|
|
|
|
|
|
Michelisz wygrywa, Muller mistrzem | |
Norbert Michelisz zdominował pierwszy wyścig WTCC na torze Suzuka, podczas gdy Yvan Muller zapewnił sobie czwarty tytuł mistrza świata.
Wyścig rozpoczął się w bardzo dobrych warunkach atmosferycznych i można powiedzieć, że słoneczna pogoda wręcz rozpieszczała kierowców. Pierwszą pozycje startową świetnie wykorzystał Michelisz, który obronił się przed Alexem MacDowallem. Kapitalne wystartował Monteiro, który przebił się na trzecią pozycję, jednak w ostatnim zakręcie pierwszego okrążenia pojechał trochę za szeroko i utracił pozycję. Innymi zmianami jakie zaszły w czołówce to przeskok Mullera przed Toma Chiltona, oraz awans Tarquiniego na szóstą lokatę, tuż przed Pepe Oriolę.
Na trzecim okrążeniu Oriola próbował wyprzedzić Włocha, jednak manewr ten okazał się bezskuteczny. Chwilę później doszło między tą dwójką do kontaktu, na skutek którego Hiszpan stracił pozycję na rzecz Jamesa Nasha.
Przez dłuższą chwilę sytuacja na torze wydawała się być spokojna – pomimo że kierowcy jechali blisko siebie to nikt nie był w stanie podjąć ataku. Po siedmiu okrążeniach Michelisz miał już sporą przewagę nad trójką Chevroletów. Dalej jechał Tarquini oraz Nash, którzy z kolei odjechali od Orioli i Monteiro.
Na dziewiętnastym okrążeniu rozpoczął się dramat fabrycznego zespołu Hondy. Najpierw doszło do przepychanki między Oriolą a Monteiro. Obaj jechali obok siebie przez kilka zakrętów, przy czym Portugalczyk kilkukrotnie lekko uderzał w samochód Hiszpana. Na dojeździe do przedostatniego zakrętu Monteiro próbował wepchnąć się przed Oriolę, jednakże ten atak nie mógł się udać. Honda uderzyła w stojak opon doznając dość poważnych uszkodzeń. Całą sytuacją błyskawicznie zajęli się sędziowie, uznając Oriolę za winnego zaistniałej sytuacji i ukarali młodego Hiszpana karą przejazdu przez boksy. Ten zamiast odbyć kare zdecydował się na wycofanie z wyścigu.
Na kolejnym kółku w samochodzie Tarquiniego doszło do przebicia opony, na skutek czego Włoch wypadł z punktowanej dziesiątki. Później w czołówce doszło do jeszcze tylko jednej zmiany. Na dwa okrążenia przed metą Huff odebrał siódmą pozycję Coronelowi.
•WTCC > 2013 > Japonia 1, Suzuka East - 2,248 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5 | Norbert Michelisz | | Zengo Motorsport | Honda Civic S2000TC | 26 | 23:58,613 | 25 |
2. | 9 | Alex MacDowall (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 26 | +0:04,832 | 18 |
3. | 12 | Yvan Muller | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 26 | +0:05,149 | 15 |
4. | 23 | Tom Chilton | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 26 | +0:05,422 | 12 |
5. | 14 | James Nash (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 26 | +0:14,377 | 10 |
6. | 10 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 26 | +0:25,611 | 8 |
7. | 1 | Robert Huff | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 26 | +0:25,786 | 6 |
8. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 26 | +0:25,940 | 4 |
9. | 38 | Marc Basseng (D) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 26 | +0:26,247 | 2 |
10. | 19 | Fernando Monje (D,N) | | Campos Racing | SEAT Leon 1.6T | 26 | +0:26,534 | 1 |
11. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 26 | +0:26,747 | |
12. | 99 | Takuya Izawa (D) | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 26 | +0:27,062 | |
13. | 55 | Darryl O'Young (N) | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 26 | +0:28,805 | |
14. | 7 | Charles Ng (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 26 | +0:34,138 | |
15. | 8 | Michaił Kozłowskij (D) | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 26 | +0:36,211 | |
16. | 37 | Rene Munnich (N) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 26 | +0:36,280 | |
17. | 33 | Yukinori Taniguchi (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 26 | +0:36,985 | |
18. | 67 | Hiroki Yoshimoto (N) | | Nika Racing | Chevrolet Cruze 1.6T | 26 | +0:44,883 | |
19. | 68 | Masaki Kano (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 26 | +0:48,667 | |
20. | 66 | Jeronimo Antonio Badaraco (D,N) | | Son Veng Racing Team | Chevrolet Cruze LT | 26 | +0:52,433 | |
21. | 60 | Felipe de Souza (N) | | China Dragon Racing | Chevrolet Cruze LT | 25 | 1 okr. | |
22. | 61 | Kin Veng Ng (N) | | China Dragon Racing | Chevrolet Cruze LT | 25 | 1 okr. | |
23. | 77 | Mak Ka Lok (N) | | RPM Racing | BMW 320si | 25 | 1 okr. | |
24. | 88 | Henry Ho (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 24 | 2 okr. | |
25. | 74 | Pepe Oriola | | Tuenti Racing Team | Chevrolet Cruze 1.6T | 21 | 5 okr. | |
26. | 22 | Tom Boardman (N) | | Special Tuning Racing | SEAT Leon 1.6T | 21 | 5 okr. | |
27. | 3 | Gabriele Tarquini | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 21 | 5 okr. | |
28. | 18 | Tiago Monteiro | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 19 | 7 okr. | |
29. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | PB Motorsport | BMW 320 TC | 19 | 7 okr. | |
| |
Pole position: Norbert Michelisz (Honda) - 0:52,886 (+5 pkt.) Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alex MacDowall (Chevrolet) +4 pkt. Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Chilton (Chevrolet) +3 pkt. Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Yvan Muller (Chevrolet) +2 pkt. Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: James Nash (Chevrolet) +1 pkt. Premia za pole position dla kier. niezależnych: Alex MacDowall (Chevrolet) +1 pkt. Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Alex MacDowall (Chevrolet) +1 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Norbert Michelisz (Honda) +0 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson (LADA Sport) +0 pkt. Najszybsze okrążenie: Norbert Michelisz (Honda) - 0:52,627 na 1 okrążeniu Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|