F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Farfus wygrywa ostatni wyścig WTCC na Okayamie
    Michał2_F1, 31 pa?dziernika 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Augusto Farfus odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w 2010 roku w WTCC po tym, jak Gabriele Tarquini zakończył wyścig poza torem, będąc na prowadzeniu podczas deszczowego wyścigu na Okayamie. Farfus unikał błędów i już na samym początku wyścigu wyprzedził Norberta Michelisza oraz Colina Turkingtona, awansując na trzecie miejsce.

    Kierowca BMW, który nie wygrał żadnego wyścigu od zeszłorocznych zawodów na torze Okayama, później przesunął się o jedno miejsce w górę, kiedy prowadzący od startu Michel Nykjaer wyjechał z toru w zakręcie Attwood na 9 okrążeniu w swoim Seacie.

    Tarquini przejął prowadzenie, ale utrzymał je tylko przez dwa okrążenia, ponieważ pojechał prosto w bariery w ciasnym prawym zakręcie Hobbs. Jego kraksa oznaczała, że nie obroni już tytułu wywalczonego przed rokiem. Wypadek Włocha umożliwił Farfusowi awans na prowadzenie, którego Brazylijczyk nie oddał już do końca.

    Turkington zakończył wyścig tylko 0,275 sekundy za nim, ale przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa różnica była dużo większa. Kierowca BMW cały czas utrzymywał za sobą Yvana Mullera z Chevroleta. Dzięki bardzo mądrej jeździe były mistrz BTCC zdołał zachować drugie miejsce do końca, uzyskując najlepszy w karierze wynik w WTCC.

    Dzięki wypadnięciu Andy'ego Priaulxa w żwir, co w konsekwencji oznaczało odpadnięcie Brytyjczyka z wyścigu, trzecie miejsce dało Mullerowi 37 punktów przewagi nad kierowcą BMW przed finałową rundą sezonu w Makau. Ukończenie jakiegokolwiek wyścigu na podium na ulicznym torze Guia da Mullerowi drugi tytuł mistrza świata WTCC w karierze.

    Zwycięzca pierwszego wyścigu Robert Huff był czwarty, przed partnerem zespołowym z Chevroleta – Alainem Menu i Robertem Dahlgrenem, który pojechał świetny wyścig w swoim Volvo. Jako że występ Szweda nie był zaliczany do mistrzostw, Nykjaer był kolejnym zawodnikiem, który zdobył punkty, zajmując siódme miejsce. Duńczyk w końcówce wyścigu jeszcze raz wyjechał poza tor, tym razem tracąc tylko jedno miejsce.

    Michelisz ukończył wyścig na ósmej pozycji, Tom Coronel był dziewiąty, a Darryl O'Young uzupełnił czołową dziesiątkę i także okazał się najlepszym z kierowców niezależnych. O'Young teraz traci do lidera tej kategorii tylko 21 punktów po tym, jak Hiszpan odpadł z wyścigu, jadąc na drugim miejscu w tej klasie.

    Aktualizacja: Po uwzględnieniu przez FIA apelacji Chevroleta w sprawie sekwencyjnych skrzyń biegów w fabrycznych samochodach BMW, Priaulx i Farfus zostali wykluczone z klasyfikacji obydwu wyścigów w Japonii.

    WTCC > 2010 > Japonia 2, Okayama - 3,703 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 29Colin TurkingtonTeam Aviva-CofcoBMW 320si1633:48,07425
    2. 6Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze LT16+0:00,72418
    3. 7Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:01,82215
    4. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT16+0:02,82612
    5. 41Robert DahlgrenVolvo Olsbergs Green RacingVolvo C3016+0:03,165
    6. 17Michel Nykjaer (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi16+0:03,16510
    7. 5Norbert Michelisz (D)Zengo Dension MotorsportSEAT Leon TDi16+0:05,4328
    8. 2Tom CoronelSR-SportSEAT Leon TDi16+0:05,9016
    9. 20Darryl O'Young (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti16+0:07,0614
    10. 15Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:07,6132
    11. 24Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si16+0:07,8061
    12. 73Michael RossiSR-SportSEAT Leon TDi16+0:08,271
    13. 18Freddy Barth (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi16+0:09,309
    14. 46Masataka Yanagida (D,N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:10,628
    15. 16Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:10,698
    16. 72Yukinori Taniguchi (N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti16+0:13,036
    17. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:13,679
    18. 43Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:27,107
    19. 21Mehdi Bennani (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:31,104
    20. 45Kevin Nai Chia Chen (D,N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si151 okr.
    21. 51Henry Ho (N)Ho Chun Kei/Sports & You AsiaBMW 320si133 okr.
    Niesklasyfikowani
    25Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si11
    1Gabriele TarquiniSR-SportSEAT Leon TDi10
    3Tiago MonteiroSR-SportSEAT Leon TDi10
    44Yoshihiro Ito (D,N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    10Augusto FarfusBMW Team RBMBMW 320si160h33m47,799
    11Andy PriaulxBMW Team RBMBMW 320si3
    Najszybsze okrążenie: Michel Nykjaer (SEAT C. T.) - 1:53,478
    Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Franz Engstler (BMW) +1 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    SkC, 31.10.2010 09:34[!]
    Andy miał tutaj odrobić sporo punktów a tymczasem wyjeżdża z Japonii ze stratą 37 punktów do Mullera, szkoda głupiego błędu ale w Makau wszystko się może zdarzyć. Dziadek już odpadł w walce o tytuł :)
    AleQ, 31.10.2010 09:38[!]
    Kiedy dziadek odpadł to normalnie biegałem po suficie :)

    Nie czasem wypadnięcie z toru było spowodowane tymi problemami z układem kierowniczym ? Jeśli nie to trochę żenujący błąd Andy'ego .... Tytuł ucieka niestety ;/ Na pocieszenie emeryt już nie ma szans na tytuł ;)

    Gratulacje dla Augusto i Colina .
    Kamikadze2000, 31.10.2010 10:08[!]
    Świetnie!!! Yvan jest jedynym kierowcą, który w tym roku na ten tytuł w pełni zasłużył!!! :))
    jan5, 31.10.2010 10:11[!]
    ciesze się ze przynajmniej dziadek nie zdobędzie MS bo jakoś go nie lubie, jest bardzo dobrym kieorwcą ale nie przepadam za nim
    mbg, 31.10.2010 11:31[!]
    Huff bardzo ładnie, dużo punkcików złapał w ten Weekend, a Colin to objawienie sezonu, dawać mu pełnometrażowy fotel.
    Mr President, 31.10.2010 12:29[!]
    Dlaczego Dahlgren nie dostał tych punktów? Gdyby pojechał innym wozem jako niezależny, to miałby te punkty. Po co zatem wystartował?
    Saruto, 31.10.2010 13:00[!]
    Bo Volvo testuje ;) a ich auto nie jest w specyfikacji która obowiązuje w WTCC.
    MinetaUrPIQUET, 31.10.2010 13:42[!]
    Aj, kibicowałem Tarquiniemu w tym roku no i nie dość że odpadł z wyścigu (ehh) to jeszcze wypadł z walki o tytuł..
    Strasznie brakuje mi Łady w wtcc ;(
    yaper, 31.10.2010 14:07[!]
    Co wy macie z tym "dziadkiem"? Mnie osobiście smuci, że Tarquini nie liczy się już w walce o MŚ, to jemu najmocniej kibicuję. Właśnie ze względu na wiek i na to, że nadal jeździ wyśmienicie i objeżdża o wiele młodszych kierowców. Poza tym to jeden z najbardziej sympatycznych kierowców :)

    Muller już pewnie dowiezie tytuł do mety. 37 pkt na dwa wyścigi to spora zaliczka i tylko kataklizm przy świetnej postawie Priaulxa mógłby go pozbawić tytułu.

    Turkington po raz kolejny pozytywnie zaskakuje. Chciałbym go widzieć w przyszłym roku jako pełnoetatowego. Miałbym kolejnego, obok Tarquiniego, pupila, którego mocno bym kibicował.
    latak, 31.10.2010 18:39[!]
    Jak chcecie to sie podniecajcie Czołówką. Ja jestem zachwycony tym że Kevin tylko jedno okrążenie straty nabił ;D
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca