|
|
|
|
|
|
Arabadżijew wygrał drugi wyścig Auto GP | |
Władimir Arabadżijew zwyciężył w drugim dzisiejszym wyścigu Auto GP. Bułgar na mecie okazał się o pół sekundy szybszy niż Adrian Zaugg. Startując z pierwszego rzędu Arabadżijew miał przed sobą właśnie tylko Zaugga. Wykonał perfekcyjny start i od razu objął prowadzenie, ale przez cały czas był mocno naciskany przez reprezentanta RPA.
Poza wspomnianą dwójką toczyła się walka o dalsze pozycje. Edoardo Piscopo może uznać ten weekend do udanych, bo w Czechach w ciągu jednego dnia dwukrotnie stawał na podium i jest obecnie liderem mistrzostw wespół z Lucą Filippim. Piscopo wystartował z siódmego pola i toczył walkę z Fabio Onidim i Duncanem Tappy, ostatecznie wykorzystując pecha i błędy swoich rywali. Najpierw Tappy dostał karę przejazdu przez boksy za falstart, a później Onidi musiał się wycofać ze względu na awarię elektryki w bolidzie Lola B05/52.
W tym momencie Piscopo był czwarty, a przed nim jechał Adrien Tambay. Francuz jechał bardzo dobrze i choć był naciskany przez Piscopo, to jednak dzielnie się bronił. Wydawało się, że wywalczy miejsce na podium, ale na przedostatnim okrążeniu zblokował przednie koła i zakończył wyścig poza torem, uderzając w bariery. Na szczęście kierowca nie ucierpiał w tym wypadku, a w samochodzie uszkodzeniu uległo tylko przednie skrzydło. Piscopo zajął więc trzecie miejsce, a na kolejnej pozycji finiszował kierowca z Bogoty – Julian Leal.
Najszybszy czas w tym wyścigu wykręcił Filippi. Poza tym jednak zwycięzca pierwszego wyścigu nie spisał się zbyt dobrze. Zawalił start i później toczył walkę o 11 miejsce z Giorgio Pantano i Carlosem Iaconellim, aż w końcu zdecydował się wymienić opony w alei serwisowej. Wyjechał na nowym ogumieniu i ustanowił czas 1:43,260, co jest nowym oficjalnym rekordem tego toru. Poprzedni należał do Alexa Yoonga, który w czasie wyścigu A1GP wykręcił 1:47,296. Do duża poprawa, co jest o tyle dziwne, że Auto GP korzysta z tych samych aut, co niegdyś A1GP.
Filippi i Piscopo podzielili się kwotą 130 tysięcy euro za pierwsze i drugie miejsce. Jedyny reprezentant gospodarzy – Jan Charouz dotarł na metę jako szósty. Tomas Kostka w ogóle nie wystartował do drugiego wyścigu.
•Auto GP World Series > 2010 > Czechy 2, Autodrom Brno - 5,403 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Władimir Arabadżijew | | DAMS | Lola B05/52 | 13 | 22:58,445 | 6 |
2. | 11 | Adrian Zaugg | | Trident Racing | Lola B05/52 | 13 | +0:00,486 | 5 |
3. | 3 | Edoardo Piscopo | | DAMS | Lola B05/52 | 13 | +0:02,304 | 4 |
4. | 10 | Julian Leal | | Trident Racing | Lola B05/52 | 13 | +0:04,365 | 3 |
5. | 5 | Walter Grubmüller | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 13 | +0:05,859 | 2 |
6. | 6 | Jan Charouz | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 13 | +0:08,101 | 1 |
7. | 8 | Jonny Reid | | Super Nova Racing | Lola B05/52 | 13 | +0:09,025 | |
8. | 21 | Carlos Iaconelli | | Durango | Lola B05/52 | 13 | +0:12,227 | |
9. | 9 | Giorgio Pantano | | Super Nova Racing | Lola B05/52 | 13 | +0:15,689 | |
10. | 12 | Celso Miguez | | RP Motorsport | Lola B05/52 | 13 | +0:20,204 | |
11. | 1 | Duncan Tappy | | DAMS | Lola B05/52 | 13 | +0:22,869 | |
12. | 14 | Stefano Bizzarri | | RP Motorsport | Lola B05/52 | 13 | +0:26,179 | |
13. | 19 | Luca Filippi | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 13 | +1:02,946 | |
14. | 7 | Adrien Tambay | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 11 | 2 okr. | |
15. | 15 | Fabio Onidi | | Team Lazarus | Lola B05/52 | 7 | 6 okr. | |
|
Nie wystartowali | |
| 4 | Tomas Kostka | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 0 | | |
| |
|
Źródło: AutoGP.org
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|