F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Kubica wygrywa pierwszy wyścig na mokrym torze Oschersleben
    Marek Roczniak, 7 sierpnia 2005<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Robert Kubica (Epsilon Euskadi) odniósł fenomenalne zwycięstwo w pierwszym w dwóch dzisiejszych wyścigów World Series by Renault, rozegranym w trudnych warunkach na mokrym torze Oschersleben. Kilka minut przed startem zaczął padać rzęsisty deszcz, połączony nawet przez krótką chwilę z gradobiciem i w tej sytuacji organizatorzy zostali zmuszeni do ogłoszenia mokrego wyścigu. Wiązało się to oczywiście z obowiązkową zmianą opon w bolidach wszystkich kierowców na deszczowe, a ponadto zespoły otrzymały kilka minut na zmianę niektórych ustawień w samochodach, mających ułatwić kierowcom jazdę po śliskiej nawierzchni.

    Wyścig rozpoczął się z 15-minutowym opóźnieniem i już od pierwszych metrów układał się po myśli naszego kierowcy, który po rewelacyjnym starcie z drugiej pozycji objął od razu prowadzenie, pozostawiając w tyle swojego najgroźniejszego rywala, Willa Powera (Carlin Motosport). Mając przed sobą wolną drogę i czyste pole widzenia, co w przypadku deszczowych wyścigów ma szczególne znaczenie, Kubica na pierwszych okrążeniach bez najmniejszych problemów kontrolował przebieg wyścigu, utrzymując cały czas bezpieczną przewagę nad Australijczykiem. Nieco szybszy od prowadzącej dwójki wydawał się być jadący od startu na trzeciej pozycji Tristan Gommendy (KTR), jednak Francuz ewidentnie podejmował duże ryzyko i po błędzie stracił w końcu kontakt z liderami wyścigu.

    Z powodu śliskiej nawierzchni kłopoty z utrzymaniem bolidów na torze mieli także inni kierowcy i to nie tylko ci mniej doświadczeni, bowiem po kilku okrążeniach jazdę zakończył nie kto inny, jak Will Power. Realizatorzy transmisji telewizyjnej nie uchwycili co prawda momentu wypadnięcia z toru Australijczyka, jednakże nie było to z pewnością następstwem kolizji z Kubicą. Krakowianin bezpiecznie kontynuował jazdę na pierwszej pozycji, mając kilkusekundową przewagę nad Gommendym. Odpadnięcie z rywalizacji najgroźniejszego rywala nie oznaczało jednak końca emocji, gdyż Gommendy ponownie narzucił szaleńcze tempo i wkrótce dogonił naszego kierowcę.

    W tym momencie jeden z dalszych kierowców po wykonaniu piruetu zatrzymał się na środku szykany i organizatorzy wyścigu zostali zmuszeni do wypuszczenia na tor samochodu bezpieczeństwa. Po wznowieniu wyścigu Gommendy przez kilka okrążeń wywierał dosyć dużą presję na Kubicy, jednak ten do końca zachował stalowe nerwy i na ostatnich okrążeniach, gdy tor zaczął już powoli wysychać, udało mu się nawet uzyskać pewną przewagę. Łącznie Polak zdobył już 16 punktów podczas tego weekendu (15 za wygraną i 1 za pole position do drugiego wyścigu) i nad Powerem, który musiał zadowolić się zaledwie jednym oczkiem za pole position do pierwszego wyścigu, ma już obecnie 39 punktów przewagi w klasyfikacji generalnej. Na najniższym stopniu podium stanął partner Powera z zespołu Carlin Motosport, Andreas Zuber.

    O godzinie 14:20 rozpocznie się bezpośrednia transmisja z drugiego, dłuższego wyścigu na torze Oschersleben, do którego z pierwszych dwóch rzędów wystartują Kubica, Markus Winkelhock, Zuber i Power.

    FR3.5/V8 > 2005 > Niemcy 1, Oschersleben - 3,667 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Robert KubicaEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault2135:51,60915
    2. 15Tristan GommendyKTRDallara 3.5 Renault21+0:01,72812
    3. 3Andreas ZuberCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault21+0:17,16410
    4. 22Alx DanielssonDAMSDallara 3.5 Renault21+0:17,5958
    5. 5Adrian VallesPons RacingDallara 3.5 Renault21+0:20,4146
    6. 20Damien PasiniCram CompetitionDallara 3.5 Renault21+0:23,6295
    7. 14Jaap van LagenKTRDallara 3.5 Renault21+0:24,0414
    8. 29Daniel la RosaInterwetten.comDallara 3.5 Renault21+0:33,4393
    9. 27Ryan SharpJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault21+0:36,1932
    10. 24Milos PavlovicGD RacingDallara 3.5 Renault21+0:38,7031
    11. 19Christian MontanariDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault21+0:40,481
    12. 10Tomas KostkaVictory Engineering SpADallara 3.5 Renault21+0:49,039
    13. 11Mehdi BennaniAvelon FormulaDallara 3.5 Renault21+1:21,561
    14. 17Ryo FukudaDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault201 okr.
    Niesklasyfikowani
    2Matteo MeneghelloEuroInternationalDallara 3.5 Renault15
    21Eric SalignonCram CompetitionDallara 3.5 Renault13
    18Markus WinkelhockDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault12
    6Celso MiguezPons RacingDallara 3.5 Renault7
    1Giorgio MondiniEuroInternationalDallara 3.5 Renault7
    32Giovanni TedeschiRC MotorsportDallara 3.5 Renault6
    4Will PowerCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault4
    16Simon PagenaudDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault3
    12Ivan BellarosaAvelon FormulaDallara 3.5 Renault3
    28Colin FlemingJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault2
    30Fernando ReesInterwetten.comDallara 3.5 Renault2
    7Felix PorteiroEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault1
    Pole position: Will Power (Carlin Motorsport) - 1:12,056 (+1 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Tristan Gommendy (KTR) - 1:32,221 na 20 okrążeniu (+1 pkt.)
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    P.Kierowca Narodowość Zespół Punkty 
    Klasyfikacja generalna kierowców po pierwszym wyścigu w Oschersleben (Top 10)
    1.Robert Kubica Polska Epsilon Euskadi 102 
    2.Will Power Australia Carlin Motosport 63 
    3.Tristan Gommendy Francja KTR 58 
    4.Adrian Valles Hiszpania Pons Racing 56 
    5.Andreas Zuber Austria Carlin Motosport 45 
    6.Eric Salignon Francja CRAM Competition 40 
    7.Markus Winkelhock Niemcy Draco Multiracing Usa 37 
    8.Enrico Toccacelo Włochy Victory Engineering 36 
    9.Christian Montanari San Marino Draco Multiracing 31 
    10.Alx Danielsson Szwecja DAMS 26 
    P.Zespół Narodowość Punkty 
    Klasyfikacja generalna zespołów po pierwszym wyścigu w Oschersleben (Top 5)
    1.Epsilon Euskadi Hiszpania 127 
    2.Carlin Motosport Wielka Brytania 108 
    3.KTR Belgia 77 
    4.Draco Multiracing Usa Włochy 68 
    5.CRAM Competition Włochy 63 
    Źródło: Renault-Sport.com

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca