|
|
|
|
|
|
Muller wygrywa pierwszy wyścig WTCC w Moskwie (akt.) | |
Yvan Muller wygrał pierwszy wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze niedaleko Moskwy. Francuz musiał jednak przez cały dystans bronić się przed Tomem Coronelem. Podium uzupełnił Norbert Michelisz.
Rywalizacja została przerwana po incydencie na starcie, w którym brały udział cztery samochody. Charles Ng stracił kontrolę nad swoim BMW i zaczął się obracać, po czym został uderzony przez Bartha, a dodatkowo oberwali także O'Young oraz Karamyszew. Początkowo ogłoszono neutralizację, jednak przez problemy z holownikiem przerwano wyścig.
Rywalizację wznowiono po prawie półgodzinnej przerwie i po restarcie, mimo usilnych prób, w czołowej dziesiątce ani razu nie doszło do zmiany pozycji. Dzięki temu Muller utrzymał zwycięstwo, jednak Coronel próbował ataków i raz nawet doszło do niewielkiego kontaktu. Trzeci Michelisz początkowo musiał bronić się przed Robertem Huffem, którego wyprzedził podczas startu, jednak Węgier w końcówce uwolnił się od Seata i miał na mecie ponad sekundę przewagi.
Piąte miejsce utrzymał James Thompson w Ładzie, który bez problemów bronił się przed Gabriele Tarquinim oraz Michelem Nykjaerem. Ósmy był Pepe Oriola, naciskany początkowo przez Nasha i Chiltona, jednak kierowcy Chevroleta wdali się w walkę między sobą i zamiast gonić Hiszpana musieli uważać na jadącego tyłu D'Aste.
Aktualizacja: Po wyścigu sędziowie ukarali Bassenga, Oriolę i Karamyszewa doliczeniem 30 sekund do końcowego rezultatu za falstart. W wyniku tego Hiszpan spadł z ósmego miejsca na siedemnaste, Basseng z czternastego na osiemnaste, a Karamyszew i tak był ostatni. Najbardziej zyskał na tym Stefano D'Aste, który awansował na dziesiąte miejsce.
•WTCC > 2013 > Rosja 1, Moscow Raceway - 4,070 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Yvan Muller | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | 51:37,955 | 25 |
2. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 15 | +0:00,511 | 18 |
3. | 5 | Norbert Michelisz | | Zengo Motorsport | Honda Civic S2000TC | 15 | +0:05,327 | 15 |
4. | 1 | Robert Huff | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 15 | +0:06,685 | 12 |
5. | 10 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 15 | +0:10,549 | 10 |
6. | 3 | Gabriele Tarquini | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 15 | +0:10,718 | 8 |
7. | 17 | Michel Nykjaer (N) | | Nika Racing | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:11,053 | 6 |
8. | 14 | James Nash (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:15,047 | 4 |
9. | 23 | Tom Chilton | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:15,420 | 2 |
10. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | PB Motorsport | BMW 320 TC | 15 | +0:15,571 | 1 |
11. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 15 | +0:16,111 | |
12. | 18 | Tiago Monteiro | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 15 | +0:18,257 | |
13. | 9 | Alex MacDowall (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:20,716 | |
14. | 8 | Michaił Kozłowskij (D) | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 15 | +0:29,113 | |
15. | 19 | Fernando Monje (D,N) | | Campos Racing | SEAT Leon 1.6T | 15 | +0:29,269 | |
16. | 37 | Rene Munnich (N) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 15 | +0:31,673 | |
17. | 74 | Pepe Oriola | | Tuenti Racing Team | SEAT Leon 1.6T | 15 | +0:44,252 | |
18. | 38 | Marc Basseng (D) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 15 | +0:49,996 | |
19. | 6 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 13 | 2 okr. | |
20. | 55 | Darryl O'Young (N) | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 12 | 3 okr. | |
21. | 21 | Nikołaj Karamyszew (D,N) | | Campos Racing | SEAT Leon 1.6T | 12 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 73 | Freddy Barth (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 0 | | |
| 7 | Charles Ng (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 0 | | |
| |
Najszybsze okrążenie: Tom Coronel (BMW C.R.T.) - 1:44,179 na 8 okrążeniu Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Darryl O'Young (BMW C.R.T.) +1 pkt. Pole position: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:43,335 (+5 pkt.) Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Coronel (BMW C.R.T.) +4 pkt. Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Robert Huff (SEAT SR C.R.) +3 pkt. Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Norbert Michelisz (Honda) +2 pkt. Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (Honda) +1 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Gabriele Tarquini (Honda) +0 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson (LADA Sport) +0 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|