F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Engelhart wygrywa pierwszy wyścig Porsche Supercup w 2011 (akt.)
    Paweł Zając, 8 maja 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Wczorajsze kwalifikacje przed pierwszą tegoroczną rundą Porsche Supercup zadecydowały o kolejności pierwszej trójki na mecie wyścigu. Tym samym zwycięzcą okazał się Christian Engelhart, pokonując Nicka Tandiego i Norberta Siedlera.

    Start wyścigu był dość spokojny, jednak Rene Rast fantastycznie ruszył z miejsca i przedarł się na czwartą pozycję. Kuba Giermaziak utrzymał siódmą lokatę. Niestety Robert Lukas nie najlepiej wystartował i spadł w okolicę 15 miejsca. Mimo to kierowca z Bielska Białej nie odpuszczał i starał się odrobić stracone pozycje.

    W czołówce niewiele się działo na początkowych okrążeniach. Kierowcy na pozycjach od czwartej do siódmej, czyli Rast, Bleekemolen, Edwards i Giermaziak jechali bardzo blisko siebie. Engelhart i Tandy powolutku oddalali się od reszty stawki. Na drugim okrążeniu Lukas wykorzystał problemy Zampedriego i awansował o jedno oczko. Dwa okrążenia później po ładnym ataku w trzecim zakręcie udało mu się wyprzedzić Williama Langhorne'a.

    Mimo tego, że zawodnicy Konrad Motorsport uciekli reszcie stawki, to jednak jechali równym tempem i cały czas jeden czyhał na błąd drugiego. Reszta stawki również jechała bardzo spokojnie i czekała na błędy rywali. Stefan Rosina ostro walczył z Patrickiem Huismanem, próbując odzyskać pozycję straconą na starcie, jednak Słowak nie umiał znaleźć sposobu na pokonanie Holendra.

    Na szóstym okrążeniu Robert Lukas odzyskał kolejną pozycję po ataku na Nicolasa Filibertiego. Świetnym tempem jechał Kevin Estre, który wyprzedził zarówno Rosinę, jak i Husimana, dzięki czemu awansował na ósme miejsce. Na dwa okrążenie przed metą Rene Rast popełnił błąd w pierwszym zakręcie, przez co stracił pozycję na rzecz Seana Edwardsa. Kierowcy walczący na pozycjach o czwartej do siódmej znów zbili się w zwartą grupę, jednak później nie doszło już do żadnego ataku. W końcówce odpuścił również Nick Tandy, który przez cały wyścig nie umiał znaleźć sposobu na pokonanie zespołowego kolegi.

    Ostatecznie nic nie zmieniło się już do mety. Kuba Giermaziak po dobrej jeździe utrzymał pozycję wywalczoną w kwalifikacjach, za którą zdobył dziewięć punktów. Robert Lukas po świetnej walce w środku stawki przebił się na 12 pozycję, co daje mu cztery punkty do klasyfikacji generalnej. Stefan Rosina był dziesiąty i zdobył sześć oczek. Kolejny wyścig Porsche Supercup odbędzie się już za dwa tygodnie na hiszpańskim torze Catalunya.

    Polscy kierowcy przed startem w Barcelonie udadzą się do Holandii, gdzie będą startowali na torze Zandvoort. Robert Lukas zasiądzie za kierownicą Porsche rywalizując w Carrera Cupie, zaś Kuba Giermaziak powróci do walki w Formule 3.

    Wypowiedzi kierowców

    Kuba Giermaziak: „Na starcie nie patrzyłem nawet w lusterka i nie widziałem Stefana, ponieważ ruszyłem w miarę dobrze i starałem się atakować Seana Edwardsa. Trochę może zabrakło szczęścia w pierwszym zakręcie, ale starałem się pojechać bezpieczną linią, nie chcąc ryzykować kolizji. Pierwsze trzy okrążenia były dość dobre i mogłem utrzymywać tempo czołowej trójki, ale potem zacząłem odstawać w środkowym sektorze na potrójnym lewym łuku numer 8. Być może jechałem odrobinę zbyt zachowawczo, ale mieliśmy miękko zestrojone zwieszenie, co pozwalało na szybką jazdę w pierwszym sektorze, ale na pewno nie pomagało w szybkich zakrętach.

    Siódma pozycja jest dość dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę, że to tutaj spodziewaliśmy się najgorszego dla mnie rezultatu. Gdybym dojechał do mety w pierwszej szóstce, wtedy byłbym bardziej usatysfakcjonowany. Mimo to myślę, że możemy być zadowoleni.

    Jeśli chodzi o ustawienia naszego wyścigowego Porsche, to mamy jeszcze trochę do poprawy. Co prawda podczas testów byliśmy bardzo szybcy, ale jak przychodzi do jazdy podczas weekendów Grand Prix, na gumie pozostawionej przez bolidy Formuły 1, to jednak czegoś nam jeszcze brakuje. Możemy się jeszcze sporo poprawić”
    .

    Stefan Rosina: „To był dla mnie pracowity wyścig. Sądzę, że trochę nie dopisało mi szczęście, ponieważ po starcie minął mnie wolniejszy rywal, którego nie mogłem wyprzedzić. Problem polegał na tym, że Patrick Huisman wyraźnie mnie wstrzymywał, dzięki czemu dogonił nas i wyprzedził Kevin Estre. W pewnym momencie wjechałem nawet w tył samochodu Patricka, przez co lekko uszkodziłem przód swojego auta.

    Rzecz w tym, że dwa lata temu, właśnie na tym torze wyprzedziłem Huismana dosłownie trzy okrążenia przed końcem. Z pewnością dobrze o tym pamiętał i mocno mnie pilnował. Być może mogłem spróbować bardziej agresywnego manewru a la kamikadze, czyli albo wyprzedzisz rywala zdobywając jeden punkt więcej i jakoś przetrwasz, albo się zderzycie. Postanowiłem jednak, że nie będę aż tak ryzykował i dojadę do mety zdobywając cenne punkty dla zespołu. Zobaczymy, co się wydarzy w kolejnych wyścigach”
    .

    Robert Lukas: „Nie był to zbyt dobry wyścig dla mnie. Po starcie spadłem na 15 miejsce. Co prawda później udało mi się odrobić kilka pozycji, jednak nie zmienia to faktu, że po dobrym wyniku podczas treningu liczyłem na znacznie więcej. Takie jednak są wyścigi i trzeba skupić się na kolejnych startach”.

    Porsche Supercup > 2011 > Turcja, Istanbul Park - 5,338 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 4Christian EngelhartKonrad MotorsportPorsche 911 GT31427:57,66820
    2. 3Nick TandyKonrad MotorsportPorsche 911 GT314+0:04,73718
    3. 2Norbert SiedlerVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT314+0:06,11516
    4. 16Sean EdwardsTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT314+0:06,69114
    5. 1Rene RastVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT314+0:07,35212
    6. 15Jeroen BleekemolenTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT314+0:08,03810
    7. 10Kuba GiermaziakVERVA Racing TeamPorsche 911 GT314+0:10,4149
    8. 12Kevin Estre (D)Attempto RacingPorsche 911 GT314+0:14,0678
    9. 18Patrick HuismanTeam BleekemolenPorsche 911 GT314+0:17,4067
    10. 9Stefan RosinaVERVA Racing TeamPorsche 911 GT314+0:17,9636
    11. 17Sebastiaan BleekemolenTeam BleekemolenPorsche 911 GT314+0:18,8845
    12. 11Robert LukasAttempto RacingPorsche 911 GT314+0:25,4114
    13. 8Nicolas Filiberti (D)SANITEC Aquiles MRS TeamPorsche 911 GT314+0:26,6763
    14. 7William LanghorneSANITEC Aquiles MRS TeamPorsche 911 GT314+0:28,4352
    15. 6Mathias Lauda (D)Konrad Motorsport AustriaPorsche 911 GT314+0:31,6671
    16. 32Yadel Oskan (D)MRS Team PZ AschaffenburgPorsche 911 GT314+1:05,368
    17. 14Khaled Al QubaisiTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT314+1:22,773
    18. 31Cenk Ceyisakar (D)MRS Team PZ AschaffenburgPorsche 911 GT314+1:39,980
    Niesklasyfikowani
    5Andreas Mayerl (D)Konrad Motorsport AustriaPorsche 911 GT39
    30Thomas Langer (D)MRS Team PZ AschaffenburgPorsche 911 GT39
    19Alessandro ZampedriTeam BleekemolenPorsche 911 GT31
    Najszybsze okrążenie: Nick Tandy (Konrad Motorsport) - 1:58,900 na 1 okrążeniu
    Pole position: Christian Engelhart (Konrad Motorsport) - 1:56,905 (+2 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    SkC, 08.05.2011 13:25[!]
    Kuba miał szanse na powalczenie z Bleekemolenem ale popełnił bład na zakręcie nr 9 i stracił dystans. Ale mimo to dobry występ, dużo lepszy niż w F3.
    mbg, 08.05.2011 13:42[!]
    Pozytywne było że trzymał dystans tych 2 sekund za trójką doświadczonych i utytułowanych kierowców i to żę w bezpośredniej rywalizacji był lepszy od Rosiny. Motopark niech poprawi VERVĘ w setupach bo widać tu braki. Pierwszy raz oglądałem na żywo i muszę powiedzieć że widowisko nie najgorsza ale też nie powalające jak GP2 czy GP3 w ten weekend.
    Lukas, 08.05.2011 15:44[!]
    Ten wyścig był wyjątkowo nudny jak na serię :) oglądaj następne - polecam! :)
    Sanki, 08.05.2011 16:35[!]
    I tak plus, że TV4 transmituje wyścigi :)
    witek2403, 08.05.2011 18:43[!]
    A ja nie wiedziałem gdzie transmitują :(
    Na Rai Sport i Rai Sport 2 był tylko główny wyścig GP2, SPRINTU NIE I PORSHE NIE. (Tylko Girro d`Italia)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca