|
|
|
|
|
|
Priaulx wygrywa drugi wyścig WTCC w Brnie | |
Andy Priaulx wygrał drugi wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w Brnie – to już piąte zwycięstwo Anglika w tym sezonie. Trzykrotny mistrz świata świetnie wystartował z czwartego pola i wyprzedził startujących z pierwszego rzędu Michela Nykjaera i Darryla O'Younga.
Colin Turkington wystartował równie dobrze i objął prowadzenie, jednak na drugim okrążeniu musiał uznać wyższość Priaulxa w fabrycznym BMW, który od tej pory pewnie prowadził aż do mety. Turkington znalazł się na drugim miejscu, o które musiał zaciekle walczyć z Gabriele Tarquinim w Seacie oraz Alainem Menu i Robertem Huffem w Chevroletach.
Urzędujący mistrz świata popełnił błąd na czwartym okrążeniu i spadł za Alaina Menu, który okazał się być mniejszym zagrożeniem dla Turkingtona. Ostatecznie Tarquini wycofał się z wyścigu na trzy okrążenia przed metą z powodu awarii – najprawdopodobniej zawiódł wtrysk paliwa.
Robert Huff i Augusto Farfus uplasowali się kolejno na czwartym i piątym miejscu po tym, jak w końcówce wyścigu stoczyli między sobą wspaniałą walkę, wymieniając się pozycjami. Szósty był Tiago Monteiro, a na siódmym miejscu znalazł się zwycięzca wśród kierowców niezależnych – Darryl O'Young.
Zła passa nie opuściła Yvana Mullera. Po incydencie i braku punktów w pierwszym wyścigu, kierowca Chevroleta był wstanie przebić się tylko na 12 miejsce w popołudniowej rywalizacji. Oznacza to, że lider klasyfikacji opuszcza Czechy z zerowym dorobkiem punktowym na koncie, a to jeszcze bardzie zaognia walkę o tegoroczny tytuł.
•WTCC > 2010 > Czechy 2, Autodrom Brno - 5,403 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 10 | 22:22,054 | 25 |
2. | 29 | Colin Turkington | | WSR | BMW 320si | 10 | +0:02,254 | 18 |
3. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:03,353 | 15 |
4. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:05,347 | 12 |
5. | 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 10 | +0:05,724 | 10 |
6. | 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 10 | +0:07,501 | 8 |
7. | 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 10 | +0:10,212 | 6 |
8. | 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 10 | +0:11,698 | 4 |
9. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 10 | +0:12,581 | 2 |
10. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 10 | +0:16,584 | 1 |
11. | 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 10 | +0:19,233 | |
12. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:20,016 | |
13. | 4 | Jordi Gene | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 10 | +0:20,555 | |
14. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 10 | +0:20,837 | |
15. | 19 | Harry Vaulkhard (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 10 | +0:23,840 | |
16. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 10 | +0:52,069 | |
17. | 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 10 | +0:52,309 | |
18. | 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 8 | 2 okr. | |
19. | 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 8 | 2 okr. | |
20. | 33 | Fabio Fabiani (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 8 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 4 | | |
| 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 0 | | |
| |
|
Mehdi Bennani otrzymał karę doliczenia 30 sekund za kolizję z Kristianem Poulsenem i spadł z 15 na 16 pozycję.
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|