F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Porteiro wygrywa drugi wyścig na Estoril, Kubica trzeci na mecie
    Marek Roczniak, 2 pa?dziernika 2005<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    W drugim z dzisiejszych wyścigów World Series by Renault w Portugalii Robert Kubica ponownie miał szansę na zajęcie drugiej pozycji, jednak popełnił błąd tuż po rundzie obowiązkowych postojów w boksach, który bezlitośnie wykorzystał Markus Winkelhock, spychając Polaka na trzecie miejsce. Tym oto sposobem zespół Epsilon Euskadi stracił co prawda szansę na dublet, ale za to zdołał przypieczętować zdobycie zespołowego mistrzostwa w WSbR na dwa wyścigi przed końcem sezonu.

    Fotografia mistrzowskiej ekipy Epsilon Euskadi ˆ Proximus

    Prezentujący w tym roku bardzo zmienną formę Felix Porteiro, na dobrze znanym sobie torze Estoril zdołał pokazać się z jak najlepszej strony, prowadząc w drugim wyścigu od startu do mety. Hiszpan na starcie w zdecydowany sposób zajechał drogę Andreasowi Zuberowi (Carlin Motosport) – można by nawet posunąć się do stwierdzenia, iż uczynił to na granicy łamania przepisów, bowiem zepchnął niemal całkiem na bandę Austriaka. Do kolizji jednak nie doszło, a obaj kierowcy utrzymali się na swoich miejscach.

    Manewr defensywny w wykonaniu partnera umożliwił co prawda Kubicy zaatakowanie Zubera na pierwszym zakręcie po zewnętrznej, ale nie dość, że kierowca Carlin Motorsport zdołał się obronić, to jeszcze Polaka zdołał w tym momencie wyprzedzić Markus Winkelhock (Draco Multiracing Usa), awansując na trzecią pozycję. Jeszcze bardziej zacięta walka toczyła się o dalsze miejsce, co jak łatwo można się domyślić zaowocowało wyjazdem na tor samochodu bezpieczeństwa, gdy Fernando Rees (Interwetten) w bezceremonialny sposób wypchnął z toru Colina Fleminga (Jenzer Motorsport). Brazylijczyk został później za to ukarany przejazdem przez boksy.

    Po wznowieniu wyścigu kolejność kierowców z czołówki pozostawała bez zmian aż do rozpoczęcia rundy obowiązkowych postojów w boksach. Najwcześniej do boksów zaraz za półmetkiem zjechał Winkelhock, a już na kolejnym okrążeniu zmianę opon zaliczył Kubica. Postój Polaka okazał się krótszy, co umożliwiło mu przeskoczenie kierowcy Draco Multiracing. Obaj kierowcy po dosyć długim postoju Zubera awansowali kolejno na drugą i trzecią pozycję (zwycięzca pierwszego wyścigu stracił w sumie pięć miejsc), a na prowadzeniu utrzymał się Porteiro, mając po swoim postoju bezpieczną przewagę nad rywalami.

    Później Robert popełnił błąd na ostatnim, bardzo szybkim wirażu i o mały włos nie wypadł z toru, tracąc w efekcie drugie miejsce na rzecz Winkelhocka. Do końca wyścigu nie nastąpiła już żadna zmiana w czołówce i wyścig zakończył się drugim zwycięstwem w tym sezonie dla znającego tor Estoril jak własną kieszeń Porteiro. Rezultat ten zapewnił Hiszpanowi awans w klasyfikacji generalnej kierowców na siódmą pozycję, jednak do swojego zespołowego partnera traci on już ponad 100 punktów, jako że Kubica jest regularnie w czołówce na wszystkich torach, nawet na tych nie znanych mu wcześniej.

    Polak ma na swoim koncie obecnie cztery zwycięstwa i 11 wizyt na podium. „Dobrze wystartowałem, ale ruszałem z niekorzystnego pola – od zewnętrznej pierwszego zakrętu. W trakcie wyścigu pogarszało się prowadzenie samochodu i musiałem zachować cierpliwość, myśląc przede wszystkim o punktach dla teamu”, powiedział Robert po wyścigu. Przy okazji warto wspomnieć o tym, iż według ostatnich plotek Krakowianin ma szansę na debiut za kierownicą bolidu Formuły 1 już podczas najbliższego weekendu Grand Prix na torze Suzuka. Na tym nie koniec – w grę wchodzi także podobno udział w Race of Champions, ale to już bardziej odległe plany.

    Zdecydowanie największym pechowcem był dzisiaj Adrian Valles (Pons Racing). Hiszpan pierwszego wyścigu nie ukończył ze względu na problemy techniczne, które ponownie dały znać o sobie tuż przed rozpoczęciem drugiego wyścigu. Nie mając już szans na finiszowanie w pierwszej dziesiątce, Valles postanowił wykręcić premiowane jednym punktem najszybsze okrążenie, czym udowodnił, że gdyby nie problemy, mógłby powalczyć o miejsce w czołówce. Tak czy inaczej Hiszpan utrzymał się na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej, jednak ma już tylko o jeden punkt więcej od Winkelhocka. Tymczasem obecny wicelider mistrzostw, Tristan Gommendy (KTR), na pierwszym okrążeniu uszkodził oponę i nie dojechał do mety. Ostatni punkt zdobył debiutant, Davide Rigon (Victory Engineering).

    Wkrótce na stronie znajdą się zdjęcia wykonane podczas tego weekendu w Portugalii przez specjalnego wysłannika Wyprzedź mnie!, Sławomira Wysmyka. Tymczasem ostatnia runda WSbR odbędzie się za trzy tygodnie (23 października) na słynnym torze Monza.

    FR3.5/V8 > 2005 > Portugalia 2, Estoril - 4,182 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 7Felix PorteiroEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault2744:01,85615
    2. 18Markus WinkelhockDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault27+0:05,55412
    3. 8Robert KubicaEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault27+0:06,86610
    4. 14Jaap van LagenKTRDallara 3.5 Renault27+0:14,6538
    5. 19Christian MontanariDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault27+0:21,2066
    6. 24Milos PavlovicGD RacingDallara 3.5 Renault27+0:22,9365
    7. 3Andreas ZuberCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault27+0:23,8194
    8. 25Patrick PiletGD RacingDallara 3.5 Renault27+0:33,3843
    9. 1Fabio CarboneEuroInternationalDallara 3.5 Renault27+0:38,8302
    10. 9Davide RigonVictory Engineering SpADallara 3.5 Renault27+0:39,1571
    11. 16Simon PagenaudDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault27+0:39,460
    12. 4Will PowerCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault27+0:39,953
    13. 20Damien PasiniCram CompetitionDallara 3.5 Renault27+0:42,588
    14. 2Matteo MeneghelloEuroInternationalDallara 3.5 Renault27+0:46,448
    15. 6Celso MiguezPons RacingDallara 3.5 Renault27+0:50,474
    16. 17Ryo FukudaDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault27+0:51,184
    17. 32Giovanni TedeschiRC MotorsportDallara 3.5 Renault27+1:01,063
    18. 12Ivan BellarosaAvelon FormulaDallara 3.5 Renault27+1:07,170
    19. 30Fernando ReesInterwetten.comDallara 3.5 Renault27+1:22,475
    20. 22Nicolas ProstDAMSDallara 3.5 Renault261 okr.
    21. 11Mehdi BennaniAvelon FormulaDallara 3.5 Renault261 okr.
    Niesklasyfikowani
    15Tristan GommendyKTRDallara 3.5 Renault18
    23Pastor MaldonadoDAMSDallara 3.5 Renault17
    27Ryan SharpJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault16
    5Adrian VallesPons RacingDallara 3.5 Renault11
    21Ben HanleyCram CompetitionDallara 3.5 Renault10
    31Matteo PellegrinoRC MotorsportDallara 3.5 Renault5
    28Colin FlemingJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault1
    Pole position: Felix Porteiro (Epsilon Euskadi) - 1:25,556 (+1 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Adrian Valles (Pons Racing) - 1:27,294 na 3 okrążeniu (+1 pkt.)
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    P.Kierowca Narodowość Zespół Punkty 
    Klasyfikacja generalna kierowców po drugim wyścigu na Estoril (Top 10)
    1.Robert KubicaPolska Epsilon Euskadi 154 
    2.Tristan Gommendy Francja KTR 90 
    3.Adrian Valles Hiszpania Pons Racing 89 
    4.Markus Winkelhock Niemcy Draco Multiracing Usa 88 
    5.Andreas Zuber Austria Carlin Motosport 67 
    6.Will Power Australia Carlin Motosport 64 
    7.Felix Porteiro Hiszpania Epsilon Euskadi 55 
    8.Christian Montanari San Marino Draco Multiracing 52 
    9.Eric Salignon Francja CRAM Competition 44 
    10.Jaap Van Lagen Holandia KTR 42 
    * Mistrz World Series by Renault 2005
    P.Zespół Narodowość Punkty 
    Klasyfikacja generalna zespołów po drugim wyścigu na Estoril (Top 5)
    1.Epsilon EuskadiHiszpania 208 
    2.Draco Multiracing Usa Włochy 140 
    3.KTR Belgia 132 
    4.Carlin Motosport Wielka Brytania 131 
    5.Pons Racing Włochy 100 
    * Mistrzowski zespół World Series by Renault 2005
    Źródło: Renault-Sport.com, Autoklub.pl, Foto zespołu Epsilon Euskadi: ˆ Proximus

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    bambaryła, 02.10.2005 19:07[!]
    64 pkt przewagi to nie wymaga komentarza !
    kubazak, 02.10.2005 20:21[!]
    64 na razie a jeszcze 2 wyscigi!!!
    SirKamil, 02.10.2005 21:08[!]
    W F1 już na Suzuce:) Oby oby!
    RENO, 03.10.2005 13:56[!]
    Nio właśnie ciekawe na ile t eplotki są prawidziwe ja coś czuje że Robert zrobi wielką kariere w F1 :):):)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca