F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Tarquini przełamał dominację Chevroleta w WTCC
    Michal2_F1, 24 kwietnia 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Gabriele Tarquini (Seat) wygrał emocjonujący drugi wyścig WTCC na torze Zolder. Włoch był wyraźnie wolniejszy od zawodników Chevroleta, ale zdołał dowieźć zwycięstwo do mety. Nie było mu łatwo, ponieważ Robert Huff (Chevrolet) stoczył z nim bardzo ostry pojedynek, zakończony spadnięciem Brytyjczyka w dół stawki.

    Problemy miał też Yvan Muller (Chevrolet), który zjechał do boksów z powodu programu z układem kierowniczym. Podium uzupełnili Alain Menu (Chevrolet) i Tiago Monteiro (Seat). Tuż za nimi finiszował zwycięzca wśród niezależnych – Darryl O'Young (Chevrolet).

    Przed rozpoczęciem drugiego wyścigu okazało się, że mający ruszać z pole position Barth z powodu uszkodzeń samochodu nie będzie mógł wystartować. Auto Engstlera zostało naprawione, jednak po zamknięciu alei serwisowej, tak więc Niemiec musiał wyruszyć do zawodów z boksów. Tym samym z pierwszego rzędu do wyścigu mieli wystartować Tarquini i Huff. Michelisz tak jak Engstler też musiał wystartować z boksów. Do wyścigu w ogóle nie przystąpili tymczasem Barth, Coronel i Lee.

    Tarquini utrzymał na starcie prowadzenie, a tuż za nim znajdowały się trzy Chevrolety – Huffa, Menu i Mullera. Z tyłu stawki Poulsen rozbił się i odpadł z rywalizacji. Za Chevroletami, na pozycjach 5-10 podążali Monteiro, O'Young, Oriola, Dahlgren, Nykjaer i Taniguchi. Tarquini wyraźnie powstrzymywał jadących za nim kierowców i cały czas toczyła się zacięta walka w czołówce.

    Pomiędzy liderem a czwartym zawodnikiem była zaledwie jednak sekunda różnicy po czterech okrążeniach! Na piątym kółku Taniguchi stracił bardzo dużo czasu w drugim sektorze i spadł na ostatnie miejsce. Tymczasem Muller miał jakieś problemy, bo najpierw wyleciał na pobocze, tracąc kilka pozycji, a następnie zjechał do alei serwisowej, kończąc swój udział w tym wyścigu.

    Na ósmej pętli doszło do bardzo ostrej walki Huffa z Tarquinim. Włoch popełnił błąd i Brytyjczyk zrównał się z nim, ale Tarquini zmusił kierowcę Chevroleta do zahaczenia o pobocze. Huff wyratował się z opresji i nie dawał za wygraną. Wówczas doszło do kontaktu podczas hamowania przed szykaną. Brytyjczyk ściął ją i objął prowadzenie, jednak jego samochód był uszkodzony i spadł on wkrótce na szóste miejsce. Tarquini po odzyskaniu prowadzenia jechał tuż przed Menu, a dalej byli Monteiro, O'Young, Oriola, Nykjaer, Huff, Dahlgren, Dudukało i Michelisz.

    Na 10 kółku Taniguchi zatrzymał się w niebezpiecznym miejscu, jednak po chwili zdołał powrócić na tor. Michelisz natomiast wyprzedził Dudukało i przesunął się na ósme miejsce. Ostatecznie wyścig zakończył się wygraną Tarquiniego, co było pierwszym zwycięstwem kierowcy z innego zespołu niż Chevrolet w tym roku. Za Włochem uplasował się Menu, a podium uzupełnił Monteiro. Tuż za nimi finiszował najlepszy wśród niefabrycznych – O'Young, a czołową dziesiątkę dopełnili Nykjaer, Huff, Dalhgren, Michelisz, Dudukało i Villa.

    Huff trzymał prowadzenie w mistrzostwach po drugim wyścigu, ale ma już tylko jeden punkt przewagi nad Menu. Kolejna runda WTCC zostanie rozegrana na Monzy za trzy tygodnie.

    Aktualizacja: Taniguchi wykluczony z klasyfikacji wyścigu za powrót do rywalizacji po otrzymaniu pomocy z zewnątrz.

    WTCC > 2011 > Belgia 2, Zolder - 4,011 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Gabriele TarquiniLukoil - SUNREDSEAT Leon TDi1322:07,75225
    2. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze 1.6T13+0:00,44818
    3. 18Tiago MonteiroSUNREDSEAT Leon TDi13+0:00,88615
    4. 9Darryl O'Young (N)Bamboo EngineeringChevrolet Cruze 1.6T13+0:01,61412
    5. 17Michel Nykjaer (N)SUNREDSEAT Leon TDi13+0:05,70210
    6. 2Robert HuffChevroletChevrolet Cruze 1.6T13+0:05,9018
    7. 30Robert DahlgrenPolestar RacingVolvo C30 (2.0)13+0:12,3526
    8. 5Norbert Michelisz (N)Zengo-Dension MotorsportBMW 320 TC13+0:16,7214
    9. 4Aleksiej Dudukało (D,N)Lukoil - SUNREDSEAT Leon TDi13+0:20,1412
    10. 20Javier Villa (D,N)Proteam MotorsportBMW 320 TC13+0:28,8271
    11. 25Mehdi Bennani (N)Proteam MotorsportBMW 320 TC13+0:42,066
    12. 12Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC13+0:48,235
    13. 21Fabio Fabiani (N)Proteam MotorsportBMW 320si121 okr.
    14. 74Pepe Oriola (D,N)SUNREDSEAT Leon TDi112 okr.
    15. 35Urs Sonderegger (D,N)Wiechers-SportBMW 320 TC94 okr.
    Niesklasyfikowani
    1Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze 1.6T7
    11Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC0
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    10Yukinori Taniguchi (N)Bamboo EngineeringChevrolet Cruze 1.6T12
    Nie wystartowali
    7Freddy Barth (N)SEAT Swiss Racing by SUNREDSEAT Leon TDi0
    15Tom CoronelROAL MotorsportBMW 320 TC0
    65Marchy Lee (N)Deteam KK MotorsportBMW 320 TC0
    Najszybsze okrążenie (N): Javier Villa (BMW C.R.T.) - 1:40,063
    Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Javier Villa (BMW C.R.T.) +1 pkt.
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Adakar, 24.04.2011 14:43[!]
    Kara + 20 sek. dla Gabriele i Monteiro to MINIMUM !

    Fakt faktem, że Cruzy same są sobie winne iż nie potrafiły wyprzedzić wolniejszego kierowcy, ale takie rozbijanki ... manewr Monteiro to powinna być natychmiastowa kara !

    No i słowa uznania dla chłopaków Franza Englstlera ... zawstydzili samego Turbodymomena ;-)
    SkC, 24.04.2011 14:47[!]
    Co do kierowcy Seata to nie dostanie żadnej kary, to samo zrobił Hamiton na Monzie w 2008 w przypadku walki z Timo Glockiem
    Maraz, 24.04.2011 14:49[!]
    @SkC - poprawione. Co ciekawe nawet brytyjscy komentatorzy Eurosportu myśleli, że Huff spadł za Dahlgrena i potem go wyprzedził.
    SkC, 24.04.2011 14:53[!]
    Trochę było to dziwne bo już myślałem ze Volvo wyprzedzi Chevroleta ale nagle samochód Huffa sam się naprawił i Brytyjczyk mu odjechał na 6s.
    kabans, 24.04.2011 15:04[!]
    tarquini zawsze nieczysto się bronił i nieczysto atakował i nigdy kar nie dostawał wiec teraz też się mu upiecze
    plastic, 24.04.2011 17:19[!]
    Sanki, 24.04.2011 18:00[!]
    Brawo Leony!
    cobra, 24.04.2011 19:07[!]
    Mam pytanie, czy w tym roku również jest szansa na newsy związane z BTCC?
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca