|
|
|
|
|
|
Menu zwycięzcą pierwszego wyścigu WTCC na Hungaroringu | |
Alain Menu (Chevrolet) po raz drugi w tym sezonie wygrał wyścig WTCC, tym razem triumfując na torze Hungaroring. Drugie miejsce zajął lokalny kierowca – Norbert Michelisz (BMW), a podium po bardzo zaciętej walce uzupełnił Javier Villa (BMW).
Menu utrzymał prowadzenie na starcie i przez pierwsze kilka okrążeń tuż za nim jechał Michelisz. W drugiej połowie wyścigu Szwajcar powoli zaczął odjeżdżać i ostatecznie minął linię mety z przewagą 1s nad Węgrem. Kierowca Chevroleta dzięki zwycięstwu awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Dla lokalnego bohatera Michelisza także był to bardzo udany wyścig. Reprezentant BMW fantastycznie wystartował, wysuwając się na drugie miejsce już w pierwszym zakręcie. Za nimi toczyła się niesamowita walka o trzecią pozycję. Tarquini (Seat) wykonał rakietowy start – ruszając z dziewiątej lokaty awansował na trzecie miejsce. Za nim jechali Villa, Monteiro, Muller (który został uderzony przez Coronela w pierwszym wirażu) i Huff. Zawodnik Seata jechał słabym tempem, tracąc średnio ponad sekundę do czołowej dwójki i za nim szybko utworzył się pociąg samochodów.
Muller i Huff przeskoczyli Monteiro na drugim okrążeniu, wychodząc na 5 i 6 miejsce. Aż do finałowego kółka Tarquini przepięknie się bronił i kolejność pozostawała bez zmian, ale właśnie na nim rozpoczęła się prawdziwa walka. Villa zaatakował Tarquiniego po wewnętrznej w pierwszym zakręcie, doszło do kontaktu, kierowca BMW awansował na P3. Jednakże Gabriele skontrował kilka wiraży dalej i odzyskał trzecią lokatę. Villa nie poddawał się, ściął lekko następny zakręt i wypchnął reprezentanta Seata na pobocze, samemu wysuwając się na najniższy stopień podium.
Także reprezentanci Chevroleta przeskoczyli Tarquiniego, ale zamienili się pozycjami – Huff wyprzedził Mullera i awansował na P4. Siódmy był Monteiro (Seat), finiszując przed Freddym Barthem (Seat). Poulsen, po spadnięciu na koniec stawki w wyniku zamieszania na starcie, zdołał przeskoczyć wielu kierowców i zdobyć dwa punkty za dziewiąte miejsce. Czołową dziesiątkę uzupełnił Oriola (Seat).
Coronel był na bardzo dobrej drodze do zdobycia kilku punktów, jednak awaria samochodu na trzy okrążenia przed końcem zmusiła go do zatrzymania się na torze. Także Dahlgren zaliczył nieudany wyścig. Po świetnych kwalifikacjach i zdobyciu szóstego pola na starcie, Szwed uwikłał się w kolizję z Dudukało i następnie uderzył w bandę. Zdołał on co prawda dojechać do boksów i powrócić do rywalizacji w końcówce wyścigu, ale przejechał tylko 5 okrążeń.
W klasyfikacji generalnej Huff ma 132 punkty, o 28 więcej oczek od Menu i 38 od Mullera.
•WTCC > 2011 > Węgry 1, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | 23:45,874 | 25 |
2. | 5 | Norbert Michelisz (N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:01,047 | 18 |
3. | 20 | Javier Villa (D,N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:17,383 | 15 |
4. | 2 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:17,983 | 12 |
5. | 1 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:18,365 | 10 |
6. | 3 | Gabriele Tarquini | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon TDi | 12 | +0:18,780 | 8 |
7. | 18 | Tiago Monteiro | | SUNRED | SEAT Leon TDi | 12 | +0:19,374 | 6 |
8. | 7 | Freddy Barth (N) | | SEAT Swiss Racing by SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 12 | +0:24,349 | 4 |
9. | 11 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:24,481 | 2 |
10. | 74 | Pepe Oriola (D,N) | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 12 | +0:26,555 | 1 |
11. | 10 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:26,555 | |
12. | 9 | Darryl O'Young (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:43,368 | |
13. | 17 | Michel Nykjaer (N) | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 12 | +0:44,247 | |
14. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:46,490 | |
15. | 12 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:36,399 | |
16. | 4 | Aleksiej Dudukało (D,N) | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon TDi | 12 | +1:10,090 | |
17. | 21 | Fabio Fabiani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320si | 12 | +1:54,908 | |
18. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 9 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 30 | Robert Dahlgren | | Polestar Racing | Volvo C30 (2.0) | 5 | | |
| |
Pole position: Alain Menu (Chevrolet) - 1:56,546 Najszybsze okrążenie (N): Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) - 1:57,552 na 3 okrążeniu Premia za pole position dla kier. niezależnych: Javier Villa (BMW C.R.T.) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|