F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Muller wygrywa drugi wyścig WTCC w Szanghaju
    Paweł Zając, 27 wrze?nia 2015<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

    Yvan Muller wygrał drugi wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze w Szanghaju pokonując Gabriele Tarquniego w Hondzie. Zawodnik Citroena już na starcie znalazł się przed liderującym w mistrzostwach Jose Marią Lopezem i rzucił się w pogoń za Włochem.

    Rozstrzygnięcie przyszło na dziewiątym okrążeniu, po którym Francuz znalazł się na czele i oddalił się od Hondy na ponad trzy sekundy. Tarquini zresztą bardziej niż o zwycięstwie musiał myśleć o obronie drugiego miejsca przed Lopezem oraz Loebem. Ostatecznie jednak pozostałe Citroeny nie znalazły sposobu na pokonanie rywala i musiały zadowolić się trzecim i czwartym miejscem.

    Piąta lokata przypadła Robowi Huffowi w Ładzie, który zdobył ją pomimo uszkodzonego auta podczas pierwszego wyścigu. Wypadek ten okazał się na tyle poważny, że Tom Chilton oraz Tom Coronel nawet nie dali rady przystapić do drugich zmagań. Czołową dziesiątkę uzupełnili Tiago Monteiro, Mehdi Bennani, Ma Qing Hua, Nicolas Lapierre, John Filippi.

    WTCC > 2015 > Chiny 2, Shanghai Medium - 4,603 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 68Yvan MullerCitroen RacingCitroen C-Elysee1426:36,94225
    2. 2Gabriele TarquiniHonda Racing Team JASHonda Civic14+0:02,65918
    3. 37Jose Maria LopezCitroen RacingCitroen C-Elysee14+0:02,68415
    4. 9Sebastien LoebCitroen RacingCitroen C-Elysee14+0:06,07912
    5. 12Robert HuffLADA SportLADA Vesta WTCC14+0:08,36610
    6. 18Tiago MonteiroHonda Racing Team JASHonda Civic14+0:11,2248
    7. 25Mehdi Bennani (N)Sebastien Loeb RacingCitroen C-Elysee14+0:14,3396
    8. 33Ma Qing HuaCitroen RacingCitroen C-Elysee14+0:15,3784
    9. 47Nicolas Lapierre (D)LADA SportLADA Vesta WTCC14+0:24,9682
    10. 27John Filippi (N)Campos RacingChevrolet RML Cruze TC114+0:27,3571
    11. 5Norbert Michelisz (N)Zengo MotorsportHonda Civic14+0:28,270
    12. 11Gregoire Demoustier (D,N)Craft-Bamboo RacingChevrolet RML Cruze TC114+0:28,654
    13. 26Stefano D'Aste (N)Munnich MotorsportChevrolet RML Cruze TC1113 okr.
    Niesklasyfikowani
    10Nick Catsburg (D)LADA SportLADA Vesta WTCC1
    7Hugo Valente (N)Campos RacingChevrolet RML Cruze TC11
    Nie wystartowali
    4Tom Coronel (N)ROAL MotorsportChevrolet RML Cruze TC10
    3Tom Chilton (N)ROAL MotorsportChevrolet RML Cruze TC10
    Najszybsze okrążenie: Sebastien Loeb (Citroen) - 1:52,191
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    matinson, 27.09.2015 22:26[!]
    To w jaki sposob ta seria zostala zepsuta jest smutne. Za dominacji Chevroleta bylo znacznie ciekawiej. Po pierwsze byly tylko 3 dominujace auta, teraz jest ich 4, a ze stawka mala to wolniejszy Bennani zawsze miejsce w Q2 zajmie w 10, to szanse w drugim wyscigu na ich pokonanie spadaja.
    Po drugie , Chevrolety tracily na startach, zwlaszcza do BMW, tu jest odwrotnie.
    Citroen na starcie drugiego wyscigu jest od razu z przodu.
    No i co najwazniejsze, nie ma tak zazartej walki jak pomiedzy Menu, Huffem a Mullerem. Iwan nie jest takze juz Grozny, szczegolnie dla Lopeza.
    Mam tez wrazenie, ze obecna stawka WTCC wnosi malo do kolorytu rywalizacji. Muller jak wspomnialem sie uspokoil, Lopez jest dla reszty za dobry. Loeb jezdzi bo jezdzi. Chinczyk Ma odstaje tempem od kolegow, ale bije innych wiec tez jezdzi bez wyrazu. Michelisz czasem tylko ma przeblysk tempa, ale przynajmniej zbiera tlumy na Hungaroring. Lapierre i Catsburg dla mnie wcale nie pasuja do tej serii. Natomiast zawodnicy ktorzy jakos trzymaja te serie to Tarquini, ktory mimo wieku prezentuje niezle tempo. Agresywnie jezdzacy Valente, ktorego czasem ponosi fantazja, ale jego czas jeszcze nadejdzie. D`Aste ktory ma jakis problem ze slabym autem, ale przynajmniej ma oryginalny stroj. Bennani ktory jest bohaterem u siebie w Maroku no i Coronel, ktory ma najlepszy kontakt z fanami i wrzuca filmy na YT.
    Serii brakuje takich asow robiacych akcje jak dziadek Franz Engstler kasujacy auta obslugi i samochody bezpieczenstwa, Charles Ng zaliczajacy co chwila wycieczki na pobocze, Kristiana Poulsena ktory nigdy nie odpuszczal podczas walki na torze, wielkoluda Borkovica ktory byl chyba najwyzszym kierowca wyscigowym w historii, Dudukaly ktory robil zamieszanie, czy nawet Munnicha ktory okupowal ostatnie miejsca.
    I te samochody, jakies takie nie sprzyjajace wyprzedzaniu, akcji bok w bok i uniemozliwiajace slipstream. Ze nie wspomnie o braku Makao i 17 autach, w zeszlym sezonie przynajmniej to bylo.
    Mr President, 29.09.2015 00:24[!]
    @matison
    Ciekawa charakterystyka stawki, ale spojrzenie na nią byłoby inne, gdyby seria oferowała lepszą akcję na torze. Głównym problemem jest balans osiągów, który w WTCC jest, ale go nie ma. Na Motegi Honda nie dostała żadnego balastu mimo dwóch podiów w Portugalii, a w Shanghaju, na pętlę, która zdecydowanie im nie sprzyja, ktoś zadecydował o dorzuceniu im +40kg. System balastu jest o wiele bardziej czytelny niż zwężki czy ciśnienia turbodoładowania, ale dalej pozostaje pytanie, skąd sędziowie biorą te wartości. Można mieć wątpliwości, że to mało sprawiedliwe, a do tego za wyniki fabrycznych karane są prywatne Citroeny i Hondy (kiedy jeszcze były).
    Ponadto szybsze samochody oznaczają w turystykach gorsze ściganie, gdyż bardziej rozbudowana aerodynamika nie sprzyja właśnie walce bok w bok.
    Nie wiem, co tu robi Lapierre, jest specem od wyścigów długodystansowych, a nie kontaktowych sprintów. To zupełnie inna jazda, kiedy chodzi o jak najlepszy przeciętny czas okrążenia podczas godzinnego stintu, a atakowanie i bronienie pozycji. Nic dziwnego, że wypada słabo. Poziom stawki jest całkiem niezły, ale trzeba jej umożliwić rywalizację w porównywalnych samochodach.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca