F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Huff i Farfus dominują - Tarquini mistrzem
    Bartosz Pyciarz, 22 listopada 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Ostatni weekend wyścigowy sezonu 2009 tradycyjnie rozegrany został w Makau. Już kwalifikacje pokazały, że tor jest trudny, wymagający i niebezpieczny. To właśnie tutaj po raz kolejny rozstrzygnęły się losy mistrzowskiego tytułu. W tym roku Guia Circuit okazał się szczęśliwy dla Gabriele Tarquiniego, który został najstarszym mistrzem świata WTCC.

    Wyścig 1

    Już na starcie do pierwszego wyścigu mieliśmy małe niespodzianki, bowiem jak z katapulty na starcie wystrzelił Gabriele Tarquini i po starcie z siódmego pola w zakręt Lisboa Bend wjeżdżał na trzecim miejscu, za świetnie dysponowanymi Robertem Huffem i Tiago Monteiro. Słabo ruszyli kierowcy BMW: Andy Priaulx został zepchnięty do bandy i uszkodził auto, natomiast Farfus stracił kilka pozycji.

    Pierwszy zakręt kierowcy przejechali bezpiecznie i właściwie kolejność z tego momentu utrzymała się do ostatnich okrążeń. W międzyczasie Jorg Muller przepuścił walczącego o tytuł Augusto Farfusa, którego szanse i tak były minimalne, ponieważ jego główny rywal Tarquini jechał na trzeciej pozycji. Dopiero ósmy był Yvan Muller i jego szanse na tytuł także nie były duże.

    Wtedy jednak BMW zdecydowało się na zadziwiający ruch, bowiem nakazali obu swoim kierowcom w ósemce przepuszczenie rywali, aby na starcie drugiego wyścigu mieć szansę na tytuł wśród konstruktorów i tym sposobem, dodatkowo dzięki problemom Tiago Monteiro (spadł na szóste miejsce), J. Muller zakończył wyścig siódmy, a Farfus ósmy.

    Wygrał w dominującym stylu Robert Huff, który nie pozostawił złudzeń rywalom i drugiego Tarquiniego wyprzedził na mecie o blisko osiem sekund. Dla Włocha najważniejsze było jednak to, że miał olbrzymie szanse na tytuł mistrzowski, ponieważ jego przewaga nad jedynym już rywalem w walce – Y. Mullerem wynosiła 6 punktów. Podium uzupełnił Jordi Gene, co dawało Seatowi sporą szansę na tytuł wśród konstruktorów.

    WTCC > 2009 > Makau 1, Guia Circuit - 6,117 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT923:02,62710
    2. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:07,9528
    3. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:08,9966
    4. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT9+0:10,3285
    5. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:13,5344
    6. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:15,5173
    7. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si9+0:15,7822
    8. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si9+0:15,9671
    9. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:16,301
    10. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:16,527
    11. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:16,618
    12. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT9+0:18,476
    13. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI9+0:21,356
    14. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+0:21,961
    15. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI9+0:29,923
    16. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:30,468
    17. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:44,647
    18. 49Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+0:46,571
    19. 52Takayuki Aoki (N)Wiechers-SportBMW 320si9+0:56,298
    20. 51Henry Ho (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+1:23,908
    21. 67Kit Meng Lei (N)China Dragon Racing - RPMBMW 320si9+2:02,061
    22. 55Jo Merszei (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+2:02,321
    23. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.072 okr.
    24. 53Alex Liu (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si72 okr.
    25. 66Andre Couto (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI72 okr.
    Niesklasyfikowani
    6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si2
    Nie wystartowali
    36James ThompsonLADA SportLADA Priora0
    27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si0
    19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora0
    Pole position: Robert Huff (Chevrolet) - 2:32,141
    Najszybsze okrążenie: Tiago Monteiro (SEAT) - 2:32,076 na 6 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    Drugi wyścig ułożył się po myśli dla koncernu z Bawarii i Augusto Farfus oraz Jorg Muller – wystartowali bardzo dobrze, utrzymując dwa czołowe miejsca. Tymczasem na trzecie miejsce awansował Yvan Muller, co odnowiło jego szanse na mistrzostwo, ponieważ Tarquini stracił na starcie dwie pozycje i jechał tuż za punktowaną ósemką.

    Włoch zdołał jednak wkrótce wyprzedzić trzech rywali i był już na szóstym miejscu, dającym mu tytuł mistrzowski. Tymczasem na drugim okrążeniu doszło do okresu neutralizacji z powodu wypadku Toma Boardmana w Solitude Esses. Sprzątanie toru nie szło zbyt sprawnie porządkowym i wyścig wznowiono dopiero po trzech okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa.

    Oczywiście dystans wyścigu został wydłużony do jedenastu okrążeń, ale jak się później okazało, nie było to potrzebne. Po wznowieniu Tarquini zyskał jedną pozycję, natomiast na ósmym kółku jadący na siódmym miejscu Nicola Larini został wypchnięty z trasy przez Alexa Zanardiego w Lisboa Bend i tak zakończyła się kariera w WTCC dla Włocha.

    Na tym samym okrążeniu na ostatnim zakręcie doszło do karambolu, gdy Felix Porteiro pojechał za szeroko, wpadł na bandę i stanął wzdłuż trasy. Nie mógł go ominąć Franz Engstler i doszło do uderzenia. Obaj kierowcy zablokowali tor, a nadjeżdżający Andre Couto praktycznie zignorował żółte flagi powiewające w tym miejscu i z pełnym impetem uderzył w stojące auto Engstlera. Hiszpan i Niemiec zostali odwiezieni karetką do punktu medycznego i najprawdopodobniej trafią do szpitala.

    Po tym karambolu nad torem zawisły czerwone flagi, a po kilkunastu minutach nerwowego wyczekiwania na wiadomość dotyczącą ewentualnego wznowienia, można było usłyszeć szalone okrzyki radości z obozu Seata. Wyścig nie będzie wznowiony. Tarquini i Seat zostali mistrzami świata!

    Ostatni wyścig sezonu wygrał tymczasem Farfus, dla którego było to już szósye zwycięstwo w tym sezonie, jednak prawdopodobnie zbyt gorąca głowa nie pozwoliła wywalczyć Brazylijczykowi w tym roku mistrzowskiego tytułu. Podium uzupełnili Jorg Muller i Yvan Muller.

    Wśród kierowców niezależnych triumfował po raz drugi w karierze Tom Coronel, który o 13 punktów wyprzedził Felixa Porteiro. Trzecie miejsce zajął Franz Engstler. Kolejny sezon WTCC rozpocznie się 7 marca 2010 roku tradycyjnie w brazylijskiej Kurytybie.

    WTCC > 2009 > Makau 2, Guia Circuit - 6,117 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si722:20,16610
    2. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si7+0:00,8018
    3. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:01,2016
    4. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:01,9805
    5. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:03,8154
    6. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:05,0183
    7. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT7+0:05,3592
    8. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT7+0:05,8951
    9. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si7+0:06,167
    10. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:06,712
    11. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si7+0:07,764
    12. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si7+0:08,290
    13. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si7+0:08,583
    14. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7+0:09,390
    15. 49Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si7+0:10,635
    16. 52Takayuki Aoki (N)Wiechers-SportBMW 320si7+0:12,819
    17. 51Henry Ho (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7+0:27,175
    18. 66Andre Couto (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI7+0:43,531
    19. 67Kit Meng Lei (N)China Dragon Racing - RPMBMW 320si7+0:54,275
    20. 55Jo Merszei (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7+0:57,530
    21. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT52 okr.
    Niesklasyfikowani
    21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI4
    22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI2
    26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si2
    Nie wystartowali
    18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora0
    53Alex Liu (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si0
    36James ThompsonLADA SportLADA Priora0
    27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si0
    19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora0
    Najszybsze okrążenie: Jörg Müller (BMW) - 2:32,671 na 2 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    natan, 22.11.2009 09:04[!]
    oj działo sie warto było wstać o 5, gratulacje dla Gabriele wreszcie został zasłużenie mistrzem
    Kamikadze2000, 22.11.2009 09:36[!]
    Tak jest Gabriele!!! Nareszcie mój ulubieniec zdobył tytuł, na który w pełni zasłużył! Myślę, że po tym sezonie zakończy karierę, ale osobiście tego nie chce. GABRIELE IS THE BEST!!! :))
    Grekyy, 22.11.2009 10:08[!]
    WTCC bez Tarquiniego i Lariniego to już nie będzie to samo :P Ale dobrze, że Gabriele ma w końcu tytuł ; ] Cholera, ileż ja się wczoraj/dzisiaj natłumaczyłem dlaczego nie będzie to Farfus :D
    bam, 22.11.2009 19:30[!]
    Grekyy zgadzam sie z tobą w 100% to nie będzie to samo zabraknie tych szaleńczych manewrów lariniego i tarquiniego no ale cóż gratulacje dla tarquiniego i seata:)
    Damos, 22.11.2009 21:02[!]
    Panowie... czasy Tarquiniego i Lariniego w Hondzie i Alfie już nie wrócą. A szkoda... wtedy się działo ! :)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca