|
|
|
|
|
|
Bottas zamienia pole position na zwycięstwo w GP3 | |
Valtteri Bottas wytrzymał presję ze strony Michaela Christensena i wygrał pierwszy wyścig GP3 na torze Hungaroring, prowadząc od startu do mety.
Startujący z pole position Bottas łatwo odjechał od reszty stawki na początkowych okrążeniach, ale później Christensen doganiał go w tempie kilku dziesiątych sekundy na okrążenie i wyglądało na to, że Bottas nie był w stanie odpowiedzieć na to.
Jednakże w momencie, gdy kierowca RSC Mucke zmniejszył stratę do mniej niż jednej sekundy, Bottas stał się najszybszym zawodnikiem na torze i utrzymał prowadzenie z bezpieczną przewagą, dzięki czemu odniósł drugie z rzędu zwycięstwo dla ekipy ART Grand Prix. Christensen przeskoczył z piątego na drugie miejsce po bardzo ładnym manewrze po zewnętrznej stronie zakrętu nr 1, gdzie minął Jamesa Calado (ART) i Mitcha Evansa (MW Arden). Duńczyk wcześniej wysunął się przed Aaro Vainio (Tech 1), którego wyprzedził na samym starcie.
Calado następnie wyjechał zbyt szeroko w drugim wirażu i kiedy próbował powrócić do rywalizacji poprzez wjechanie na linię wyścigową doszło do kolizji z Evansem, który próbował wcisnąć się w miejsce zostawione przez Brytyjczyka. W wyniku tego incydentu Evans odpadł z wyścigu, natomiast Calado spadł na koniec stawki. W ten sposób na trzecie miejsce awansował Adrian Quaife-Hobbs i kierowca Manor dowiózł już trzecie miejsce do mety. Lider mistrzostw Alexander Sims został sklasyfikowany na czwartym miejscu. Reprezentant Statusa w ciągu kilku pierwszych zakrętów przesunął się na tą lokatę z 11 pozycji, zajmowanej na starcie i dzięki temu utrzymał się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej GP3 Series.
W środkowej fazie wyścigu Sims znalazł się pod presją ze strony Nico Mullera, jednak kierowca Jenzer nic nie mógł zrobić i kolejność na mecie pozostała bez zmian. Za powyższą parę Vainio ukończył zawody na szóstym miejscu, tuż przed Lewisem Williamsonem (MW Arden). Brytyjczyk awansował z 15 miejsca na starcie po wyśmienitym pierwszym okrążeniu w jego wykonaniu. Ostatni punkt i pole position do drugiego wyścigu powędrowały do zawodnika Addax – Toma Dillmanna, któremu udało się obronić zaciekłe ataki ze strony Nigela Melkera (RSC Mucke).
•GP3 Series > 2011 > Węgry 1, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Valtteri Bottas (D) | | Lotus ART | Dallara Renault 2.2 | 16 | 26:32,020 | 10 |
2. | 30 | Michael Christensen | | RSC Mucke Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:00,986 | 8 |
3. | 10 | Adrian Quaife-Hobbs | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:09,203 | 6 |
4. | 7 | Nico Muller | | Jenzer Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:10,218 | 5 |
5. | 17 | Aaro Vainio (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:11,243 | 4 |
6. | 28 | Lewis Williamson (D) | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:11,522 | 3 |
7. | 23 | Tom Dillmann (D) | | Addax Team | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:15,454 | 2 |
8. | 31 | Nigel Melker | | RSC Mucke Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:15,820 | 1 |
9. | 11 | Rio Haryanto | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:16,404 | |
10. | 19 | Tamas Pal Kiss (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:26,154 | |
11. | 5 | Antonio Felix da Costa | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:28,358 | |
12. | 20 | Marlon Stockinger (D) | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:31,399 | |
13. | 14 | Conor Daly (D) | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:34,130 | |
14. | 12 | Matias Laine (D) | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:37,376 | |
15. | 22 | Zoel Amberg (D) | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:40,368 | |
16. | 27 | Simon Trummer | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:40,629 | |
17. | 29 | Luciano Bacheta (D) | | RSC Mucke Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:41,510 | |
18. | 1 | Pedro Nunes | | Lotus ART | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:42,932 | |
19. | 8 | Maksim Zimin (D) | | Jenzer Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:43,295 | |
20. | 16 | Leonardo Cordeiro | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:43,596 | |
21. | 21 | Nick Yelloly (D) | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:44,355 | |
22. | 9 | Vittorio Ghirelli | | Jenzer Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:44,443 | |
23. | 24 | Gabby Chaves (D) | | Addax Team | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:44,630 | |
24. | 25 | Dean Smith | | Addax Team | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:45,325 | |
25. | 3 | James Calado (D) | | Lotus ART | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:45,831 | |
26. | 15 | Callum MacLeod (D) | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:46,747 | |
27. | 18 | Thomas Hylkema (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:47,330 | |
28. | 6 | Iwan Łukaszewicz | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 15 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 26 | Mitch Evans (D) | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 1 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 4 | Alexander Sims (D) | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 16 | 0h26m41,909 | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|