|
|
|
|
|
|
Russell wygrywa pierwszy wyścig weekendu GP3 w Austrii | |
George Russell zwyciężył w sobotnim wyścigu GP3 na torze Red Bull Ring, co dało zespołowi ART pozycje od pierwszej do czwartej.
Drugi na mecie zawitał Jack Aitken, a za nim Anthoine Hubert oraz Nirei Fukuzumi, jednak Hubert został przesunięty na czwarte miejsce po tym jak otrzymał karę doliczenia 10 sekund za spowodowanie kolizji na pierwszym okrążeniu.
Francuz utrzymał czwarte miejsce, gdyż wypracował sobie wcześniej wystarczającą przewagę na Ryanem Tveterem. Na starcie Russell obronił się przed Aitkenem na dojeździe do pierwszego zakrętu, lekko spychając go do pitwall.
Para wyjechała z pierwszego zakrętu na pierwszych dwóch pozycjach, podczas gdy Leonardo Pulcini i Steijn Schothorst naciskali na Doriana Boccolacciego na dojeździe do trzeciego zakrętu. Jednak w wszystko zmieszał się Hubert, wpychając się na wewnętrzną Pulciniego i Schothorsta, co spowodowało kolizję całej trójki, eliminując Pulciniego z rywalizacji.
Po tym incydencie ogłoszono wirtualną neutralizację, która wstrzymała walkę o pozycję na czele stawki. Po wznowieniu walki, Russell i Aitken odjechali od Huberta i Fukuzumiego, który zyskał na pierwszym okrążeniu i awansował z dziesiątego na czwarte miejsce.
Boccolacci spadł w tym czasie za Tvetera i Alesiego, a trio było zamieszane przez cały wyścig w walkę z Lorandim i Hymanem. Russell stale odjeżdżał od stawki i budował przewagę na Aitkenem, który starał się zbliżyć na jedną sekundę, by aktywować DRS i dać sobie szansę ataku.
Jednak pomimo tego, że strata malała, Russell by w stanie ostatecznie ją utrzymać i na metę wjechał 2,3 sekundy przed rywalem. Za Fukuzumim finiszowali Tveter, Alesi, Lorandy, Hyman i Boccolacci, a czołową dziesiątkę uzupełnił Arjun Maini.
•GP3 Series > 2017 > Austria 1 (główny), Red Bull Ring - 4,318 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | George Russell | | ART Grand Prix | Dallara GP3/16 | 24 | 34:13,306 | 25 |
2. | 1 | Jack Aitken | | ART Grand Prix | Dallara GP3/16 | 24 | +0:02,390 | 18 |
3. | 2 | Nirei Fukuzumi | | ART Grand Prix | Dallara GP3/16 | 24 | +0:05,646 | 15 |
4. | 4 | Anthoine Hubert | | ART Grand Prix | Dallara GP3/16 | 24 | +0:14,051 | 12 |
5. | 11 | Ryan Tveter | | Trident | Dallara GP3/16 | 24 | +0:23,181 | 10 |
6. | 10 | Giuliano Alesi | | Trident | Dallara GP3/16 | 24 | +0:23,885 | 8 |
7. | 22 | Alessio Lorandi | | Jenzer Motorsport | Dallara GP3/16 | 24 | +0:24,363 | 6 |
8. | 27 | Raoul Hyman | | Campos Racing | Dallara GP3/16 | 24 | +0:24,930 | 4 |
9. | 12 | Dorian Boccolacci | | Trident | Dallara GP3/16 | 24 | +0:25,920 | 2 |
10. | 24 | Arjun Maini | | Jenzer Motorsport | Dallara GP3/16 | 24 | +0:26,229 | 1 |
11. | 9 | Kevin Jorg | | Trident | Dallara GP3/16 | 24 | +0:28,975 | |
12. | 28 | Marcos Siebert | | Campos Racing | Dallara GP3/16 | 24 | +0:29,198 | |
13. | 15 | Tatiana Calderon | | DAMS | Dallara GP3/16 | 24 | +0:30,489 | |
14. | 16 | Bruno Baptista | | DAMS | Dallara GP3/16 | 24 | +0:31,654 | |
15. | 26 | Julien Falchero | | Campos Racing | Dallara GP3/16 | 23 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 5 | Niko Kari | | Arden International | Dallara GP3/16 | 14 | | |
| 14 | Santino Ferrucci | | DAMS | Dallara GP3/16 | 3 | | |
| 7 | Steijn Schothorst | | Arden International | Dallara GP3/16 | 2 | | |
| 6 | Leonardo Pulcini | | Arden International | Dallara GP3/16 | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|