F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Muller wygrywa również drugi wyścig WTCC na Monzy
    Paweł Zając i Łukasz Godula, 11 marca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Yvan Muller zaliczył perfekcyjny start tegorocznych mistrzostw WTCC i zwyciężył w obu wyścigach podczas weekendu na torze Monza.

    Osiągnięcie Francuza było tym bardziej niewiarygodne biorąc pod uwagę spektakularny pełny obrót, jaki wykonał po starciu z partnerem zespołowym, Robem Huffem.

    Trzy fabryczne Chevrolety Mullera, Manu i Huffa zbliżały się w niewielkich odległościach od siebie do Rettifilio, a później nastąpiło spore zamieszanie. Muller został uderzony przez Huffa, przez co zaczął się obracać na trawie. Huff skorzystał z drogi ewakuacyjnej, by uniknąć wypadku, podczas gdy Gabriele Tarquini był jedynym, który zakończył wyścig po tym incydencie.

    Menu i Huff powrócili do walki i gonili Mullera aż do mety. Trio Chevroleta dzieliło jedynie 0,6 sekundy gdy przekraczali końcową linię. „Wykręciłem bączka jak podczas zimowych jazd w Lapland, jednak nie lubię tego robić podczas wyścigu!” – żartował Muller. Tom Coronel utrzymał się blisko Chevroletów i finiszował w obrębie sekundy za Mullerem na czwartym miejscu.

    Stefano D'Aste dość wyjątkowo świętował swoje piąte miejsce na okrążeniu zjazdowym. Włoch, wraz z fanami, cieszył się z wywalczenia pucharu dla kierowców niezależnych w szykanie Rettifilo. Kierowca Wiechersa wyprzedził Franza Engstlera o zaledwie 0,6s.

    Szanse na dobry wynik dla Seata przepadły jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu. Ekipa Lukoil Racing miała zbyt mało czasu by naprawić silnik, co sprawiło, że Aleksiej Dudukało musiał się wycofać z wyścigu. Na polach startowych nie pojawił się również Pepe Oriola, jednak udało mu się wystartować z pit lane i wywalczyć dwunaste miejsce.

    Norbert Michelisz, startujący z pole position, dobrze wykorzystał zalety pierwsze pozycji startowej utrzymując prowadzenie aż do siódmego okrążenia, kiedy to Muller wyprzedził go w zakręcie Parabolica. Tempo Węgra spadło po tym, jak zawodnik uderzył w coś leżącego na torze i ostatecznie zakończył zmagania na ósmym miejscu, za plecami debiutującego Alexa MacDowalla. Darryl O'Young nie pojawił się na starcie obu wyścigów, po tym jak jego samochód zapalił się podczas sesji rozgrzewkowej.

    WTCC > 2012 > Włochy 2, Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze 1.6T1020:07,64325
    2. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze 1.6T10+0:00,30718
    3. 2Robert HuffChevroletChevrolet Cruze 1.6T10+0:00,61315
    4. 15Tom CoronelROAL MotorsportBMW 320 TC10+0:00,99312
    5. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320 TC10+0:06,12510
    6. 6Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC10+0:06,7058
    7. 11Alex MacDowall (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Cruze 1.6T10+0:07,2476
    8. 5Norbert Michelisz (N)Zengo-Dension MotorsportBMW 320 TC10+0:10,2384
    9. 16Alberto Cerqui (D,N)ROAL MotorsportBMW 320 TC10+0:12,6632
    10. 9Rickard RydellChevrolet Motorsport SwedenChevrolet Cruze 1.6T10+0:14,0661
    11. 27Gabor Weber (D,N)Zengo-Dension MotorsportBMW 320 TC10+0:14,202
    12. 74Pepe Oriola (N)Tuenti Racing TeamSEAT Leon 1.6T10+0:14,575
    13. 14James Nash (D)Team AonFord Focus 1.6T10+0:18,279
    14. 25Mehdi Bennani (N)Proteam MotorsportBMW 320 TC10+0:18,775
    15. 40Andrea Barlesi (D,N)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi10+0:24,880
    16. 23Tom Chilton (D)Team AonFord Focus 1.6T10+0:25,586
    17. 24Isaac Tutumlu (D,N)Proteam MotorsportBMW 320 TC10+0:35,129
    18. 18Tiago MonteiroTuenti Racing TeamSR Leon 1.6T91 okr.
    19. 12Pasquale di Sabatino (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Cruze 1.6T82 okr.
    Niesklasyfikowani
    3Gabriele TarquiniLukoil - SUNREDSEAT Leon 1.6T1
    7Charles Ng (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC1
    Nie wystartowali
    4Aleksiej Dudukało (N)Lukoil - SUNREDSEAT Leon 1.6T0
    20Darryl O'Young (N)Special Tuning RacingSEAT Leon 1.6T0
    Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:59,000
    Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Franz Engstler (BMW C.R.T.) +1 pkt.
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    doriano, 11.03.2012 21:18[!]
    Norbert nie "uderzył w coś leżącego na torze", a raczej w coś właśnie podrywającego się do lotu - gołębia. :P
    zbm, 11.03.2012 21:23[!]
    Biedny gołąbek. Jakieś 0,2 sekundy wcześniej by się poderwał do lotu to uniknął by zderzenia, a tak to została z niego tylko kupa pierza.
    adnowseb, 11.03.2012 21:26[!]
    Klęska Lukoil - SUNRED.:(
    Za niedługo będziecie płakac po ''świszczach'' nie gołębiach.
    Norbert Michelisz się zdekoncentrował,a mogło być tak pięknie.
    Dobrze ze rajdów nie oglądacie bo tam ''zalicza'' się czasami krówki, koniki,zajączki,
    dan193t, 11.03.2012 21:31[!]
    Muller piękny obrót... a Huff jeździł dzisiaj w obu wyścigach wyjątkowo idiotycznie, dwa razy wjechał w menu, raz w Mullera
    Gie, 11.03.2012 21:35[!]
    W zeszłym sezonie jeździło jakieś Volvo. W tym nie będzie tego samochodu? Tylko rzucam okiem na WTTC.
    WooQash, 11.03.2012 21:39[!]
    Nie będzie, zrezygnowali jednak.
    cziken129, 11.03.2012 21:55[!]
    przypomina mi się stary wypadek podczas zawodów DTM. Wtedy, przez tor przebiegał zając i uderzył w niego rozpędzony Mercedes i jeżeli mnie pamięć nie myli, w dość znacznym stopniu uszkodził mu przedni spoiler

    @Gie
    ale w stawce są za to dwa Focusy :)
    Adakar, 11.03.2012 22:06[!]
    @adnowseb
    też klęska Forda ... za to D'Aste i Englstler jak wino, i Alex McD pokazał jak się powinno używać Cruza w innych niż błękitnych barwach !
    Porażka też Michelisza w obu wyścigach
    Dudukało ... brat bliźniak go zastąpił. Jak nic.

    Czy tylko ja mam takie wrażenie, że auta są znacznie , znacznie szybsze ?

    @cziken129
    http://www.youtub.../watch?v=1xt8cmdzSss
    opooona ;S, 11.03.2012 23:03[!]
    No i zaczyna się dominacja Chevroleta
    pi0ter, 11.03.2012 23:20[!]
    To sam Dario Franchitti unicestwił wówczas tego zająca.

    Dominacji Chevroletów można było się spodziewać, za to pozytywnie zaskoczyli Alex MacDowell oraz cała ekipa Łukoilu, której tym bardziej szkoda.
    katinka, 12.03.2012 01:26[!]
    Tym razem pech Gabriele i zespolu, a tak dobrze szlo, szkoda. Za to Pepe Oriola niezle wypadl, ma chlopak talent i duze szanse na zwyciestwo w pucharze kierowcow niezaleznych. Moze jak w 2013 wroci fabryczny Seat, to wezmie go do ekipy, bo kto wie, czy mlody Hiszpan to nie przyszly mistrz WTCC.
    Grekyy, 12.03.2012 09:28[!]
    Piękne wyścigi ; ) Świetnie się oglądało. Monza powinna być ZAWSZE w kalendarzu WTCC ; )

    @Adakar -silniki 1.6 z turbo dają większą moc w porównaniu do tych wdłg. regulacji S2000. Ivan Muller w zeszłym roku mówił, że przez to oraz secyfikę "turbo" ciężko zarządzać momentem obrotowym i zadbać o opony.
    Adakar, 12.03.2012 10:23[!]
    @Grekyy
    wiem, znam suche dane, ale mimo wszystko, teraz niektóre on-board'y (dźwięk, obraz) przypominały wnętrze jakiegoś Prosiaka z GT
    Grekyy, 12.03.2012 13:13[!]
    @Adakar
    A to chyba subiektywne odczucie tylko, bo mnie się wydaje że benzynowe dwulitrowe silniki brzmiały wyżej, głośniej i lepiej:

    http://www.youtub...p;feature=plpp_video
    marrcus, 12.03.2012 13:18[!]
    Cos pięknego - gołąb, ;p
    http://www.youtub...&feature=related
    Adakar, 12.03.2012 20:53[!]
    @Grekyy
    Raczej nie. Onboard'y np. z Seata Gabriele ... jakby jednak mocniejsze tempo niż rok/dwa lata temu.

    I tak nic nie przebije Super Turystyków.... ehhh w 2000 skończyła się piękna era :(
    http://www.youtub...&feature=related
    dla mnie to pozostaje esencją tourcarów
    adnowseb, 13.03.2012 09:07[!]
    @Adakar
    To były czasy:))
    cobra, 30.03.2012 23:21[!]
    Lekki offtop - czy jest szansa na publikowanie newsów o BTCC? Widzę, że szykują się niezłe przetasowania w tym sezonie, np. Jason Plato startujący MG6 - http://www.btcc.net/html/drivers.php
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca