|
|
|
|
|
|
Huff wygrywa pierwszy wyścig WTCC w Makau | |
Robert Huff (Chevrolet) wygrał pierwszy z dwóch dzisiejszych wyścigów World Touring Car Championship (WTCC) w Makau na torze Guia, który był pełen incydentów i aż dwa razy na tor wyjeżdżał samochód bezpieczeństwa.
Dzięki zwycięstwu Brytyjczyk znalazł się 3 punkty przed Gabriele Tarquinim (SEAT) w walce o wicemistrzostwo. Włoch ukończył wyścig na 4 pozycji, a przed nim znaleźli się mistrz WTCC 2010 – Yvan Muller (Chevrolet) i Tiago Monteiro (SEAT). Tymczasem Andy Priaulx (BMW) uwikłał się w kraksę na początku wyścigu i po długiej wizycie w boksie ukończył go z pięcioma okrążeniami straty. Wśród kierowców niezależnych zwyciężył Kristian Poulsen (BMW), zajmując ósme miejsce.
Pierwszy wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie. Już na starcie doszło do sporego zamieszania w środku stawki. Andre Couto uderzył w samochód Michela Nykjaera, co spowodowało odpadnięcie obydwu kierowców z wyścigu. Uszkodzeniu uległo również auto Priaulxa, który zjechał do boksów. Prowadzenie utrzymał Huff, a za nim jechali jego zespołowi koledzy Muller i Menu. Ten ostatni w następnym zakręcie, Lisboa Bend, uderzył jednak w bandę, co kosztowało go spadek z 3 na 15 miejsce.
Na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa. Na miejscach 3-10 jechali w tym momencie: Tiago Monteiro, Augusto Farfus, Gabriele Tarquini, Norbert Michelisz, Darryl O'Young, Freddy Barth, Tom Coronel i Kristian Poulsen. Do restartu doszło na 5 okrążeniu. Na dojeździe do Lisboa Bend, Coronel uderzył Darryla O'Younga, co spowodowało poślizg jego samochodu i w samym zakręcie uderzył on we Freddy'ego Bartha – obaj kierowcy odpadli z wyścigu. Menu tymczasem awansował już na 10 miejsce.
Na 6 okrążeniu kierowca Chevroleta wyprzedził Bennaniego, a na następnym kółku Poulsena i był ósmy. Na tym samym okrążeniu Tarquini znalazł się przed Farfusem, awansując na czwartą pozycję, a na kolejnej pętli Brazylijczyk stracił jeszcze jedno miejsce – na rzecz Michelisza. Trzy okrążenia przed końcem Ho zatrzymał swój samochód na torze w drugim sektorze, powodując wywieszenie żółtej flagi, a po chwili sędziowie nakazali neutralizację wyścigu, która potrwała już do końca zawodów. Chwilę później Coronel otrzymał karę przejazdu przez boksy, najprawdopodobniej za incydent na początku wyścigu i po jej odbyciu spadł na 12 miejsce.
Ostatecznie Huff odniósł zwycięstwo i znalazł się 3 punkty przed Tarquinim w walce o drugie miejsce. Podium uzupełnili Muller i Monteiro. Z pole position do drugiego wyścigu wystartuje po raz pierwszy w karierze Poulsen.
•WTCC > 2010 > Makau 1, Guia Circuit - 6,117 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 11 | 35:34,840 | 25 |
2. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 11 | +0:00,366 | 18 |
3. | 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 11 | +0:00,631 | 15 |
4. | 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 11 | +0:00,909 | 12 |
5. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 11 | +0:01,306 | 10 |
6. | 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 11 | +0:01,967 | 8 |
7. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 11 | +0:02,564 | 6 |
8. | 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 11 | +0:02,823 | 4 |
9. | 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 11 | +0:03,503 | 2 |
10. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 11 | +0:03,998 | 1 |
11. | 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 11 | +0:04,614 | |
12. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 11 | +0:04,770 | |
13. | 72 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 11 | +0:08,465 | |
14. | 63 | Cesar Campanico (D,N) | | Team Novadriver Total | BMW 320si | 11 | +0:08,961 | |
15. | 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 11 | +0:09,439 | |
16. | 43 | Nobuteru Taniguchi (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 11 | +0:13,059 | |
17. | 45 | Kevin Nai Chia Chen (D,N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 11 | +0:24,421 | |
18. | 53 | Philip Ma (D,N) | | Jacob & Co. Racing Team | Honda Accord Euro R | 11 | +0:26,043 | |
19. | 50 | Jo Merszei (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 11 | +0:27,592 | |
20. | 47 | Masaki Kano (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 10 | 1 okr. | |
21. | 51 | Henry Ho (N) | | Ho Chun Kei/Sports & You Asia | BMW 320si | 8 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 7 | | |
| 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 4 | | |
| 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 4 | | |
| 29 | Colin Turkington | | Team Aviva-Cofco | BMW 320si | 4 | | |
| 66 | Andre Couto | | SR-Sport | Seat Leon TDi | 0 | | |
| 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 0 | | |
| |
Pole position: Robert Huff (Chevrolet) - 2:31,321 Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 2:33,560 na 7 okrążeniu Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Sergio Hernandez (BMW) +1 pkt. Premia za pole position dla kier. niezależnych: Darryl O'Young (Chevrolet) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|