|
|
|
|
|
|
WTCC: Chevrolet wygrał obydwa wyścigi w Marrakeszu | |
Robert Huff zamienił pole position na zwycięstwo dla Chevroleta w pierwszym wyścigu w Marrakeszu. Było to jednocześnie pierwsze zwycięstwo nowego modelu Cruze, dla którego był to dopiero piąty start. Huff prowadził stawkę od startu aż do mety, mając cały czas za swoimi plecami Gabriele Tarquiniego, który finiszował na drugiej pozycji.
Jordi Gene wyprzedził Yvana Mullera na przedostatnim okrążeniu, czym zapewnił sobie trzecią lokatę. Tymczasem z kierowców niezależnych Marokańczyk Mehdi Bennani popisał się fantastycznym startem z 14 pozycji i ukończył wyścig na dziewiątym miejscu, wygrywając w swojej klasie.
Augusto Farfus walczył w pierwszym z dwóch dzisiejszych wyścigów z Tomem Coronelem o 12 pozycję, ale w końcu Holender popełnił błąd w zakręcie nr 11 na 10 okrążeniu, przez co stracił szanse na wyższą lokatę. Kolega z zespołu Farfusa – Jörg Müller był najszybszym kierowcą BMW i jego ósma pozycja na mecie oznaczała pole position do drugiego wyścigu. Kolejny kierowca BMW – Alessandro Zanardi wycofał się z wyścigu na czwartym okrążeniu.
Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor pod koniec pierwszego okrążenia po incydencie, w którym brali udział Müller, Alain Menu i Rickard Rydell. Ten ostatni został zepchnięty na ścianę w zakręcie nr 2, co poniosło za sobą uszkodzenia samochodu, które wykluczyły go z wyścigu.
Kierowca wyścigu
W swoim debiucie w WTCC, Mehdi Bennani spisał się fantastycznie w starciu z najlepszymi kierowcami. Ruszał z 14 pozycji i po świetnym starcie zdołał dostać się na pierwszym okrążeniu na dziewiątą pozycję, którą utrzymał już do końca. Prowadząc Seata Leona zespołu Exagon Engineering, lokalny kierowca wygrał wśród niezależnych kierowców, co publiczność wynagrodziła mu dużą owacją.
Kluczowy moment
Start okazał się decydujący dla zwycięstwa Huffa. Brytyjczyk utrzymał Seaty kierowane przez Tarquiniego, Mullera i Gené za sobą, a na końcu pierwszego okrążenia miał już niewielką przewagę. Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa na tor, Huff musiał ponownie martwić się o utrzymanie za sobą kierowców Seata podczas restartu, ale znów nie popełnił żadnego błędu.
•WTCC > 2009 > Maroko 1, Marrakech - 4,540 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 12 | 24:04,240 | 10 |
2. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:01,729 | 8 |
3. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:05,583 | 6 |
4. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:07,044 | 5 |
5. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:07,410 | 4 |
6. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 12 | +0:08,577 | 3 |
7. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 12 | +0:09,043 | 2 |
8. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 12 | +0:09,839 | 1 |
9. | 30 | Mehdi Bennani (N) | | Exagon Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +0:10,398 | |
10. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 12 | +0:11,011 | |
11. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 12 | +0:12,857 | |
12. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 12 | +0:17,033 | |
13. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 12 | +0:27,755 | |
14. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 12 | +0:28,287 | |
15. | 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +0:31,487 | |
16. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 12 | +0:34,793 | |
17. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | +0:34,929 | |
18. | 31 | Vito Postiglione (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 12 | +0:42,413 | |
19. | 24 | George Tanev (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 12 | +0:43,944 | |
20. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | +0:55,021 | |
21. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +1:01,896 | |
22. | 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 11 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 9 | | |
| 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 4 | | |
| 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 0 | | |
| |
|
W drugim wyścigu także triumfował kierowca Chevroleta, jednak tym razem był to już Nicola Larini, dla którego było to pierwsze zwycięstwo w WTCC. Drugie miejsce zajął aktualny mistrz świata Yvan Muller za kierownicą Seata, a na najniższym stopniu podium stanął zwycięzca pierwszego wyścigu – Robert Huff.
Początkowo prowadził startujący z pierwszego pola Jörg Müller, jednak kierowca BMW popełnił błąd w zakręcie nr 15 na ósmym okrążeniu i został wyprzedzony przez Lariniego, Yvana Muller i Huffa. Ostatecznie Niemiec finiszował więc na czwartej pozycji, a za nim uplasowali się Gabriele Tarquini, Augusto Farfus i Tiago Monteiro.
Ostatni punkt zdobył Franz Engstler, zwyciężając wśród kierowców niezależnych. Wcześniej w walce o punkty liczył się Andy Priaulx, jednak na 11 okrążeniu Brytyjczyk przegapił punkt hamowania przed zakrętem nr 7, by na kolejnym kółku zaparkować swoje BMW w boksach. Mehdi Bennani także popełnił taki sam błąd na 11 okrążeniu, ale był w stanie kontynuować jazdę i zajął trzecie miejsce wśród kierowców niezależnych.
W drugim wyścigu także nie obyło się bez wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa. Tym razem stało się to na drugim okrążeniu po wypadku Sergio Hernandeza.
Kierowca wyścigu i kluczowy moment
Nicola Larini wielokrotnie był bardzo bliski zwycięstwa w trakcie swoich pięciu lat startów w WTCC, a więc od początku istnienia serii, jednak dopiero dzisiaj udało mu się wreszcie stanąć na najwyższym stopniu podium. Ten triumf to zasługa determinacji, panowania nad samochodem i cierpliwości w wyczekiwaniu na najmniejszy błąd Müllera. To właśnie błąd Niemca na ósmym okrążeniu był decydującym momentem wyścigu. Później Larini musiał już tylko utrzymać koncentrację i dojechać do mety.
•WTCC > 2009 > Maroko 2, Marrakech - 4,540 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | 27:29,960 | 10 |
2. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:01,399 | 8 |
3. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:01,778 | 6 |
4. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:02,728 | 5 |
5. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:03,068 | 4 |
6. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:03,991 | 3 |
7. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:06,779 | 2 |
8. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:11,084 | 1 |
9. | 30 | Mehdi Bennani (N) | | Exagon Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:15,644 | |
10. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:31,913 | |
11. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 13 | +0:33,688 | |
12. | 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:39,038 | |
13. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 12 | 1 okr. | |
14. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | 1 okr. | |
15. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 11 | 2 okr. | |
16. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | 3 okr. | |
17. | 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 9 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 31 | Vito Postiglione (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 5 | | |
| 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 0 | | |
| 24 | George Tanev (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 0 | | |
| 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 0 | | |
| 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 0 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | 0h27m34,867 | |
|
Nie wystartowali | |
| 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 0 | | |
| 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 0 | | |
| |
|
Aktualizacja 1: Rezultaty 5 i 6 rundy WTCC, które zostały rozegrane dzisiaj na nowym torze ulicznym w Maroko pozostaną zawieszone do czasu kontroli technicznych następujących samochodów: SEAT Sport nr 1 (Yvan Muller), SEAT Sport nr 2 (Gabriele Tarquini), SEAT Sport nr 4 (Jordi Gené) i SEAT Sport nr 5 (Tiago Monteiro).
Aktualizacja 2: 12 maja ogłoszono, że w związku z powyższym protestem złożonym przez BMW, który dotyczył ciśnienia turbodoładowania w Seatach, z drugiego wyścigu w Marrakeszu wykluczony został Tiago Monteiro, który pierwotnie finiszował na siódmej pozycji. Pozostałe Leony TDI przeszły pomyślnie kontrolę techniczną.
Źródło: FIAWTCC.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|