F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Bottas zamienia pole position na zwycięstwo w GP3
    Michal2_F1, 30 lipca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Valtteri Bottas wytrzymał presję ze strony Michaela Christensena i wygrał pierwszy wyścig GP3 na torze Hungaroring, prowadząc od startu do mety.

    Startujący z pole position Bottas łatwo odjechał od reszty stawki na początkowych okrążeniach, ale później Christensen doganiał go w tempie kilku dziesiątych sekundy na okrążenie i wyglądało na to, że Bottas nie był w stanie odpowiedzieć na to.

    Jednakże w momencie, gdy kierowca RSC Mucke zmniejszył stratę do mniej niż jednej sekundy, Bottas stał się najszybszym zawodnikiem na torze i utrzymał prowadzenie z bezpieczną przewagą, dzięki czemu odniósł drugie z rzędu zwycięstwo dla ekipy ART Grand Prix. Christensen przeskoczył z piątego na drugie miejsce po bardzo ładnym manewrze po zewnętrznej stronie zakrętu nr 1, gdzie minął Jamesa Calado (ART) i Mitcha Evansa (MW Arden). Duńczyk wcześniej wysunął się przed Aaro Vainio (Tech 1), którego wyprzedził na samym starcie.

    Calado następnie wyjechał zbyt szeroko w drugim wirażu i kiedy próbował powrócić do rywalizacji poprzez wjechanie na linię wyścigową doszło do kolizji z Evansem, który próbował wcisnąć się w miejsce zostawione przez Brytyjczyka. W wyniku tego incydentu Evans odpadł z wyścigu, natomiast Calado spadł na koniec stawki. W ten sposób na trzecie miejsce awansował Adrian Quaife-Hobbs i kierowca Manor dowiózł już trzecie miejsce do mety. Lider mistrzostw Alexander Sims został sklasyfikowany na czwartym miejscu. Reprezentant Statusa w ciągu kilku pierwszych zakrętów przesunął się na tą lokatę z 11 pozycji, zajmowanej na starcie i dzięki temu utrzymał się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej GP3 Series.

    W środkowej fazie wyścigu Sims znalazł się pod presją ze strony Nico Mullera, jednak kierowca Jenzer nic nie mógł zrobić i kolejność na mecie pozostała bez zmian. Za powyższą parę Vainio ukończył zawody na szóstym miejscu, tuż przed Lewisem Williamsonem (MW Arden). Brytyjczyk awansował z 15 miejsca na starcie po wyśmienitym pierwszym okrążeniu w jego wykonaniu. Ostatni punkt i pole position do drugiego wyścigu powędrowały do zawodnika Addax – Toma Dillmanna, któremu udało się obronić zaciekłe ataki ze strony Nigela Melkera (RSC Mucke).

    GP3 Series > 2011 > Węgry 1, Hungaroring - 4,381 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 2Valtteri Bottas (D)Lotus ARTDallara Renault 2.21626:32,02010
    2. 30Michael ChristensenRSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.216+0:00,9868
    3. 10Adrian Quaife-HobbsMarussia Manor RacingDallara Renault 2.216+0:09,2036
    4. 7Nico MullerJenzer MotorsportDallara Renault 2.216+0:10,2185
    5. 17Aaro Vainio (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.216+0:11,2434
    6. 28Lewis Williamson (D)MW ArdenDallara Renault 2.216+0:11,5223
    7. 23Tom Dillmann (D)Addax TeamDallara Renault 2.216+0:15,4542
    8. 31Nigel MelkerRSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.216+0:15,8201
    9. 11Rio HaryantoMarussia Manor RacingDallara Renault 2.216+0:16,404
    10. 19Tamas Pal Kiss (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.216+0:26,154
    11. 5Antonio Felix da CostaStatus Grand PrixDallara Renault 2.216+0:28,358
    12. 20Marlon Stockinger (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.216+0:31,399
    13. 14Conor Daly (D)CarlinDallara Renault 2.216+0:34,130
    14. 12Matias Laine (D)Marussia Manor RacingDallara Renault 2.216+0:37,376
    15. 22Zoel Amberg (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.216+0:40,368
    16. 27Simon TrummerMW ArdenDallara Renault 2.216+0:40,629
    17. 29Luciano Bacheta (D)RSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.216+0:41,510
    18. 1Pedro NunesLotus ARTDallara Renault 2.216+0:42,932
    19. 8Maksim Zimin (D)Jenzer MotorsportDallara Renault 2.216+0:43,295
    20. 16Leonardo CordeiroCarlinDallara Renault 2.216+0:43,596
    21. 21Nick Yelloly (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.216+0:44,355
    22. 9Vittorio GhirelliJenzer MotorsportDallara Renault 2.216+0:44,443
    23. 24Gabby Chaves (D)Addax TeamDallara Renault 2.216+0:44,630
    24. 25Dean SmithAddax TeamDallara Renault 2.216+0:45,325
    25. 3James Calado (D)Lotus ARTDallara Renault 2.216+0:45,831
    26. 15Callum MacLeod (D)CarlinDallara Renault 2.216+0:46,747
    27. 18Thomas Hylkema (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.216+0:47,330
    28. 6Iwan ŁukaszewiczStatus Grand PrixDallara Renault 2.2151 okr.
    Niesklasyfikowani
    26Mitch Evans (D)MW ArdenDallara Renault 2.21
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    4Alexander Sims (D)Status Grand PrixDallara Renault 2.2160h26m41,909
    Pole position: Valtteri Bottas (Lotus ART) - 1:36,763 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Michael Christensen (RSC Mucke Motorsport) - 1:38,664 na 7 okrążeniu (+1 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    konradosf1, 30.07.2011 20:16[!]
    poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że jest to pierwszy kierowca w tym sezonie, który wygrał wiecej niż raz. Czy się mylę, czy nie ro i tak nie zmienia faktu, że Valtteri rozkręca się i jest dużym zagrożeniem dla Evansa, czy Simsa
    Masio, 30.07.2011 20:42[!]
    Czyżby Bottas jako debiutant zmierzał po tytuł ? ;)
    witek2403, 30.07.2011 21:26[!]
    @konradosf1
    Nie, nie mylisz się :)
    1231, 30.07.2011 21:26[!]
    Mitch Evans to jak się nie mylę, brat Cadela Evansa(1.Gp3, 2.Kolarstwo)
    yaper, 30.07.2011 21:35[!]
    Willamson mnie nie zawiódł i odrobił straty z kwalifikacji - well done mate i P2 jutro :) Podobny wyczyn Simsa, niesamowicie równy kierownik.

    Bottas ładnie, nawet bardzo ładnie - tego od niego oczekuję. Szkoda Evansa, Calado no comment.
    Anderis, 30.07.2011 21:42[!]
    Cytat 1231 :
    Mitch Evans to jak się nie mylę, brat Cadela Evansa(1.Gp3, 2.Kolarstwo)

    Co prawda nic mi nie wiadomo o ich pokrewieństwie, ale sam fakt, że posiadają obywatelstwa różnych krajów (Mitch Nowej Zelandii, a Cadel Australii) i fakt, że Cadel jest ponad 17 lat starszy, stawiają tę tezę w mocno wątpliwym świetle. No chyba, że tylko jednego rodzica mieliby wspólnego. ;)
    yaper, 30.07.2011 21:46[!]
    Raczej to nie jest prawda - pogmerałem ostatnie kilkanaście minut w sieci i nie znalazłem żadnego śladu, który mógłby o tym świadczyć. Co więcej, jak już zauważył Anderis, Cadel to AUS, Mitch to NZL.
    Kamikadze2000, 31.07.2011 01:14[!]
    @yaper - akurat kolizja pomiędzy Evansem i Calado chyba była zawiniona przez 17-latka. Ale ręki uciac nie dam... ;) Co do wyścigu, fantastycznie, że Bottas złamał mit! Mam również nadzieje, że przełamie się na dobre i odrobi resztę strat do Simsa! Jest od niego bez wątpienia lepszy, po prostu miał pewne problemy z przystosowaniem się do wozu. ;) Alexander jest bardzo równy, wręcz "ciułacz punktów", jak Button w drugiej połowie sezonu 2009. @renegade coś wspominał o jego bogatym tatulku i testach, jakie przeprowadza. Mam więc nadzieje, że tytułu nie zdobędzie! Taki w F1 może się znaleźc łatwo. Szczerze wątpię jednak, by był to kierowca na miarę chocby Justina Wilsona. Osobiście już większe nadzieje widzę w Williamsonie, ale ten również nie jest wybitnie młody (jest aktualnym wicemistrzem BFR, gdzie przegrał z młodym Szwedem Tomem Blomqvistem). Cóż, zobaczymy... ;] Co do pokrewieństw, to zwykła zbieżnośc. Mam jednak nadzieje, że Mitch Evans będzie w stanie zyskac podobną sławę! :))
    im9ulse, 31.07.2011 05:45[!]
    Simsa wykluczyli, Bottas jest już liderem w generalce :D
    krzysiek_aleks, 31.07.2011 08:42[!]
    Brawo dla ART. Widać, że Bottas pragnie miejsca w GP2, a potem w F1 w Williamsie. Gdyby Williams zrobił tak jak STR z Ricciardo (dać możliwość wystartowania we wszystkich sesjach treningowych) to zyskali by dobrego kierowcę z doświadczeniem
    renegade, 31.07.2011 08:57[!]
    Sims zdyskwalifikowany, Bottas liderem mistrzostw. Niesamowicie wyrownane mistrzostwa.
    Kamikadze2000, 31.07.2011 11:41[!]
    Bottas drugi w drugim wyścigu! Sims, Evans oraz Williamson bez punktów!!! Fin ma osiem punktów przewagi w generalce nad Anglikiem! :))
    yaper, 31.07.2011 16:24[!]
    Chciałoby się powiedzieć: przebudzenie. Finisz sezonu i pokaz drzemiących w Finie umiejętności. Brawo, liczę, że jeszcze Evans zmiesza się w walkę o mistrza, bo naprawdę zaimponował mi w tym sezonie.

    Pochwały kieruję również dla Haryanto i Calado.
    Kamikadze2000, 31.07.2011 18:19[!]
    Sorry - siedem, ale i dużo. ;)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca