F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Muller wygrywa pierwszy wyścig na Hungaroringu
    Łukasz Godula, 6 maja 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Yvan Muller poprowadził procesję podczas pierwszego wyścigu na Hungaroringu i umocnił się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej WTCC. Partnerzy zespołowi Francuza, Rob Huff i Alain Menu przetrwali incydenty w pierwszym zakręcie i uzupełnili podium.

    Czwarty w kwalifikacjach Gabriele Tarquini był prowodyrem dramatu zaraz po starcie wyścigu. Włoch po raz kolejny świetnie wystartował swoim Seatem i na dojeździe do pierwsze zakrętu prowadził.

    Huff również dobrze wystartował i został zakleszczony pomiędzy Mullerem i Tarquinim na szczycie pierwszego zakrętu. Doszło pomiędzy nimi do kontaktu. Przednie koła Tarquiniego podniosły się w powietrze i uszkodzenia zmusiły 50-latka do zakończenia rywalizacji na pierwszym kółku.

    Zaraz za nimi, Menu zderzył się z lokalnym bohaterem, Norbertem Micheliszem i wypchnęli Darryla O'Younga na asfaltowe pobocze. Kierowca z Hongkongu powrócił na tor, jednak nieszczęśliwie zrobił to na drodze Franza Engstlera, przez co uszkodzone zostały oba samochody.

    Menu wyszedł z pierwszego zakrętu na piątej lokacie, doznając uszkodzenia felgi. Szwajcar szybko wyprzedził Tiago Monteiro i Mehdi Bennaniego, dzięki czemu odzyskał swoją trzecią pozycję. Menu stoczył krótką walkę o drugą lokatę na pierwszych dwóch zakrętach szóstego okrążenia, jednak Huff obronił wewnętrzną stronę i miejsca pozostały niezmienione. Bennani osiągnął swój najlepszy rezultat w WTCC i finiszował na piątej pozycji, jednak stracił 11 sekund do Mullera na mecie.

    James Nash znacznie zyskał na chaosie podczas pierwszego okrążenia i przeskoczył do góry o pięć pozycji na siódmą lokatę. Jednakże Focus Nasha miał problem z dotrzymaniem tempa czoła stawki, pozwalając się dodatkowo wyprzedzić Micheliszowi. Węgier powrócił na szóste miejsce, ustępując jedynie Tomowi Coronelowi w dziesiątym zakręcie, który sensacyjnie powrócił do walki z 21 pozycji na starcie.

    WTCC > 2012 > Węgry 1, Hungaroring - 4,381 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze 1.6T1223:23,46225
    2. 2Robert HuffChevroletChevrolet Cruze 1.6T12+0:01,25918
    3. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze 1.6T12+0:01,75915
    4. 25Mehdi Bennani (N)Proteam MotorsportBMW 320 TC12+0:10,98312
    5. 18Tiago MonteiroTuenti Racing TeamSR Leon 1.6T12+0:15,20610
    6. 15Tom CoronelROAL MotorsportBMW 320 TC12+0:15,7868
    7. 5Norbert Michelisz (N)Zengo-Dension MotorsportBMW 320 TC12+0:16,4806
    8. 74Pepe Oriola (N)Tuenti Racing TeamSEAT Leon 1.6T12+0:16,9714
    9. 11Alex MacDowall (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Cruze 1.6T12+0:18,1062
    10. 27Gabor Weber (D,N)Zengo-Dension MotorsportBMW 320 TC12+0:20,9501
    11. 14James Nash (D)Team AonFord Focus 1.6T12+0:24,446
    12. 12Pasquale di Sabatino (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Cruze 1.6T12+0:26,296
    13. 16Alberto Cerqui (D,N)ROAL MotorsportBMW 320 TC12+0:26,493
    14. 4Aleksiej Dudukało (N)Lukoil - SUNREDSEAT Leon 1.6T12+0:30,396
    15. 23Tom Chilton (D)Team AonFord Focus 1.6T12+0:31,116
    16. 7Charles Ng (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC12+0:31,897
    17. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320 TC93 okr.
    Niesklasyfikowani
    69James ThompsonLADA SportLADA Granta Sport7
    6Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320 TC4
    20Darryl O'Young (N)Special Tuning RacingSEAT Leon 1.6T3
    3Gabriele TarquiniLukoil - SUNREDSEAT Leon 1.6T1
    22Tom Boardman (N)Special Tuning RacingSEAT Leon TDi0
    Pole position: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:54,503 (+5 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:55,937 na 3 okrążeniu
    Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Robert Huff (Chevrolet) +4 pkt.
    Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alain Menu (Chevrolet) +3 pkt.
    Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (SEAT SR C.R.) +2 pkt.
    Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Mehdi Bennani (BMW C.R.T.) +1 pkt.
    Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) +0 pkt.
    Premia za pole position dla kier. niezależnych: Mehdi Bennani (BMW C.R.T.) +1 pkt.
    Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) +1 pkt.
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 06.05.2012 15:22[!]
    Cieszy kolejne zwycięstwo Yvana - z dwójki on i Huff, zdecydowanie stawiam na Francuza. :)
    adnowseb, 06.05.2012 15:38[!]
    @Kamikadze2000
    Mnie niestety nie cieszy jego zwycięstwo(.Zadne zwycięstwo Chevów,chyba ze Pasquale'a :))
    Działo się na starcie, oj działo!
    Michelisz powinien założyć większe lusterka:))-uciekły 2 punkty
    BARBP, 06.05.2012 16:06[!]
    Mnie również cieszy zwyciestwo Mullera, to obok Priaulxa najlepszy kierowca WTCC od 2005 roku ale ciężko Panów porównywać bo Andy startował w znacznie mocniejsze obsadzie serii i wtedy było o wiele ciężej o mistrzostwo. W tej chwili Yvan wykorzystuje to co się aktualnie dzieje w WTCC i na dodatek znakomicie to robi :)
    NEO86, 06.05.2012 16:41[!]
    Ja tak samo cieszę się ze zwycięstwa Mullera. Szkoda że Michelisz spadł o 1 miejsce pod koniec wyścigu ale i tak nie jest źle
    Kamikadze2000, 06.05.2012 18:16[!]
    @BARBP - na pewno seria była bardziej wyrównana. Muller jednak już od debiutu (w 2006r.) walczył o tytuł. W 2007 zdobyłby go, gdyby nie pompa. Wreszcie w 2008r. tego dokonał. W BTCC także nie miał sobie równych i moim zdaniem i teraz mógłby tam iśc i wygrac. Andy także był dobry - oni dwaj i Gabriele są "złotą trójką" prawdziwych samochodów turystycznych. :))
    BARBP, 06.05.2012 19:01[!]
    Kamikadze2000
    Oj dla Gabriele to prawdziwi szacunek się należy za jego wiek i osiągnięcia.
    Taki kierowca jest inspiracją dla innych którzy uważają że są za starzy na wyścigi ale naturalnie wiadome jest że trzeba mieć również talent który Gabriele z pewnością ma.
    Do takich zawodników mógłbym dodać również już wielkiego nieobecnego Bernda Schneidera. On chyba zakończył karierę w DTM w wieku 43 lat a szkoda bo mógł jeszcze namieszać.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca