F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Lundgaard wygrywa sprint F2 w Styrii

    Pourchaire wygrał drugi wyścig F3 po kolizji Lawsona z Hughesem

    Shwartzman zdobywa swoje pierwsze zwycięstwo w wyścigu F2 w Styrii

    Vesti zwycięzcą pierwszego wyścigu F3 w Styrii

    Drugovich wygrywa sprint F2 na Red Bull Ringu

    Liam Lawson odniósł pierwsze zwycięstwo w F3

    Callum Ilott wygrał główny wyścig F2 na Red Bull Ringu

    Piastri wygrywa inaugurację sezonu F3 w Austrii

    Rast z najlepszym czasem finałowego dnia testów DTM

    Habsburg na czele także trzeciego dnia testów DTM

    Więcej wiadomości...
    Priaulx wygrywa drugi wyścig WTCC w Marrakeszu
    Konrad Házi, 2 maja 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Drugi wyścig WTCC w Marrakeszu wygrał Andy Priaulx za kierownicą BMW. Za Brytyjczykiem uplasowali się Yvan Muller z Chevroleta oraz Tom Coronel prowadzący Seata. Wśród kierowców niezależnych wygrał lokalny kierowca – Mehdi Bennani jadący BMW.

    Drugi wyścig w Marrakeszu rozpoczął się w jeszcze bardziej interesujący sposób niż wyścig pierwszy, ponieważ na starcie został na swoim polu startowym Norbert Michelisz, co spowodowało, że kierowcy startujący za jego plecami musieli go jakoś ominąć. Wpadali przy tym pod koła innych kierowców, co spowodowało karambol na starcie. Był to koniec wyścigu dla Roberta Huffa, Sergio Hernandeza i Harry'ego Vaulkharda.

    Na tor wyjechał oczywiście samochód bezpieczeństwa, który przebywał na nim przez 6 okrążeń, a my mogliśmy emocjonować się tym, jak kierowcy przemierzają tor wężykiem. Wreszcie jednak wyścig wznowiono – na prowadzeniu był wtedy Priaulx przed Mullerem i Coronelem. Niestety ściganie nie trwało długo, ponieważ w połowie okrążenia doszło do kolizji między Augusto Farfusem, a Alainem Menu i obaj wpadli na betonową bandę z dużym impetem, przestawiając wręcz betonową barierę. Tak więc na tor wyjechał po raz kolejny samochód bezpieczeństwa, który prowadził stawkę do końca 12 okrążenia.

    Podsumowując, kierowcy ścigali się podczas tego wyścigu aż przez jedno pełne okrążenie – numer 13, na którym o mały włos kraksy uniknął Andy Priaulx, starając się utrzymać za sobą Mullera. Udało mu się jednak wybronić i dotrzeć do mety w całości. Pozostali kierowcy jechali już dość ostrożnie i nie doszło do żadnej kraksy. Za nami więc dwa wyścigi w Marrakeszu, które przyniosły z pewnością więcej uśmiechu z politowania, niż emocji. Krótko rzecz ujmując: ciasny tor, kiepska organizacja i totalna dezinformacja. Miejmy nadzieję, że już za trzy tygodnie we Włoszech uświadczymy trochę normalnego ścigania.

    Po wyścigach w Marrakeszu liderem mistrzostw jest Gabriele Tarquini, mający siedem punktów przewagi nad Yvanem Mullerem. Kolejne dwa miejsca w tabeli zajmują Robert Huff i Andy Priaulx.

    WTCC > 2010 > Maroko 2, Marrakech - 4,540 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Andy PriaulxBMW Team RBMBMW 320si1336:15,76325
    2. 6Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze LT13+0:00,83718
    3. 2Tom CoronelSR-SportSEAT Leon TDi13+0:01,22815
    4. 3Tiago MonteiroSR-SportSEAT Leon TDi13+0:01,46412
    5. 18Freddy Barth (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi13+0:01,94910
    6. 1Gabriele TarquiniSR-SportSEAT Leon TDi13+0:02,3958
    7. 17Michel Nykjaer (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi13+0:04,5556
    8. 4Jordi GeneSR-SportSEAT Leon TDi13+0:05,3654
    9. 21Mehdi Bennani (N)Wiechers-SportBMW 320si13+0:05,9162
    10. 5Norbert Michelisz (D)Zengo Dension MotorsportSEAT Leon TDi13+0:06,1091
    11. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:08,511
    12. 15Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:08,940
    13. 20Darryl O'Young (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti112 okr.
    Niesklasyfikowani
    10Augusto FarfusBMW Team RBMBMW 320si6
    8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT6
    25Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si0
    19Harry Vaulkhard (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti0
    7Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT0
    Nie wystartowali
    30Ismail Sbai (D,N)Maurer MotorsportChevrolet Lacetti0
    16Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si0
    Najszybsze okrążenie: Jordi Gene (SEAT C. T.) - 1:47,894
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Semai, 02.05.2010 17:32[!]
    Ten wyścig to farsa.

    Generalnie cały weekend w Marakeszu to parodia.
    Lukas, 02.05.2010 17:48[!]
    Kierowcy powinni dostać instrukcję: betonowe bariery są twarde i nie do przebicia samochodem wyścigowym...
    kkacper, 02.05.2010 17:57[!]
    wyścig: masakra.jedno wielkie DNO!
    Ja proszę o porządkowych z Monaco albo gdziekolwiek gdzie mają doświadczonych porządkowych na 2011 :/
    MatiF1Fan, 02.05.2010 19:16[!]
    I z tego wyścigu można wnioskować, że Formuła 1 nie nadja się na tamten tor. Bo skoro WTCC się tam rozbijało, to co by się stało z F1?
    juras70, 02.05.2010 19:46[!]
    Nie porównuj WTCC z F1, bo WTCC jest kontaktowe, i takie wypadki to norma... Monaco, jest krętsze a nie ma takiego bajzlu, bo po dotknięciu się F1 odrazu są straty, w setnych itp. i nie opłaca się tak jeździć
    Simi, 02.05.2010 19:49[!]
    juras70 - no właśnie. Nie da się porównać F1 i WTCC. WTCC to turystyki, gdzie zdarzają się kontakty, stłuczki i liczne wyprzedzenia.
    opooona ;S, 02.05.2010 20:27[!]
    Oba wyścigi powinny się nazywać Safety Car ,a porządkowi niech się ruszają drugim razem.
    Wstyd dla organizatorów ....... na wyścigach był prezydent FIA Jean Todt .i inni.
    Adakar, 02.05.2010 22:37[!]
    Zauwazylista ... ze podczas wreczania nagród za race nr 1 , flaga nad Tarquinim byłą WĘGIERSKA , a podczas wręczania nagród za 2 wyścig zamienili flagę francuską z holenderską ...

    Ogolnie race number 2 ... wogole nr 1 tak samo ......... CO ONI ROBILI z tymi autami ?
    Podczas wypadku Romanowa w Race 1 - nie bylo w pobliżu lawet - musiala pokonać CAŁĘ OKRAŻENIE żeby tam dotrzeć. Co wiecej NIGDZIE nie było dzwigów - jak w Monako. Gdy cieżarówka juz jechała po torze ... nigdzie nie widziałem BIAŁYCH FLAG !

    Race nr 2 ... po wypadku na starcie powinni wymachać czerwoną flagą wszystkich. Wtedy mielibysmy przynajmniej nadzieje na kilka okrążęń ścigania.
    Wypadek Menu vs Farfus ... pokazało jak twardy jest Chevy i Szwajcar ... i jak kiepskie są bandy w Marakeszu.

    Np. dlaczego nie zabrali auta Menu w tą wnęke na szykanie - jakaś terenówka - zaczep za miejsca jakie auta mają z przodu i z tylu i pociągnąć kawałek tą kupe złomu .... a sa też przecież jakieś "wózki" które można podłożyć aby łatwiej przesunać bolid. W MONAKO z tego korzystają.

    I Bernie i Jean tam byli ... dzizes.
    Qnik, 02.05.2010 23:21[!]
    @Adakar - był jeden dźwig ;)

    Cóż, adekwatny byłby chyba tytuł: "Samochód Bezpieczeństwa wygrywa drugi wyścig WTCC w Marrakeszu"...
    kibic sribic, 03.05.2010 14:34[!]
    patrząc na zdjęcie i to ci się stało na ostatnim okr. mina Priaulx miażdży("Super prawie pier******em w ściane:D)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca