F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Menu po zaciętym pojedynku z Coronelem wygrywa 2 wyścig WTCC
    Michal2_F1, 20 marca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Alain Menu (Chevrolet) wygrał drugi wyścig WTCC w Brazylii, dzięki wyprzedzeniu Toma Coronela (BMW) na pięć okrążeń przed metą. Podczas manewru wyprzedzania doszło do kontaktu i przez to Holender musiał ściąć szykanę. Później Coronel chciał wykorzystać zużyte opony w Chevrolecie Menu, jednak nie dał rady odzyskać prowadzenia.

    Podium uzupełnił Yvan Muller (Chevrolet), który po ostrej walce znalazł się przed Robertem Huffem. Jednakże to Brytyjczyk opuści Kurytybę na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej WTCC, o 4 punkty wyprzedzając Mullera i Menu. Wśród niezależnych najlepszy okazał się tym razem debiutant Javier Villa (BMW).

    Podobnie jak pierwszy, również drugi wyścig rozpoczął się przy suchej nawierzchni toru, ale niebo było coraz ciemniejsze. Bennani miał jakieś problemy z samochodem i zjechał do boksów, ostatecznie nie biorąc udziału w wyścigu. Coronel świetnie wystartował, wykorzystując tylny napęd BMW. Bardzo dobrze ruszył także Tarquini, natomiast startujący z pole position Menu spadł na P3, przed Huffa, Mullera, Bueno (wyprzedził on w połowie 1 okrążeniu Nykjaera), Nykjaera i Monteiro.

    Jak cień za Seatem Tarquiniego jechała czwórka Chevroletów i mocno go naciskała. Na trzecim okrążeniu w pierwszym zakręcie Menu bardzo ładnym manewrem wyprzedził go, awansując na drugie miejsce. Podobny manewr przypuścił Huff na kolejnym kółku i on również zyskał pozycję. Po chwili pozostali dwaj zawodnicy Chevroleta – Muller i Bueno (doszło tutaj do kontaktu między samochodami) uporali się z Seatem, który spadł na szóstą lokatę. Tymczasem Monteiro wyprzedził Nykjaera, przesuwając się na P7.

    Kierowcy niebieskiej marki od razu dogonili Coronela i rozpoczęli z nim walkę. Natomiast Poulsen i Nykjaer, walcząc o ósme miejsce zderzyli się ze sobą i wypadli na pobocze, powodując wywieszenie żółtej flagi w pierwszym sektorze. Kierowca BMW, w przeciwieństwie do jego rodaka, zdołał kontynuować jazdę, ale jechał ostatni. Barth, Villa i Oriola awansowali więc na pozycje 8-10. Pod koniec ósmego okrążenia rozbił się właśnie Barth, najprawdopodobniej z powodu awarii hamulców.

    Na 10 okrążeniu Menu zaatakował Coronela bardzo ostro przed pierwszym zakrętem, zmuszając Holendra do ścięcia szykany i oddania mu prowadzenia. Natomiast za ich plecami doszło także do agresywnej walki i w jej wyniku Muller minął Huffa, co pozwoliło awansować mu na P3. Na następnym kółku Engstler wyprzedził Oriolę i przesunął się na dziewiątą pozycję. Coronel tymczasem nie odpuszczał i trzymał się blisko prowadzącego Chevroleta.

    Ostatecznie Szwajcar zdołał się obronić i o niecałe 0,3s finiszował przed drugim Coronelem. Za nimi wyścig ukończyli trzej partnerzy zespołowi zwycięzcy – Muller, Huff i Bueno. Dalej zostali sklasyfikowani Tarquini, który nie dał rady kierowcom Chevroleta i Monteiro. Najszybszy wśród niefabrycznych okazał się były zawodnik GP2 – Javier Villa, wyprzedzając na finiszu Engstlera i Oriolę.

    WTCC > 2011 > Brazylia 2, Curitiba - 3,695 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze 1.6T1419:38,42825
    2. 15Tom CoronelROAL MotorsportBMW 320 TC14+0:00,26518
    3. 1Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze 1.6T14+0:00,91715
    4. 2Robert HuffChevroletChevrolet Cruze 1.6T14+0:01,32112
    5. 6Caca BuenoChevroletChevrolet Cruze 1.6T14+0:02,40910
    6. 3Gabriele TarquiniLukoil - SUNREDSEAT Leon TDi14+0:04,5128
    7. 18Tiago MonteiroSUNREDSEAT Leon TDi14+0:07,8106
    8. 20Javier Villa (D,N)Proteam MotorsportBMW 320 TC14+0:16,8944
    9. 12Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC14+0:17,5712
    10. 74Pepe Oriola (D,N)SUNREDSEAT Leon TDi14+0:20,3611
    11. 9Darryl O'Young (N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti14+0:27,978
    12. 4Aleksiej Dudukało (D,N)Lukoil - SUNREDSEAT Leon TDi14+0:31,428
    13. 30Robert DahlgrenPolestar RacingVolvo C30 (2.0)14+0:35,296
    14. 11Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC14+0:35,770
    15. 10Yukinori Taniguchi (N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti14+0:36,203
    16. 65Marchy Lee (N)Deteam KK MotorsportBMW 320 TC14+0:39,845
    Niesklasyfikowani
    7Freddy Barth (N)SEAT Swiss Racing by SUNREDSEAT Leon TDi7
    21Fabio Fabiani (N)Proteam MotorsportBMW 320si7
    17Michel Nykjaer (N)SUNREDSEAT Leon TDi5
    25Mehdi Bennani (N)Proteam MotorsportBMW 320 TC0
    Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:22,943 na 5 okrążeniu
    Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Kristian Poulsen (BMW C.R.T.) +1 pkt.
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    buran, 20.03.2011 19:05[!]
    W zasadzie to już pozamiatane. Jedyna rozrywka to gdybanie Huff czy Muller :/
    kabans, 20.03.2011 19:09[!]
    a tak w ogóle to zostały same staruchy za przeproszeniem
    buran, 20.03.2011 19:12[!]
    @kabans
    na przykład Pepe Oriola ;P
    Simi, 20.03.2011 19:21[!]
    Ale po części prawdą jest to co napisał kabans - Yvan Muller, Alain Menu, Gabriele Tarquini, Tom Coronel...
    SkC, 20.03.2011 19:25[!]
    Coronel na własne życzenie nie wygrał, zostawił zbyt dużo miejsca po wewnętrznej. Wyścig nudny ale po części to wina banalnego toru z tylko jednym miejscem do wyprzedzania. Marzy mi się aby te serię zasiliły nowe firmy(Opel Astra/Insignia, Ford Focus/Mondeo, VW Golf/Scirocco, powróciła Honda) wtedy wyścigi przypominałyby te z BTCC w latach 90-tych.
    Simi, 20.03.2011 19:29[!]
    Niestety, o ile wiem na taki obrót sprawy się nie zanosi. Szkoda, ponieważ przez jakis czas WTCC były emocjonującymi mistrzostwami, które przyciągały przed telewizor. W tej chwili, Muller, Huff i może Menu nie mają godnych rywali.
    SkC, 20.03.2011 19:43[!]
    Bije w oczy brak Prialuxa i Farfusa. Zapomniałem o Alfie która odeszła w 2006. Szkoda że nie ma Thompsona za kierownicą Accorda, dla mnie to jeden z lepszych kierowców a nie doceniany jak Heidfeld w F1.
    Bronze, 20.03.2011 20:22[!]
    Brakuje również Lady :) A tak w ogóle to mile zaskoczył mnie Coco Bueno . A swoją drogą seria traci renome.
    mbg, 20.03.2011 20:26[!]
    Kończę z moją sympatią do WTCC. Nie podoba mi się system kwalifikacyjny,układ sił (z jednym realnym zespołem fabrycznym). Pozostało mi DTM z Tourist Carów.

    Na koniec chciałbym zwrócić honor Cace bo go nie doceniałem.
    buran, 20.03.2011 21:22[!]
    A właśnie, wiadomo już czy Subaru się zdecydowało na starty od przyszłego roku?
    gnt3c, 20.03.2011 21:47[!]
    SkC - wg mnie Menu powinien dostać nakaz puszczenia coronela bezpośrednio po incydencie, gdyby go nie zahaczył, to by go nie wyprzedził, był wyraźnie z tyłu.
    kabans, 20.03.2011 22:40[!]
    Simi napisałeś huff, muler i menu nie mają godnych rywali ale jak było widać po dzisiejszym wyścigu są rywalami przede wszystkim dla siebie
    THC-303, 20.03.2011 22:41[!]
    mbg - zgadzam się niestety. System kwalifikacyjny, niejasne zasady rozdzielania kierowców niezależnych od "zależnych" i brak konkurencji dla Chevroleta (a liczyłem, że jednak dziadek i Tiago powalczą) czynią WTCC o wiele mniej prestiżową niż przed... choćby rokiem.
    renegade, 21.03.2011 00:00[!]
    Spokojnie panowie. Forma BMW jednak nie wyglada zle. Coronel dotrzymal kroku Chevroletom, na nastepna runde wraca Michelisz a Poulsen to "cicha woda." On moze w tym roku zaskoczyc nie jeden raz. Nie zmienie jednak zdania, dla mnie kierowca nr 1 BMW jest Coronel. Czy powaznie zagrozi Chevroletom? Nie. Ale bedzie 4. w mistrzostwach.
    THC-303, 21.03.2011 10:16[!]
    A Seat? Tarquini i Monteiro są lepszymi kierowcami niż Coronel (spójrzmy zresztą na tamten sezon).
    WTCC schodzi na psy...
    SkC, 21.03.2011 10:51[!]
    Seaty nie prezentują obecnie wysokiej formy, ciekawe dlaczego. Może przez te silniki TDI, czyżby nowe silniki Turbo dają taką przewagę.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca