|
|
|
|
|
|
Tarquini wygrywa pierwszy wyścig WTCC na Slovakia Ringu (akt.) | |
Gabriele Tarquini wygrał pierwszy wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Slovakia Ring.
Włoch dobrze wystartował i w pierwszym zakręcie wyprzedził Aleksieja Dudukało awansując na drugie miejsce. Norbert Michelisz utrzymał swoją pozycję, jednak Tarquini cały czas deptał mu po piętach.
Pierwsze okrążenie było pechowe dla Monteiro, Huffa i kierowców Forda. Cała czwórka znalazła się w żwirze i jeśli nie odpadła z wyścigu to spadła na koniec stawki.
Michelisz utrzymał prowadzenie do trzeciego okrążenia, na którym, po kontakcie z Tarquinim stracił aż dwa miejsca. Nie był to koniec problemów dla Węgra. Yvan Muller uderzył w tył BMW obracając je, Michelisz spadł na ósme miejce, a kierowca Chevroleta został ukarany karą przejazdu przez boksy, jednak strata zdobywcy pole position była nie do odrobienia.
Tarquini od tego momentu zaczął powiększać przewagę nad Pepe Oriolą, który musiał się bronić przed Dudukało i Alainem Menu. Na ósmym okrążeniu Oriola odpadł z walki o podium po przebiciu opony. Menu próbował przez cały wyścig naciskać kierowcę Seata, jednak Chevrolet nie był dziś wystarczająco szybki i Szwajcar musiał zadowolić się najniższym stopniem podium.
Na czwartym miejscu uplasował się Cerqui, piąty był Stefano D'Aste, który w pewnym momencie jechał nawet na czwartym miejscu, jednak w połowie wyścigu tempo Włocha spadło, przez co nie był w stanie wykorzystać problemów rywali z przodu. Micheliszowi ostatecznie udało się awansować na szóste miejsce, przed O'Younga i Coronela. Czołową dziesiątkę uzupełnili Tom Boardman i Gabor Weber. Yvan Muller po odbyciu kary starał się odrabiać straty i niewiele zabrakło, by Francuz zdobył jeden punkt. Ostatecznie zakończył wyścig na jedenastym miejscu, ze stratą 0,3s do Webera.
Aktualizacja: Tom Coronel został ukarany doliczeniem 30 sekund do końcowego wyniku za spowodowanie kolizji z Franzem Engstlerem. W wyniku kary Holender spadł z ósmego na czternaste miejsce.
•WTCC > 2012 > Słowacja 1, Slovakiaring - 5,922 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Gabriele Tarquini | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon 1.6T | 10 | 22:42,275 | 25 |
2. | 4 | Aleksiej Dudukało (N) | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon 1.6T | 10 | +0:02,484 | 18 |
3. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:04,194 | 15 |
4. | 16 | Alberto Cerqui (D,N) | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:06,992 | 12 |
5. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 10 | +0:07,978 | 10 |
6. | 5 | Norbert Michelisz (N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:09,943 | 8 |
7. | 20 | Darryl O'Young (N) | | Special Tuning Racing | SEAT Leon 1.6T | 10 | +0:11,164 | 6 |
8. | 22 | Tom Boardman (N) | | Special Tuning Racing | SEAT Leon TDi | 10 | +0:20,643 | 4 |
9. | 27 | Gabor Weber (D,N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:20,961 | 2 |
10. | 1 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:21,174 | 1 |
11. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:21,787 | |
12. | 11 | Alex MacDowall (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:22,676 | |
13. | 12 | Pasquale di Sabatino (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 10 | +0:31,153 | |
14. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 10 | +0:41,395 | |
15. | 7 | Charles Ng (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 10 | +1:42,494 | |
16. | 74 | Pepe Oriola (N) | | Tuenti Racing Team | SEAT Leon 1.6T | 7 | 3 okr. | |
17. | 2 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 7 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 6 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 5 | | |
| 18 | Tiago Monteiro | | Tuenti Racing Team | SR Leon 1.6T | 1 | | |
| 14 | James Nash (D) | | Team Aon | Ford Focus 1.6T | 0 | | |
| 23 | Tom Chilton (D) | | Team Aon | Ford Focus 1.6T | 0 | | |
| |
Pole position (N): Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) - 2:12,990 (+5 pkt.) Najszybsze okrążenie (N): Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) - 2:14,606 na 2 okrążeniu Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Aleksiej Dudukało (SEAT SR C.R.) +4 pkt. Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (SEAT SR C.R.) +3 pkt. Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: James Nash (Ford) +2 pkt. Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tiago Monteiro (SEAT SR C.R.) +1 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Yvan Muller (Chevrolet) +0 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Robert Huff (Chevrolet) +0 pkt. Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) +1 pkt. Premia za pole position dla kier. niezależnych: Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|