F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Chilton tryumfatorem pierwszego wyścigu WTCC na Goldenport
    Mateusz Szymkiewicz, 5 pa?dziernika 2014<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Tom Chilton zwyciężył w pierwszym wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na chińskim torze Goldenport.

    Brytyjczyk zaliczył dobry start z pole position i był praktycznie niezagrożony na dystansie wyścigu, pomimo faktu, że jechał za nim Yvan Muller w Citroenie i w międzyczasie pojawił się na torze samochód bezpieczeństwa. Zawodnik ROAL Motorsport ostatecznie przypieczętował pierwszą wygraną w tym sezonie z przewagą 2,5 sekund przed wcześniej wspomnianym Mullerem oraz Lopezem

    Czwarta lokata przypadła Gianniemu Morbidelliemu, który jechał dosyć samotny wyścig, nie mogąc zagrozić pierwszej trójce, z kolei mając komfortową przewagę na pozostałymi rywalami. Za Włochem dojechał Sebastien Loeb, który na jedenastym kółku wyprzedził ostatecznie siódmego Norberta Michelisza. Pierwszą dziesiątkę uzupełnił duet Łady – Robert Huff i James Thompson, a także Franz Engstler startujący w klasie TC2.

    Pierwszy wyścig był katastrofalny dla kierowców fabrycznego zespołu Hondy, którzy startowali z czołowych pozycji i byli zmuszeni wycofać się z rywalizacji przez problemy techniczne. Linii mety nie przekroczył również lokalny bohater – Ma Qing Hua, który utknął w żwirowej pułapce, natomiast samochód bezpieczeństwa wymusili Rene Munnich i Dusan Borkovic, mający kolizję na drugim kółku w zakrętach 10 i 11.

    WTCC > 2014 > Chiny 1/1, Goldenport - 2,391 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Tom ChiltonROAL Motorsport Chevrolet RML Cruze TC12835:44,89025
    2. 1Yvan MullerCitroen RacingCitroen C-Elysee 28+0:02,49318
    3. 37Jose Maria Lopez (D)Citroen RacingCitroen C-Elysee 28+0:05,13215
    4. 10Gianni MorbidelliMunnich MotorsportChevrolet RML Cruze TC128+0:10,47312
    5. 9Sebastien Loeb (D)Citroen RacingCitroen C-Elysee 28+0:14,45510
    6. 5Norbert MicheliszZengo Motorsport Honda Civic TC128+0:17,2388
    7. 11James ThompsonLADA SportLADA Granta WTCC28+0:18,3386
    8. 12Robert HuffLADA SportLADA Granta WTCC28+0:19,1044
    9. 25Mehdi BennaniProteam MotorsportHonda Civic TC128+0:37,9662
    10. 6Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC28+0:54,8711
    11. 14Michaił KozłowskijLADA SportLADA Granta WTCC271 okr.
    12. 7Hugo ValenteCampos RacingChevrolet RML Cruze TC1271 okr.
    13. 27John Filippi (D,N)Campos RacingSEAT Leon 1.6T262 okr.
    14. 26Felipe de Souza (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC253 okr.
    15. 33Ma Qing Hua (D)Citroen RacingCitroen C-Elysee244 okr.
    16. 2Gabriele TarquiniHonda Racing Team JASHonda Civic TC1244 okr.
    17. 4Tom CoronelROAL Motorsport Chevrolet RML Cruze TC1226 okr.
    Niesklasyfikowani
    18Tiago MonteiroHonda Racing Team JASHonda Civic TC113
    98Dusan Borković (D)Campos RacingChevrolet RML Cruze TC11
    77Rene MunnichMunnich MotorsportChevrolet RML Cruze TC11
    80Michael Soong (D,N)Campos RacingSEAT Leon 1.6T0
    Pole position: Tom Chilton (Chevrolet ) - 1:04,321 (+5 pkt.)
    Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (Honda) +4 pkt.
    Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Yvan Muller (Citroen) +3 pkt.
    Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Jose Maria Lopez (Citroen) +2 pkt.
    Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gianni Morbidelli (Chevrolet ) +1 pkt.
    Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Yvan Muller (Citroen) +0 pkt.
    Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Gabriele Tarquini (Honda) +0 pkt.
    Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson (LADA Sport) +0 pkt.
    Najszybsze okrążenie: Tom Chilton (Chevrolet ) - 1:05,382
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    WooQash, 05.10.2014 11:33[!]
    Niestety nie dane mi było oglądać wyścigów WTCC, bo jakiś baran wstrzelił się idealnie w rundę F1 i to w dodatku wszystko odbywało się w Azji... Nie wiem na prawdę kto jest odpowiedzialny za kalendarz WTCC, ale to już ostra przesada. Jedyne wyścigi rozgrywane w Azji, a Ci musieli się wstrzelić idealnie w godziny między 8-10... Kiedyś z tego co pamiętam jakoś tego pilnowali, żeby chociaż godziny się nie nakładały, a w tym sezonie jest to już 3 czy 4 raz, a przecież sezon WTCC nie liczy 20 rund jak F1.
    matinson, 05.10.2014 11:36[!]
    Drugi wyścig rozpoczynał się idealnie zaraz po F1, z pierwszym racja - nie pomysłane. Ale nie masz czego żałować, dwa bardzo nudne wyścigi :/
    woodywoods, 05.10.2014 11:49[!]
    @WooQash masz rację. Obie serie są rangi mistrzostw świata i odbywają się pod patronatem FiA - mogliby się postarać, szczególnie, że wielu kibiców wtcc oglądają też f1 i odwrotnie
    WooQash, 05.10.2014 12:10[!]
    Nie mówię tutaj aby wyścigi odbywały się w różnych dniach, bo to niewykonalne, ale godziny chyba można względnie dostroić. Chociaż w tym konkretnym przypadku można chyba było się pokusić o to by rozegrać rundę w Chinach tydzień wcześniej lub później (o ile nie kolidowałoby to logistycznie lub z inną rundą bo nie pamiętam dokładnie daty kolejnej rundy). Nie wydaje mi się aby ten chiński tor był szczególnie oblegany aby nie można było innego terminu dać, albo ewentualnie rozegrać wyścigi 2h-3h wcześniej jak na przykład w Macau, gdzie chyba w zeszłym roku trzeba było wstać o 4 jakoś już.
    rad_, 05.10.2014 15:59[!]
    Akurat tym razem był to wyścig wciskany w trakcie sezonu, w zamian za Sonomę, gdzie wyścig mial się odbyć 14.09. Więc troszkę w tym wypadku FIA jest usprawiedliwione.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca