F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Giermaziak wygrywa wyścig Supercup na Spa, Lukas dwunasty
    Paweł Zając, 28 sierpnia 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Kuba Giermaziak również w niedzielę okazał się najszybszym kierowcą na torze Spa i wygrał drugi z rzędu wyścig Porsche Supercup. Robert Lukas zajął 12 pozycję.

    Po wczorajszych kwalifikacjach Giermaziak mocno liczył na kolejne zwycięstwo, jednak tym razem nie przyszło ono tak łatwo jak na Hungaroringu. Polak już na starcie musiał ostro bronić się przed Patrickiem Huismanem, jednak lepszy tor jazdy w pierwszym zakręcie pozwolił mu utrzymać prowadzenie. Kierowca Verva Racing Team zaczął szybko oddalać się od rywali, jednak nie zapewniło mu to spokojnego wyścigu.

    Za jego plecami szalał startujący z piątej pozycji Rene Rast. Niemiec najpierw wykorzystał błąd Seana Edwardsa w Eau Rogue i przeskoczył na czwarte miejsce, a później przedzierał się w górę stawki. Na trzecim okrążeniu udało mu się wyprzedzić Nicka Tandy'ego, a podczas kolejnej rundy wokół belgijskiego toru uporał się z Patrickiem Huismanem. Rast rzucił się w pogoń za Giermaziakiem i sukcesywnie, okrążenie po okrążeniu niwelował stratę. Kiedy zawodnicy minęli linię mety po raz przedostatni, Niemiec miał nieco ponad sekundę straty do Polaka.

    Kuba dość mocno podniósł ciśnienie polskim kibicom, kiedy na wyjściu z zakrętu Pouhon popełnił błąd i znalazł się po za torem. Dzięki asfaltowemu poboczu udało się utrzymać przed Rastem, jednak kierowca Lechnera przez pozostałą cześć okrążenia robił wszystko, co mógł i w ostatniej szykanie praktycznie ocierał się o zderzak gostynianina. Całe szczęście Kuba nie popełnił błędu i utrzymał Rasta za sobą.

    Podczas walki z Rastem Huisman obrócił się i spadł na 12. pozycję, za Roberta Lukasa. Niestety drugiemu z Polaków nie udało się obronić przed Holendrem. Kierowca z Bielska-Białej pojechał złym torem w zakręcie Pouhon i na wyjściu z niego podbiło go na tarkach, przez co jego Porsche na chwilę znalazło się w powietrzu. Lukas przez pierwszą połowę wyścigu próbował walczyć z Rosiną i Kevinem Estre, jednak ostatecznie nie udało mu się utrzymać ich tempra przez wszystkie okrążenia.

    Wyścig na Spa był dość spokojny. Tylko Sean Edwards, który po błędzie na pierwszym okrążeniu spadł na szóste miejsce, próbował naciskać na Christiana Engelhgarta. Brytyjczykowi nie udało się jednak przeprowadzić skutecznego manewru. Nie najlepiej pojechał Rosina, który po starcie z siódmego pola stracil kilka pozycji już na pierwszym okrążeniu. Słowak zameldował się na mecie jako dziesiąty.

    Dzięki zwycięstwu na Spa Giermaziak awansował na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Na czoło wysunął się Rene Rast, do którego Polak traci 11 punktów. Robert Lukas jest 12. z 34 oczkami na koncie. Stefan Rosina zajmuje dziewiąte miejsce. Kolejna runda Porsche Supercup odbędzie się za dwa tygodnie na włoskim torze Monza.

    Kuba Giermaziak: „Mój start znów nie był fantastyczny i do pierwszego zakrętu dojeżdżałem praktycznie za Patrickiem Huismanem, ale nie byłem w nastroju, aby kogokolwiek dzisiaj przepuszczać. Powiedziałem sobie, że na pewno przed nim nie zahamuję i zaczekałem, aż on zrobi to wcześniej. Ponieważ jechałem po wewnętrznej, byłem w uprzywilejowanej sytuacji. Później walka w tym wyścigu dla mnie się skończyła, aż do ostatniego okrążenia, kiedy dogonił mnie Rene Rast”.

    „Patrick Huisman jest jednym z najtrudniejszych kierowców do wyprzedzenia. Nazywamy go żartobliwie jeżdżącą szykaną. Zapewne pomógł mi trochę w odniesieniu zwycięstwa, bo dosyć długo utrzymywał za sobą Nicka Tandy i Rasta. W tym czasie starałem się odjechać tak bardzo jak się dało i sądzę, że trochę w tym przesadziłem, bo zagotowałem przednie opony. Od szóstego-siódmego kółka Rast zaczął się zbliżać. Ja robiłem co mogłem, ale on i tak był o 0,6-0,8 sekundy szybszy. Na koniec okazało się, że to, co wywalczyłem na pierwszych okrążeniach ledwie starczyło, ale ostatecznie udało się wygrać wyścig i to jest dla nas najważniejsze”.

    „Mówiłem już wcześniej, że druga połowa sezonu będzie należała do nas i tak jest. W trzech ostatnich wyścigach zdobyliśmy 62 punkty, czyli prawie komplet, więc jesteśmy bardzo zadowoleni. To zwycięstwo liczy się dla mnie trochę bardziej niż na Hungaroring, gdzie było trochę łatwiej. Pokazaliśmy jednak w Belgii że potrafimy być szybcy i na mokrym i na suchym torze”.

    Stefan Rosina: „O moim wyniku przesądziły problemy na starcie. Skręciłem w pierwszy zakręt i doszło do kolizji z Jeroenem Bleekemolenem. Zmieniła się geometria lewego przedniego koła, przez co w prawych zakrętach miałem poważne problemy z prowadzeniem samochodu i to był koniec nadziei na dobry wynik. Gratuluję Kubie drugiego z rzędu zwycięstwa, a sam mam nadzieję, że następny wyścig na torze Monza ułoży się dla mnie lepiej”.

    Robert Lukas: „Udało mi się całkiem nieźle przetrwać start, nawet pomimo straty jednej pozycji. Na początku jechałem tempem zawodników z przodu, jednak później samochód stał się bardzo podsterowny i bardziej walczyłem o utrzymanie się w zakręcie, niż o dobre czasy okrążeń. Następnie doszła do tego walka z Patrickiem Husimanem, podczas której oderwałem się wszystkimi czterema kołami od toru. Prawdą jest, że dzisiejsze osiągi są w pewnym stopniu zależne od słabego wyniku w kwalifikacjach, gdybyśmy startowali z wyższej lokaty to wyścig na pewno potoczyłby się inaczej. Tak czy inaczej, trzeba zapomnieć o tym niepowodzeniu i skupić się na kolejnych rundach”.

    Porsche Supercup > 2011 > Belgia, Spa-Francorchamps - 7,004 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Kuba GiermaziakVERVA Racing TeamPorsche 911 GT31126:58,94120
    2. 1Rene RastVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT311+0:00,53118
    3. 3Nick TandyKonrad MotorsportPorsche 911 GT311+0:04,09116
    4. 15Jeroen BleekemolenTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT311+0:05,11814
    5. 4Christian EngelhartKonrad MotorsportPorsche 911 GT311+0:08,11712
    6. 16Sean EdwardsTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT311+0:09,67910
    7. 2Norbert SiedlerVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT311+0:10,2589
    8. 17Sebastiaan BleekemolenTeam BleekemolenPorsche 911 GT311+0:12,9118
    9. 12Kevin Estre (D)Attempto RacingPorsche 911 GT311+0:14,1757
    10. 9Stefan RosinaVERVA Racing TeamPorsche 911 GT311+0:15,6026
    11. 18Patrick HuismanTeam BleekemolenPorsche 911 GT311+0:19,4855
    12. 11Robert LukasAttempto RacingPorsche 911 GT311+0:21,1824
    13. 35Christian PassutiAntonelli MotorsportPorsche 911 GT311+0:31,967
    14. 8Nicki ThiimSANITEC Aquiles MRS TeamPorsche 911 GT311+0:40,712
    15. 19Bas SchothorstTeam BleekemolenPorsche 911 GT311+0:44,154
    16. 5Andreas Mayerl (D)Konrad Motorsport AustriaPorsche 911 GT311+0:53,6483
    17. 46Peter ScharmachVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT311+0:54,312
    18. 14Khaled Al QubaisiTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT311+0:55,9552
    19. 7William LanghorneSANITEC Aquiles MRS TeamPorsche 911 GT311+0:59,0491
    20. 37Oskar SlingerlandVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT311+1:35,105
    21. 36Massimo GiondiAntonelli MotorsportPorsche 911 GT311+1:52,082
    22. 47Isaac TutumluAttempto RacingPorsche 911 GT311+2:12,175
    Niesklasyfikowani
    6Mathias Lauda (D)Konrad Motorsport AustriaPorsche 911 GT30
    Pole position: Kuba Giermaziak (VERVA Racing) - 2:42,533 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Kuba Giermaziak (VERVA Racing) - 2:25,386
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
    lesik80, 28.08.2011 14:49[!]
    organizatorzy sie kompromituja, w ostatnim wyscigu nasz hymn poddali malej przerobce a w tym flage nasza i niemiaszkow powiesili odwrotnie... ale Kuba jeszcze zapewne da im okazje do poprawienia sie :) gratulacje z wygranej
    bartek199874, 28.08.2011 15:37[!]
    Brawo, życzę mu tytułu
    Karol26, 28.08.2011 15:46[!]
    Graty super wyścig :D
    DJ Malina, 28.08.2011 16:16[!]
    Dobra jazda Giermaziaka, szczególnie na początku. W generalnej traci 11 punktów do Rasta i tylko 4 do Edwardsa
    Czapla, 28.08.2011 16:19[!]
    Kuba naprawdę bardzo pozytywnie zaskakuje. Ech, szkoda, że w PSC, a nie w F3, no ale cieszmy się z tego co mamy :).
    SkC, 28.08.2011 16:24[!]
    Teraz do Włoch po next zwycięstwo i odpoczynek przed walką o mistrza na Yas Marina.
    oklasky, 28.08.2011 17:35[!]
    Organizatorzy się pomylili z flagami, ale mnie trafia nie powiem co, jak widzę polską flagę państwową z godłem używaną gdzie tylko można na imprezach sportowych, a teraz przez VERVĘ. Kiedy Polacy się nauczą, kto i kiedy może jej używać?
    DJ Malina, 28.08.2011 17:37[!]
    Cytat Czapla :
    Kuba naprawdę bardzo pozytywnie zaskakuje. Ech, szkoda, że w PSC, a nie w F3, no ale cieszmy się z tego co mamy :).

    W tamtym roku w PSC też nie zachwycał, jeździł na poziomie Lucasa lub trochę lepiej. Poczekajmy rok czy dwa, może w singlesitterach też się rozkręci, taką mam nadzieję ;)
    zgf1, 28.08.2011 18:38[!]
    Gdyby ktos chcial zobaczyc ten wyscig: http://www.wuploa...Supercup_Spa2011.avi
    opooona ;S, 28.08.2011 20:10[!]
    Super GRATULUJĘ.
    Masio, 28.08.2011 21:53[!]
    Znakomicie! Tor w Spa w końcu został zdobyty przez Polaka. Pierwszy hat-trick Kuby, gratulacje. Bardzo się bałem, że Rast wyprzedzi Giermaziaka. Dobre to było, jak ten co zakładał flagę Kubie, przyłożył w nos jednemu z członków zespołu. A głupie było to, że flagi źle powiesili.

    No dobra, teraz czas zdobyć Monzę. ;)
    raffus, 28.08.2011 22:55[!]
    Kuba zacznij wygrywać w F3, a nie w wyścigach dla niemieckich emerytów !
    melex, 29.08.2011 15:28[!]
    1. "nie byłem w nastroju, aby kogokolwiek dzisiaj przepuszczać" rozumiem go... dobrze byłoby, żeby częściej miewał takie NASTROJE
    2. Polska flaga wisi dobrze (to, że jest odwrócona w inną stronę niż życzą sobie tego polskie przepisy, to zupełnie inna sprawa), za to niemiecka "do góry nogami"
    3. @oklasky: popieram Cię w sprawie używania flagi z godłem - to żenada!
    mbwrobel, 29.08.2011 18:19[!]
    Polskie przepisy jednoznacznie określają układ barw narodowych w układzie zarówno poziomym, jak i pionowym:
    http://pl.wikiped...ypospolitej_Polskiej
    Dla obserwatora (w tym przypadku operatora kamery) kolor biały powinien być po lewej stronie. Przepisów dotyczących pionowego wieszania flagi niemieckiej nie znalazłem, więc nie zamuję stanowiska w tej kwestii.

    Najłatwiej mają Anglicy, Szwajcarzy, Austriacy i Japończycy ;-D.
    Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca