|
|
|
|
|
|
Menu po zaciętym pojedynku z Coronelem wygrywa 2 wyścig WTCC | |
Alain Menu (Chevrolet) wygrał drugi wyścig WTCC w Brazylii, dzięki wyprzedzeniu Toma Coronela (BMW) na pięć okrążeń przed metą. Podczas manewru wyprzedzania doszło do kontaktu i przez to Holender musiał ściąć szykanę. Później Coronel chciał wykorzystać zużyte opony w Chevrolecie Menu, jednak nie dał rady odzyskać prowadzenia.
Podium uzupełnił Yvan Muller (Chevrolet), który po ostrej walce znalazł się przed Robertem Huffem. Jednakże to Brytyjczyk opuści Kurytybę na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej WTCC, o 4 punkty wyprzedzając Mullera i Menu. Wśród niezależnych najlepszy okazał się tym razem debiutant Javier Villa (BMW).
Podobnie jak pierwszy, również drugi wyścig rozpoczął się przy suchej nawierzchni toru, ale niebo było coraz ciemniejsze. Bennani miał jakieś problemy z samochodem i zjechał do boksów, ostatecznie nie biorąc udziału w wyścigu. Coronel świetnie wystartował, wykorzystując tylny napęd BMW. Bardzo dobrze ruszył także Tarquini, natomiast startujący z pole position Menu spadł na P3, przed Huffa, Mullera, Bueno (wyprzedził on w połowie 1 okrążeniu Nykjaera), Nykjaera i Monteiro.
Jak cień za Seatem Tarquiniego jechała czwórka Chevroletów i mocno go naciskała. Na trzecim okrążeniu w pierwszym zakręcie Menu bardzo ładnym manewrem wyprzedził go, awansując na drugie miejsce. Podobny manewr przypuścił Huff na kolejnym kółku i on również zyskał pozycję. Po chwili pozostali dwaj zawodnicy Chevroleta – Muller i Bueno (doszło tutaj do kontaktu między samochodami) uporali się z Seatem, który spadł na szóstą lokatę. Tymczasem Monteiro wyprzedził Nykjaera, przesuwając się na P7.
Kierowcy niebieskiej marki od razu dogonili Coronela i rozpoczęli z nim walkę. Natomiast Poulsen i Nykjaer, walcząc o ósme miejsce zderzyli się ze sobą i wypadli na pobocze, powodując wywieszenie żółtej flagi w pierwszym sektorze. Kierowca BMW, w przeciwieństwie do jego rodaka, zdołał kontynuować jazdę, ale jechał ostatni. Barth, Villa i Oriola awansowali więc na pozycje 8-10. Pod koniec ósmego okrążenia rozbił się właśnie Barth, najprawdopodobniej z powodu awarii hamulców.
Na 10 okrążeniu Menu zaatakował Coronela bardzo ostro przed pierwszym zakrętem, zmuszając Holendra do ścięcia szykany i oddania mu prowadzenia. Natomiast za ich plecami doszło także do agresywnej walki i w jej wyniku Muller minął Huffa, co pozwoliło awansować mu na P3. Na następnym kółku Engstler wyprzedził Oriolę i przesunął się na dziewiątą pozycję. Coronel tymczasem nie odpuszczał i trzymał się blisko prowadzącego Chevroleta.
Ostatecznie Szwajcar zdołał się obronić i o niecałe 0,3s finiszował przed drugim Coronelem. Za nimi wyścig ukończyli trzej partnerzy zespołowi zwycięzcy – Muller, Huff i Bueno. Dalej zostali sklasyfikowani Tarquini, który nie dał rady kierowcom Chevroleta i Monteiro. Najszybszy wśród niefabrycznych okazał się były zawodnik GP2 – Javier Villa, wyprzedzając na finiszu Engstlera i Oriolę.
•WTCC > 2011 > Brazylia 2, Curitiba - 3,695 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 14 | 19:38,428 | 25 |
2. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 14 | +0:00,265 | 18 |
3. | 1 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 14 | +0:00,917 | 15 |
4. | 2 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 14 | +0:01,321 | 12 |
5. | 6 | Caca Bueno | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 14 | +0:02,409 | 10 |
6. | 3 | Gabriele Tarquini | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon TDi | 14 | +0:04,512 | 8 |
7. | 18 | Tiago Monteiro | | SUNRED | SEAT Leon TDi | 14 | +0:07,810 | 6 |
8. | 20 | Javier Villa (D,N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 14 | +0:16,894 | 4 |
9. | 12 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 14 | +0:17,571 | 2 |
10. | 74 | Pepe Oriola (D,N) | | SUNRED | SEAT Leon TDi | 14 | +0:20,361 | 1 |
11. | 9 | Darryl O'Young (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:27,978 | |
12. | 4 | Aleksiej Dudukało (D,N) | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon TDi | 14 | +0:31,428 | |
13. | 30 | Robert Dahlgren | | Polestar Racing | Volvo C30 (2.0) | 14 | +0:35,296 | |
14. | 11 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 14 | +0:35,770 | |
15. | 10 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:36,203 | |
16. | 65 | Marchy Lee (N) | | Deteam KK Motorsport | BMW 320 TC | 14 | +0:39,845 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 7 | Freddy Barth (N) | | SEAT Swiss Racing by SUNRED | SEAT Leon TDi | 7 | | |
| 21 | Fabio Fabiani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320si | 7 | | |
| 17 | Michel Nykjaer (N) | | SUNRED | SEAT Leon TDi | 5 | | |
| 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 0 | | |
| |
Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:22,943 na 5 okrążeniu Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Kristian Poulsen (BMW C.R.T.) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|