F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Michelisz wygrywa ostatni wyścig sezonu WTCC, Tarquini wicemistrzem
    Michal2_F1, 21 listopada 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Norbert Michelisz (SEAT) odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w serii WTCC w drugim wyścigu na torze Guia. Węgier świetnie wystartował z czwartego pola, awansując już po pierwszych zakrętach na prowadzenie, które utrzymał do samej mety. Reprezentant Seata został też zwycięzcą w klasyfikacji debiutantów.

    Drugie miejsce zajął Gabriele Tarquini (Seat), który musiał odpierać w końcówce ataki Roberta Huffa (Chevrolet). Brytyjczyk przejechał świetny weekend w Makau, wygrywając pierwszy wyścig i pokazując wiele świetnych manewrów wyprzedzania, ale ostatecznie przegrał wicemistrzostwo na rzecz Tarquiniego. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był Sergio Hernandez (BMW), zapewniając sobie mistrzostwo w tej kategorii. Po raz kolejny nie obyło się bez wypadków. Na pierwszym okrążeniu doszło do karambolu, w którym wzięło udział 13 samochodów.

    Również drugi wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie. Alain Menu został na starcie. Debiutujący w tym sezonie Michelisz świetnie wystartował z czwartego pola i objął prowadzenie, Tarquini przesunął się z piątego na drugie miejsce, natomiast Farfus utrzymał trzecią pozycję. Startujący z pole position Kristian Poulsen spadł na P4, natomiast Menu jechał ostatni. W środku stawki doszło do ogromnego karambolu i została wywieszona czerwona flaga. Uczestniczyło w nim 13 samochodów, a najprawdopodobniej spowodowała go kolizja Romanowa z N. Taniguchim. Jednakże większość z tych aut nie została uszkodzona i mogła wziąć udział w restarcie. Z wyścigu odpadli natomiast Romanow, N. Taniguchi, Y. Taniguchi, Barth i O'Young.

    Kolejność w czołowej dziesiątce podczas czerwonej flagi była następująca: Michelisz, Tarquini, Farfus, Poulsen, Muller, Huff, Monteiro, Engstler, Coronel i Hernandez. Priaulx zajmował P13 po starcie z 22 pola po nieudanym pierwszym wyścigu. Wznowienie nastąpiło o godzinie 6:45 czasu polskiego. Po przejechaniu jednego okrążenia za samochodem bezpieczeństwa ściganie rozpoczęło się ponownie. Muller wyprzedził Poulsena w Lisboa Bend, awansując na czwarte miejsce, a Duńczyka wyprzedzili ponadto Huff i Monteiro. Turkington otrzymał karę przejazdu przez boksy, natomiast Menu zjechał do garażu i wycofał się. Po chwili Muller przepuścił Huffa, pomagając mu w walce o wicemistrzostwo.

    Następnie Brytyjczyk dogonił Farfusa i rozpoczął z nim zaciętą walkę. W końcu na szóstym okrążeniu kierowca Chevroleta zdołał wyprzedzić zawodnika BMW i znalazł się na trzeciej pozycji. Michelisz i Tarquini mieli już w tym momencie ponad 5 sekund przewagi nad resztą stawki. Warto dodać, że Priaulx znajdował się już na ósmym miejscu i był autorem najszybszego okrążenia. Na ósmym kółku Muller próbował zaatakować Farfusa, ale kierowca BMW, pomimo mocno uszkodzonego zderzaka po kontakcie z Huffem, zdołał się obronić. Z kolei Kano zatrzymał się na torze w 3 sektorze, ale udało się uniknąć neutralizacji.

    Na następnym okrążeniu Muller wyprzedził w końcu Farfusa i znalazł się na czwartej pozycji. Tymczasem Poulsen uderzył w bandę na zakręcie Lisboa Bend, ale wystarczyła tylko żółta flaga. Huff jechał bardzo szybko, doganiając Tarquiniego i zapowiadała się zacięta walka na koniec wyścigu. Andy Priaulx wyprzedził Coronela i awansował na P7. W końcówce okrążenia Holender odzyskał jednak pozycję, co w połączeniu z problemami Monteiro dało mu awans na szóste miejsce, a Portugalczyk zajął ósmą lokatę. Wyścig zakończył się pierwszym zwycięstwem Michelisza w WTCC, Tarquini utrzymał do końca drugie miejsce i został wicemistrzem świata, a Huff zajął trzecią pozycję po pięknej walce na torze.

    WTCC > 2010 > Makau 2, Guia Circuit - 6,117 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 5Norbert Michelisz (D)Zengo Dension MotorsportSEAT Leon TDi1054:37,41525
    2. 1Gabriele TarquiniSR-SportSEAT Leon TDi10+0:01,19318
    3. 7Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT10+0:01,54315
    4. 6Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze LT10+0:10,88612
    5. 10Augusto FarfusBMW Team RBMBMW 320si10+0:14,67510
    6. 2Tom CoronelSR-SportSEAT Leon TDi10+0:14,8948
    7. 11Andy PriaulxBMW Team RBMBMW 320si10+0:15,7166
    8. 3Tiago MonteiroSR-SportSEAT Leon TDi10+0:16,3604
    9. 25Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si10+0:20,9512
    10. 15Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si10+0:25,0991
    11. 17Michel Nykjaer (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi10+0:43,156
    12. 21Mehdi Bennani (N)Wiechers-SportBMW 320si10+0:47,302
    13. 29Colin TurkingtonTeam Aviva-CofcoBMW 320si10+1:01,671
    14. 45Kevin Nai Chia Chen (D,N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si10+1:47,235
    15. 53Philip Ma (D,N)Jacob & Co. Racing TeamHonda Accord Euro R10+1:52,404
    16. 63Cesar Campanico (D,N)Team Novadriver TotalBMW 320si82 okr.
    Niesklasyfikowani
    47Masaki Kano (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si6
    24Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si4
    50Jo Merszei (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si3
    8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT2
    16Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si0
    43Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si0
    72Yukinori Taniguchi (N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti0
    18Freddy Barth (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi0
    20Darryl O'Young (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti0
    Nie wystartowali
    66Andre CoutoSR-SportSeat Leon TDi0
    51Henry Ho (N)Ho Chun Kei/Sports & You AsiaBMW 320si0
    Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 2:32,766 na 9 okrążeniu
    Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Sergio Hernandez (BMW) +1 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    P@veL, 21.11.2010 09:03[!]
    Wszystko fajnie, tylko od kiedy Michelisz jeździ Chevroletem?
    Michal2_F1, 21.11.2010 09:13[!]
    Poprawione
    Kamikadze2000, 21.11.2010 11:10[!]
    Hehe, "Endi Prio" walczył o tytuł i na koniec "dopiero" 4. miejsce, za outsaiderami (na tym etapie mistrzostw). Bardzo cieszy mnie tytuł dla Chevroleta!!! :))
    Anderis, 21.11.2010 11:57[!]
    Też cieszy mnie tytuł dla Chevroleta (właściwie to oba tytuły :)), chociaż od początku sezonu trzymałem kciuki raczej za Huffa, niż za Mullera.
    Voltaire, 21.11.2010 12:02[!]
    Brawa dla Michelisza - stało się to, czego się spodziewałem od kiedy dołączył do stawki WTCC :)
    No i gratulacje dla Gabriele Tarquiniego, który tylko potwierdził że tytuł zdobyty rok temu należy mu się całkowicie :D
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca