F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Ma Qing Hua sensacyjnym zwycięzcą drugiego wyścigu WTCC w Rosji
    Mateusz Szymkiewicz, 8 czerwca 2014<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Ma Qing Hua sensacyjnie zwyciężył w drugim wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na rosyjskim obiekcie Moscow Raceway.

    Chińczyk zaliczył nienajlepszy start, po którym spadł na trzecią pozycję za Hugo Valente oraz Norberta Michelisza. Mimo to Valente otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową, natomiast na siódmym okrążeniu Ma wyprzedził po wyjściu z ostatniego zakrętu Michelisza, dzięki czemu awansował na pierwsze miejsce. 26-latek odniósł zwycięstwo w swoim debiucie i jest pierwszym kierowcą z Chin, który wygrał w WTCC.

    Drugie miejsce zajął Yvan Muller, który zaliczył ciężki początek wyścigu. Francuz na pierwszym okrążeniu został uderzony w tył, przez co stracił kilka pozycji, aczkolwiek później pojechał bez jakichkolwiek problemów, wykorzystując jednocześnie pecha oraz błędy rywali do tak wysokiego finiszu. Najniższy stopień podium uzupełnił Mehdi Bennani.

    Na czwartej pozycji dojechał Tom Coronel, natomiast na piątej Sebastien Loeb, który w ostatnim zakręcie na ostatnim okrążeniu wykonał szalony manewr wyprzedzania na ostatecznie siódmym Micheliszu, wypychając go z toru, co wykorzystał także Tom Chilton. Ósma pozycja przypadła zwycięzcy drugiego wyścigu na Hungaroringu, Gianniemu Morbidelliemu.

    Dziewiąty zameldował się na mecie Hugo Valente, który wyjechał na pola startowe trzy sekundy przed zamknięciem alei serwisowej. Przez pośpiech przy naprawie samochodu, mechanicy nie zastosowali się do regulaminu, który mówi, iż pięć minut przed startem nie można wymieniać kół w samochodzie, za co Valente jadąc na pierwszej lokacie otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. Pierwszą dziesiątkę uzupełnił Rene Munnich.

    Drugiego wyścigu nie ukończyli obaj kierowcy fabrycznego zespołu Hondy, przez awarie mechaniczne w swoich samochodach, a także Jose Maria Lopez, który został na polach startowych, najprawdopodobniej przez usterkę skrzyni biegów.

    WTCC > 2014 > Rosja 2, Moscow Raceway - 4,070 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 33Ma Qing Hua (D)Citroen RacingCitroen C-Elysee1627:11,31025
    2. 1Yvan MullerCitroen RacingCitroen C-Elysee 16+0:01,26118
    3. 25Mehdi BennaniProteam MotorsportHonda Civic TC116+0:12,25215
    4. 4Tom CoronelROAL Motorsport Chevrolet RML Cruze TC116+0:12,42412
    5. 9Sebastien Loeb (D)Citroen RacingCitroen C-Elysee 16+0:14,72510
    6. 3Tom ChiltonROAL Motorsport Chevrolet RML Cruze TC116+0:14,8908
    7. 5Norbert MicheliszZengo Motorsport Honda Civic TC116+0:15,1186
    8. 10Gianni MorbidelliMunnich MotorsportChevrolet RML Cruze TC116+0:19,8944
    9. 7Hugo ValenteCampos RacingChevrolet RML Cruze TC116+0:20,1572
    10. 77Rene MunnichMunnich MotorsportChevrolet RML Cruze TC116+0:20,9841
    11. 98Dusan Borković (D)Campos RacingChevrolet RML Cruze TC116+0:26,813
    12. 11James ThompsonLADA SportLADA Granta WTCC16+0:31,686
    13. 6Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC16+1:03,478
    14. 8Pasquale di Sabatino (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC16+1:15,843
    15. 27John Filippi (D,N)Campos RacingSEAT Leon 1.6T151 okr.
    16. 50Nikita Misiulia (D,N)Campos RacingSEAT Leon 1.6T151 okr.
    Niesklasyfikowani
    18Tiago MonteiroHonda Racing Team JASHonda Civic TC111
    12Robert HuffLADA SportLADA Granta WTCC10
    2Gabriele TarquiniHonda Racing Team JASHonda Civic TC17
    37Jose Maria Lopez (D)Citroen RacingCitroen C-Elysee 0
    14Michaił KozłowskijLADA SportLADA Granta WTCC0
    Najszybsze okrążenie: Hugo Valente (Chevrolet ) - 1:40,742
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Artello96, 08.06.2014 13:55[!]
    Czyli taki drewniany to on nie jest :P
    Wrzatek, 08.06.2014 14:07[!]
    Miał najlepszy samochód i to w dodatku bez dodatkowego obciążenia jak sądze.
    rolnik sam w dolinie, 08.06.2014 14:18[!]
    Citroen się cieszy, bo przez tydzień w Chinach będą gadać o tym, ze Chińczyk wygrał w ich samochodzie. Lepszej reklamy na azjatyckie rynki nie można sobie wymyślić.
    grzegorzfiliks, 08.06.2014 14:21[!]
    Do Formuły 1 go z powrotem! ;)
    matinson, 08.06.2014 14:30[!]
    Szkoda Valente, pewnie by to wygrał.
    A jak startował w HRT wszyscy pisali, że pay driver. Może stawka WTCC nie jest jakoś supermocna, może Citroen jest najszybszym autem, może dopisało mu dużo szczęścia, ale jednak był debiutantem i jest to wynik którego nikt się nie spodziewał. Najciekawszy wyścig w sezonie.
    gornik, 08.06.2014 14:35[!]
    @Wrzatek To źle sądzisz. Dodatkowe kg obejmują auta nie kierowców.
    Indy, 08.06.2014 14:39[!]
    @matinson Pisali bo był pay driverem. Pay driverzy w F1 są dosyć utalentowanymi kierowcami, po prostu nie na tyle utalentowanymi by ścigać się/testować w F1 bez wsparcia finansowego. Nawet legendarny Yuji Ide (choć on chyba dużo kasy Super Ogórom nie dawał co jest wręcz nieprawdopodobne) ma na koncie zwycięstwa w Formule Nippon i Super GT ;)
    Mahilda111, 08.06.2014 14:46[!]
    Ja tam radzę nie popadać w huraoptymizm i nazywać Ma Qing Hua nie wiadomo jakim talentem, bo pragnę przypomnieć, że gość średnio dostawał w treningach 1,5-2 sekundy od de la Rosy, który wirtuozem za kierownicą to akurat nie jest i nie był :P
    gornik, 08.06.2014 14:54[!]
    @Mahilda111 Przypomnę tylko że bolidy wszelakiego typu a szczególnie F1 są bardzo specyficzne w prowadzeniu. Jak się jest mistrzem w F1 to nie oznacza że będzie się mistrzem w innej serii. Ot kierowcy którzy byli bdb w F1 nie mogli się odnaleźć w DTM.
    Mahilda111, 08.06.2014 14:55[!]
    @gornik
    Tylko, że Ma gdziekolwiek się nie pojawił, to z reguły okupował koniec stawki :P Jedynie gdzie się wykazał to CTCC, gdzie zgarnął tytuł w klasyfikacji 1600.
    gornik, 08.06.2014 16:16[!]
    @Mahilda111
    Czyli turystyki, a to przecież też turystyki te WTCC ;]
    Mahilda111, 08.06.2014 16:23[!]
    @gornik
    Przemilczę kwestię poziomu stawki w CTCC :)
    marcin_114, 08.06.2014 16:44[!]
    Ja w ogóle bym przemilczał poziom Azjatów w sportach motorowych (są wyjątki w Japonii, ale większość to kelnerzy, szczególnie to widać w Macau).

    Ale wygrał i trzeba powiedzieć, że pojechał dobrze.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca