F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    D'Aste zwycięża w drugim wyścigu
    Karol Piątek, 21 pa?dziernika 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Stefano D'Aste zwyciężył w drugim wyścigu WTCC na torze Suzuka. Po stracie z pole postion, Włoch całkowicie kontrolował przebieg rywalizacji i odniósł pewną wygraną. Podium uzupełnili Pepe Oriola oraz Gabriele Tarquini.

    Strat wyścigu był najbardziej emocjonującym momentem dzisiejszych zmagań. Po kontakcie z innym zawodnikiem z rywalizacji odpadł Norbert Michelisz, a Tom Coronell zupełnie przestał się liczyć w walce. Kolejność czołówki po pierwszym okrążeniu wyglądała następująco: D'aste, Oriola, Tarquini, Bennani, Dudukało, Huff, Menu i Muller.

    Podczas czwartego okrążenia błąd popełnił Dudukało, który bardzo szeroko pojechał w jednym z zakrętów i spadł za Mullera. Z kolei Oriola mocno naciskał lidera wyścigu, jednak zawodnik zespołu Wiechers-Sport nie dał Hiszpanowi choćby najmniejszej możliwości ataku.

    Później na torze nie działo się zbyt wiele, jedynie Tiago Monteiro w Hondzie wyprzedził Toma Boardmana i zaczął wywierać presję na Franzu Engstlerze. Na dwudziestym okrążeniu, na skutek problemów technicznych z rywalizacji wycofał się Fernando Monje.

    Na dwa okrążenia przed metą Huff i Menu w końcu przedarli się przed Benaniego, a na ostatnim kółku to samo uczynił Yvan Muller.

    Ostateczne nie doszło już do kolejnych zmian w czołówce. D'Aste wygrał a Oriola i Tarquini uzupełnili podium, na którym po raz pierwszy od dłuższego czasu zabrakło zawodników Chevroleta. Zawodnik Hondy, Taigo Monteiro, podobnie jak podczas pierwszego wyścigu uplasował się na 10 lokacie, dzięki czemu jego zespół może opuścić tor Suzuka w dość optymistycznym na stroju.

    Na cztery wyścigu przed końcem sezonu w klasyfikacji generalnej prowadzi Muller, który ma tyle samo punktów co Huff. Menu jest trzeci i do liderującej dwójki traci 38 oczek.

    WTCC > 2012 > Japonia 2, Suzuka East - 2,248 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320 TC2623:54,71725
    2. 74Pepe Oriola (N)Tuenti Racing TeamSEAT Leon 1.6T26+0:02,56218
    3. 3Gabriele TarquiniLukoil - SUNREDSEAT Leon 1.6T26+0:02,84515
    4. 2Robert HuffChevroletChevrolet Cruze 1.6T26+0:03,77412
    5. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze 1.6T26+0:04,22010
    6. 1Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze 1.6T26+0:04,5688
    7. 25Mehdi Bennani (N)Proteam MotorsportBMW 320 TC26+0:04,8796
    8. 4Aleksiej Dudukało (N)Lukoil - SUNREDSEAT Leon 1.6T26+0:07,1744
    9. 11Alex MacDowall (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Cruze 1.6T26+0:07,7072
    10. 18Tiago MonteiroHonda Racing Team JASHonda Civic S2000TC26+0:10,5831
    11. 6Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC26+0:11,997
    12. 22Tom Boardman (N)Special Tuning RacingSEAT Leon TDi26+0:18,156
    13. 20Darryl O'Young (N)Bamboo EngineeringChevrolet Cruze 1.6T26+0:18,945
    14. 16Alberto Cerqui (D,N)ROAL MotorsportBMW 320 TC26+0:19,154
    15. 15Tom CoronelROAL MotorsportBMW 320 TC26+0:19,492
    16. 14James Nash (D)Team AonFord Focus 1.6T26+0:25,856
    17. 7Charles Ng (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC26+0:25,857
    18. 23Tom Chilton (D)Team AonFord Focus 1.6T26+0:26,142
    19. 80Hiroki Yoshimoto (N)Tuenti Racing TeamSEAT Leon 1.6T26+0:34,762
    20. 38Rene Munnich (N)Special Tuning RacingSEAT Leon 1.6T26+0:35,074
    21. 75Masaki Kano (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si26+0:40,576
    Niesklasyfikowani
    88Fernando Monje (D,N)Tuenti Racing TeamSEAT Leon 1.6T18
    5Norbert Michelisz (N)Zengo-Dension MotorsportBMW 320 TC0
    Najszybsze okrążenie (N): Pepe Oriola (SEAT SR C.R.) - 0:54,239 na 3 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 21.10.2012 10:05[!]
    Gdyby Brzydal puścił Menu, Chevy mogłoby powalczyć o podium.
    Mahilda111, 21.10.2012 10:13[!]
    D'Aste o lepszym sezonie to chyba nie mógł pomarzyć ;)
    katinka, 21.10.2012 10:18[!]
    @Kamikadze2000, i super, że tak sie nie stało ;) To takie wspaniałe podium bez Chevy. Świetny wynik D'Aste i Orioli, a zwłaszcza Pepe, któremu kibicowałam. Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie młody Hiszpan pokaże sie z jeszcze lepszej strony.
    Kamikadze2000, 21.10.2012 11:37[!]
    @katinka - też mnie to cieszy, tylko chciałem zaznaczyć ten fakt. Brzydal nie ma jaj do walki. I dlatego mam nadzieje, ze tytule będzie mógł tylko pomarzyć. :)
    Mr President, 21.10.2012 11:47[!]
    @Kamikadze2000
    Widzę, iż zgadzamy się co do faktu, kto jest lepszy z pary walczącej o tytuł. ;) Niestety Huff był zawsze mocny w Macau, więc nie mam pojęcia, co Yvan zrobi, aby go pokonać. Rozczarował dzisiaj, nie naciskając na Menu ani w pierwszym, ani w drugim wyścigu. Szanghaj to spora niewiadoma, oby Chevrolet nie rozleniwił się na tyle, by zaniedbać nowe ustawienia dla kierowców na nowym torze.
    Muller miał swój udział w "pchnięciu" niebieskich do regularnej walki o zwycięstwa, więc trochę dziwi fakt, iż nie jest faworyzowany. Ma status gwiazdy serii, medialną twarz, wielkie umiejętności, więc trudno powiedzieć, co stoi na przeszkodzie, aby zespół to jemu pomógł wygrać. No cóż, tytuł zdobyty w równej walce "lepiej smakuje" ;).
    Simi, 21.10.2012 21:44[!]
    Zapowiada nam się fascynująca końcówka sezonu WTCC! Huff i Muller zrównali się punktowo co jest niemal gwarancją na emocjonujący finał. Trzymam kciuki za Roba - Yvan swoje się już nawygrywał, pora może na kogoś młodszego

    @katinka
    Oj tak, dobrze widzieć podium bez Chevroleta. Są dominującą siłą i - jak to bywa w przypadku dominacji - po prostu się znudzili. ;)
    Mr President, 22.10.2012 14:15[!]
    @Simi
    Nawygrywał? W BTCC cztery razy był wicemistrzem, tylko raz zgarnął tytuł. Do tego dwa wicemistrzostwa w WTCC - łącznie przegrał sześć razy, a wygrał w tych dwóch seriach łącznie cztery tytuły. To i tak wybitne osiągnięcie, jednakże Huff w swoich pierwszych trzech sezonach w WTCC jeździł słabiej niż Larini i Menu, toteż jestem nieco dalej od nazwania go wybitnym. Kiedy przewaga Chevroleta nad pozostałymi markami w 2010 roku była mniejsza, Huff tracił więcej do Mullera niż teraz. Mam wrażenie, że Chevrolet chciał nieco urozmaicić widowisko, zbliżając do siebie kierowców. Ponadto Francuz złapał w tym roku karę drive through dwa razy , tracąc ponad 35 punktów i całą przewagę wynikającą z większej liczby zwycięstw. Guia Circuit zwykła sprzyjać Huffowi, więc w takich okolicznościach zwycięstwo Mullera byłoby zaskakujące.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca