z maszyną, ale także z samym sobą. Mam nadzieję, że zmotywuje to wielu niepełnosprawnych, aby się nie poddawać. Obecnie przeprowadzanych jest wiele kampanii, mających na celu zatrudnienie takich osób. Gdyby nie on, nie wierzyłbym, aby w wyścigach mógł wygrywać człowiek bez obu nóg.
    Alex - jesteś wielki!
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca