|
|
|
|
|
|
Drugi wyścig WTCC na Węgrzech padł łupem Mullera (akt.) | |
Yvan Muller (Chevrolet) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym roku w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC), triumfując w drugim wyścigu na torze Hungaroring, którego przebieg zakłóciła gwałtowna burza.
Francuz wspiął się z ósmego pola na starcie na czwarte miejsce na przestrzeni niespełna dwóch okrążeń, zanim wyścig został wstrzymany z powodu ulewy. Jako że wszyscy kierowcy jechali w tym momencie na slickach, dyrektor wyścigu zdecydował się na wywieszenie czerwonej flagi.
Kiedy rywalizacja została wznowiona na mokrym, ale zaczynającym już przesychać torze, jadący na deszczówkach Francuz wspiął się na drugie miejsce na pierwszym okrążeniu po wyprzedzeniu Toma Coronela (BMW) i zobaczeniu, jak jego kolega z zespołu Chevroleta – Alain Menu traci kontrolę nad samochodem po wjechaniu lewymi kołami na trawę za czwartym zakrętem i uderza w bandę, kończąc udział w wyścigu.
Na kolejnym kółku Muller bez większych problemów wyprzedził po wewnętrznej w ostatnim zakręcie Gabriele Tarquiniego w Seacie turbodiesel i objął prowadzenie, nie oddając go już do końca wyścigu. Tymczasem Tarquini uległ później także drugiemu kierowcy fabrycznemu Chevroleta – Robertowi Huffowi i musiał zadowolić się najniższym stopniem podium. Huff startował z 12 pola, w momencie przerwania wyścigu był piąty, a po restarcie podążał już śladem Mullera, by zająć drugie miejsce.
Za Tarquinim na miejscach 4 i 5 finiszowali Coronel i Tiago Monteiro po stoczeniu ciekawej walki z Michelem Nykjaerem w Seacie z nowym benzynowym silnikiem 1,6l turbo. Niestety Duńczyk na przedostatnim okrążeniu przebił oponę i odpadł z wyścigu. Monteiro na koniec znalazł się pod presją ze strony Franza Engstlera (BMW), który wystartował na slickach i w końcu zaczął doganiać kierowców jadących na deszczówkach. Do pokonania Monteiro zabrakło mu zaledwie 0,075s.
Javier Villa zajął siódme miejsce przed Darrylem O'Youngiem i Robertem Dahlgrenem, który byłby wyżej, gdyby nie kara przejazdu przez boksy za zepchnięcie na ścianę Pepe Orioli na pierwszym okrążeniu po restarcie. Ostatni punkt zdobył Barth. Tymczasem zdobywca drugiego miejsca w pierwszym wyścigu – lokalny bohater Norbert Michelisz podczas pierwszego startu opóźnił zbytnio hamowanie w czasie walki o trzecie miejsce i uderzył w Kristiana Poulsena. Do restartu przystąpił połatanym autem na slickach, finiszując okrążenie za liderem na 15 pozycji, ale na pocieszenie ustanowił najlepszy czas okrążenia.
Po wyścigach na Węgrzech liderem mistrzostw jest nadal Huff, mając 31 punktów przewagi nad Mullerem i 46 nad Menu.
•WTCC > 2011 > Węgry 2, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 14 | 59:02,507 | 25 |
2. | 2 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 14 | +0:03,631 | 18 |
3. | 3 | Gabriele Tarquini | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon TDi | 14 | +0:10,106 | 15 |
4. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 14 | +0:11,699 | 12 |
5. | 18 | Tiago Monteiro | | SUNRED | SEAT Leon TDi | 14 | +0:22,995 | 10 |
6. | 12 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 14 | +0:23,070 | 8 |
7. | 20 | Javier Villa (D,N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 14 | +0:26,322 | 6 |
8. | 9 | Darryl O'Young (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 14 | +0:31,267 | 4 |
9. | 30 | Robert Dahlgren | | Polestar Racing | Volvo C30 (2.0) | 14 | +0:36,832 | 2 |
10. | 7 | Freddy Barth (N) | | SEAT Swiss Racing by SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 14 | +0:37,247 | 1 |
11. | 10 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 14 | +0:43,609 | |
12. | 4 | Aleksiej Dudukało (D,N) | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon TDi | 14 | +1:34,238 | |
13. | 17 | Michel Nykjaer (N) | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 13 | 1 okr. | |
14. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 13 | 1 okr. | |
15. | 5 | Norbert Michelisz (N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 13 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 21 | Fabio Fabiani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320si | 5 | | |
| 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 4 | | |
| 74 | Pepe Oriola (D,N) | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 4 | | |
| 11 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 3 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|