|
|
|
|
|
|
Tarquini zwycięzcą 1 wyścigu WTCC po dyskwalifikacji Gene (aktualizacja) | |
Pierwszy wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Zolder padł pierwotnie łupem Jordiego Gene (SEAT), dla którego było to pierwsze zwycięstwo od 2008 roku. Hiszpan został jednak później zdyskwalifikowany z powodu niezgodności jego Seata z regulaminem technicznym, tracąc wygraną na rzecz zdobywcy pole position – Gabriele Tarquiniego.
Po aktualizacji klasyfikacji wyścigu miejsca drugie i trzecie zajęli kierowcy Chevroleta – Yvan Muller i Alain Menu. Wśród kierowców niezależnych zwyciężył Krystian Poulsen (BMW), który zajął w klasyfikacji łącznej 11 miejsce. Ósme miejsce pierwotnie zajął Andy Priaulx, który dzięki temu wystartował z pierwszego pola do drugiego wyścigu, choć ostatecznie w pierwszym sklasyfikowano go na siódmej lokacie po wieczornej dyskwalifikacji Gene.
Mimo dużego zachmurzenia, pierwszy wyścig rozpoczął się na suchej nawierzchni. Startujący z pierwszego pola Gabriele Tarquini nie był w stanie utrzymać pierwszej pozycji i został wyprzedzone przez Jordiego Gene. Na trzecim miejscu znalazł się Yvan Muller. Jedynym pechowcem pierwszego okrążenia był Darryl O'Young (Chevrolet), który, w wyniku kolizji w głębi stawki, wypadł na pobocze w połowie okrążenia i zatrzymał się w żwirze. Zdołał powrócić na tor, jednak stracił przez to do czołówki całe okrążenie.
W głębi stawki przepychanki toczyły się nieustannie, a na początku trzeciego okrążenia delikatnie uderzony został Hernandez, przez co stracił dwie pozycje na rzecz Mehdiego Bennaniego (BMW) i Vincenta Radermeckera (Chevrolet). Począwszy od czwartego okrążenia odstępy między kierowcami się ustabilizowały, jednak były niewielkie i rozpoczęło się wyczekiwanie na błędy rywali. Na siódmym okrążeniu pojawiła się informacja od kontroli wyścigu, mówiąca, że sędziowie przyglądają się Jordiemu Gene. Zacięta walka trwała o dziesiątą pozycję – Augusto Farfus (BMW) został wyprzedzony przez Freddy'ego Bartha (SEAT) na 7 okrążeniu, jednak już na kolejnym kółku odzyskał utraconą pozycję i nie oddał jej już do końca.
Na koniec ósmego okrążenia do boksów zjechał Franz Engstler (BMW), w którego samochodzie pojawiły się problemy i musiał się on wycofać. Przez kolejne okrążenia na torze znów działo się stosunkowo niewiele. Kolejność w stawce pozostała do samego końca bez zmian, a przygody na ostatnim okrążeniu miał jedynie Sergio Hernandez, który pojechał zbyt szeroko w jednym z zakrętów, a po powrocie na tor został uderzony w tył przez Bennaniego. Hiszpan opanował jednak samochód i dotarł szczęśliwie do mety.
•WTCC > 2010 > Belgia 1, Zolder - 4,011 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | 21:54,209 | 25 |
2. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:02,629 | 18 |
3. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:03,056 | 15 |
4. | 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:03,559 | 12 |
5. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:03,866 | 10 |
6. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:04,192 | 8 |
7. | 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 13 | +0:04,827 | 6 |
8. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:09,295 | 4 |
9. | 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 13 | +0:09,453 | 2 |
10. | 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 13 | +0:09,655 | 1 |
11. | 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:13,373 | |
12. | 27 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 13 | +0:15,400 | |
13. | 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:17,611 | |
14. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 13 | +0:18,240 | |
15. | 19 | Harry Vaulkhard (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:19,423 | |
16. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:20,491 | |
17. | 35 | Vincent Radermecker | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:20,877 | |
18. | 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 13 | +0:26,489 | |
19. | 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:54,042 | |
20. | 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 12 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 8 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 4 | Jordi Gene | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | 0h21m51,561 | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|