|
|
|
|
|
|
Ellinas wygrywa, Mitch Evans zgarnia tytuł | |
Tio Ellinas wygrał dzisiejszy wyścig GP3, wyprzedzając Daniela Abta na przedostatnim okrążeniu, przez co tytuł mistrzowski powędrował w ręce Mitcha Evansa.
Prowadzenie w tabeli zmieniało się podczas wyścigu sześciokrotnie. Evans zakończył wyścig na dwudziestym miejscu, po tym jak przedarł się w punkty z 25 pola, po to by zjechać do boksu z powodu przebitej opony.
Abt musiał wygrać wyścig i na starcie przeskoczył z ósmego miejsca na piąte. Później wyprzedził Conora Daly, kiedy ten wyjechał szeroko w Parabolice, a na trzecim okrążeniu w Rettifilo pokonał jadącego na trzecim miejscu Marlona Stochingera. Niemiec powtórzył ten na Davidzie Fumanellim, a okrążenie później na Giovanni Venturinim, dzięki czemu objął prowadzenie, które w tym momencie zapewniało mu tytuł.
Evans przebijał się jednak w górę stawki, Nowozelandczyk potrzebował ósmego miejsca, lub dwóch punktów za najszybsze okrążenie w czołowej dziesiątce. Kierowca MW Arden ustanowił takowe na siódmym okrążeniu, kiedy to pokonał Roberta Visoiu i awansował do top 10, dzięki czemu tytuł mistrza był w jego rękach. Dosłownie kilka sekund później, kraksa Patrica Niederhausera w Rettifilo sprawiła, że Evans przestrzelił pierwszą szykanę. Później lider mistrzostw nie zmieścił się w kolejną broniąc swojej pozycji, by ostatecznie wylądować w żwirze, na zakręcie Lesmo, z powodu przebitej opony.
To sprawiło, że tytuł znów znalazł się w rękach Abta, gdyż wypadnięcie z czołowej dziesiątki oznaczało stratę punktów za najszybsze okrążenie. Evans mógł już liczyć tylko na pomoc czynników zewnętrznych, kiedy pojawił się Tio Ellinas. Cypryjczyk wyprzedził Venturiniego i znalazł się za Abtem. Niemiec obronił się w pierwszej szykanie, jednak gorsze wyjście z zakrętu sprawiło, że straci pozycję w Curva Grande. Kierowca Lotusa nie zamierzał się jednak poddawać, skontrował na czternastym okrążeniu i znów był na czele, jednak na przedostatnim okrążeniu Ellinas powtórzył swój wcześniejszy manewr, który ostatecznie odebrał wygraną z rąk Abta.
Niemiec ostatecznie przyjechał drugi, jednak w samej końcówce musiał się bronić przed Venturinim. Na dalszych pozycjach znaleźli się Stockinger, da Costa, Laine, Visoiu i Powell, która zajęła ostatnie punktowane miejsce.
•GP3 Series > 2012 > Włochy 2, Monza - 5,793 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 9 | Tio Ellinas (D) | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | 28:18,541 | 15 |
2. | 1 | Daniel Abt (D) | | Lotus GP | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:01,003 | 12 |
3. | 25 | Giovanni Venturini | | Trident Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:01,408 | 10 |
4. | 14 | Marlon Stockinger | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:01,715 | 8 |
5. | 27 | Antonio Felix da Costa | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:07,377 | 6 |
6. | 6 | Matias Laine | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:08,488 | 4 |
7. | 20 | Robert Visoiu (D) | | Jenzer Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:08,968 | 2 |
8. | 16 | Alice Powell (D) | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:14,383 | 1 |
9. | 17 | Kevin Ceccon (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:14,416 | |
10. | 26 | Alex Brundle (D) | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:15,535 | |
11. | 2 | Conor Daly | | Lotus GP | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:16,124 | |
12. | 28 | William Buller (D) | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:18,964 | |
13. | 5 | David Fumanelli (D) | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:24,392 | |
14. | 3 | Aaro Vainio | | Lotus GP | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:27,489 | |
15. | 29 | Tamas Pal Kiss | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:30,682 | |
16. | 8 | Fabiano Machado (D) | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:36,048 | |
17. | 19 | Robert Cregan (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:36,116 | |
18. | 30 | John Wartique (D) | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 16 | +0:38,365 | |
19. | 18 | Carmen Jorda (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara Renault 2.2 | 16 | +1:08,753 | |
20. | 4 | Mitch Evans | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 16 | +1:29,894 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 21 | Patric Niederhauser (D) | | Jenzer Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 7 | | |
| 23 | Vicky Piria (D) | | Trident Racing | Dallara Renault 2.2 | 2 | | |
| 31 | Ethan Ringel (D) | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 0 | | |
| 15 | Lewis Williamson | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 0 | | |
| 7 | Dimitrij Suranowicz (D) | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|