|
|
|
|
|
|
Muller odniósł drugie zwycięstwo w WTCC w tym sezonie (akt.) | |
Yvan Muller (Chevrolet) triumfował w drugim wyścigu WTCC na torze Brno po przejechaniu świetnego wyścigu, do którego wystartował z ósmego pola. Dzięki zwycięstwu Francuz zredukował stratę w klasyfikacji generalnej do 25 punktów do lidera Roberta Huffa.
Muller finiszował 4,1s przed Tomem Coronelem (BMW), który również zaliczył bardzo dobry występ. Reprezentant bawarskiej marki świetnie wystartował i awansował na pozycję lidera, utrzymując prowadzenie aż do 5 okrążenia, kiedy to został wyprzedzony przez Chevroleta na początku tego kółka.
Następnie Coronela zaczęli atakować Alain Menu i Huff (obaj także Chevrolet), ale pomimo tego, że byli dużo szybsi od Holendra, to jednak nie byli w stanie go wyprzedzić. Dwa okrążenia przed końcem Menu spróbował zaatakować Coronela, jednak o mały włos, a straciłby pozycję na rzecz Brytyjczyka. Do końca nie nastąpiły już żadne zmiany i Menu ostatecznie był trzeci, przed Huffem.
Piąty uplasował się startujący z pole position Michel Nykjaer. Kierowca Seata został wyprzedzony na starcie przez Coronela, a na 4 i 5 okrążeniu znalazł się już za trzema zawodnikami Chevroleta i na takiej też pozycji dojechał do mety.
Szóste miejsce po wyścigu pełnym akcji zajął Gabriele Tarquini (Seat) Włoch nieźle wystartował i przez chwilę jechał nawet trzeci, jednak został po chwili pokonany przez Menu i Mullera. Wtedy też Francuz wyprzedził Szwajcara. Na drugim kółku Muller przyblokował lekko Menu i Tarquini odzyskał czwarte miejsce, by niedługo potem zostać wyprzedzonym przez Menu i następnie Huffa.
Cztery okrążenia przed końcem Tarquiniego zaatakował Kristian Poulsen (BMW). Duńczyk wyprzedził zawodnika Seata, jednak ten nie dał za wygraną, uderzył w tył samochodu Poulsena i odzyskał miejsce. Javier Villa (BMW) także wyminął swojego partnera z zespołu, który ostatecznie zajął 8 miejsce. Czołową dziesiątkę uzupełnili Robert Dahlgren (Volvo) i Mehdi Bennani (BMW). Tuż za nimi finiszował Norbert Michelisz (BMW), któremu tym razem nie udało się wskoczyć do punktowanej dziesiątki.
Wyścigu nie ukończyli między innymi Darryl O'Young (Chevrolet), który wypadł w żwir po kontakcie z Micheliszem oraz Franz Engstler (BMW). Niemiec bardzo słabo wystartował z pierwszego rzędu, a na koniec okrążenia zjechał do boksów, stąd już nie wyjechał.
Po 10 wyścigach WTCC liderem jest wciąż Huff z 187 punktami, o 25 więcej niż Muller, oraz o 53 przed Menu. Następna runda tej serii odbędzie się na torze ulicznym w Porto w dniach 2-3 lipca.
•WTCC > 2011 > Czechy 2, Autodrom Brno - 5,403 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | 22:08,247 | 25 |
2. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:04,183 | 18 |
3. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:04,415 | 15 |
4. | 2 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:05,033 | 12 |
5. | 17 | Michel Nykjaer (N) | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 10 | +0:08,450 | 10 |
6. | 3 | Gabriele Tarquini | | Lukoil - SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 10 | +0:09,118 | 8 |
7. | 20 | Javier Villa (D,N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:09,381 | 6 |
8. | 11 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 10 | +0:11,383 | 4 |
9. | 30 | Robert Dahlgren | | Polestar Racing | Volvo C30 Drive (1.6T) | 10 | +0:11,627 | 2 |
10. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:11,988 | 1 |
11. | 74 | Pepe Oriola (D,N) | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 10 | +0:19,966 | |
12. | 18 | Tiago Monteiro | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 10 | +0:21,209 | |
13. | 4 | Aleksiej Dudukało (D,N) | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon TDi | 10 | +0:22,252 | |
14. | 10 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:24,809 | |
15. | 5 | Norbert Michelisz (N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:42,517 | |
16. | 7 | Freddy Barth (N) | | SEAT Swiss Racing by SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 7 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 9 | Darryl O'Young (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 5 | | |
| 12 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 1 | | |
| 35 | Urs Sonderegger (D,N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 0 | | |
| |
Najszybsze okrążenie: Yvan Muller (Chevrolet) - 2:11,640 na 3 okrążeniu Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Michel Nykjaer (SEAT SR C.R.) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Michelisz pierwotnie zajął jedenaste miejsce, ale za spowodowanie kolizji z O'Youngiem otrzymał po wyścigu karę doliczenia 30 sekund, która zepchnęła go na P15. Dodatkowo Węgier dostał karę obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc w zawieszeniu na trzy wyścigi.
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|