|
|
|
|
|
|
Grosjean i Iaconelli zwycięzcami w Auto GP na torze Magny-Cours | |
W sobotę, na torze Magny-Cours, Romain Grosjean zapewnił sobie pole position do kolejnego wyścigu Auto GP. Dla Francuza był to dopiero drugi weekend w tej serii – zadebiutował w niej pod koniec czerwca na torze Spa-Francorchamps.
Sobotni wyścig przyniósł mu kolejny sukces. Francuz wygrał go, zostając tym samym nowym liderem mistrzostw Auto GP. Do tego doszło jeszcze najszybsze okrążenie w wyścigu. Były kierowca Renault w F1 pokazał, że ma talent i umiejętności, oraz że szybko adaptuje się do nowych warunków. Po tym wyścigu miał na swoim koncie 30 punktów, o dwa więcej niż Edoardo Piscopo, startujący w tych mistrzostwach od samego początku.
Kierowca DAMS słabo wystartował, ale szczęście było po jego stronie. Liderował Adrien Tambay, kiedy zaledwie dwa okrążenia przed linią mety w jego aucie nastąpiła awaria i musiał się wycofać z dalszej rywalizacji. Tambay zasługiwał na zwycięstwo, bo miał perfekcyjny start i od razu awansował z trzeciego miejsca na pozycję lidera. Jednakże stało się inaczej i to jego rodak zwyciężył, lecz nie było to proste zadanie.
Grosjean na starcie spadł na czwartą pozycję, ale wcześnie zjechał do obowiązkowy pit-stop. Później na nowych oponach wykręcił kilka szybkich okrążeń i awansował na drugą pozycję, a po wycofaniu się Tambay'a był już liderem. Jako drugi na metę wjechał zespołowy kolega Grosjeana – Duncan Tappy. Trzeci był Fabio Onidi z ekipy Lazarus.
•Auto GP World Series > 2010 > Francja 1, Magny-Cours - 4,411 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Romain Grosjean | | DAMS | Lola B05/52 | 21 | 31:50,336 | 10 |
2. | 1 | Duncan Tappy | | DAMS | Lola B05/52 | 21 | +0:07,211 | 8 |
3. | 15 | Fabio Onidi | | Team Lazarus | Lola B05/52 | 21 | +0:11,541 | 6 |
4. | 9 | Jake Rosenzweig | | Super Nova Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:12,746 | 5 |
5. | 6 | Jan Charouz | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:17,810 | 4 |
6. | 4 | Esteban Guerrieri | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:22,688 | 3 |
7. | 3 | Edoardo Piscopo | | DAMS | Lola B05/52 | 21 | +0:22,943 | 2 |
8. | 21 | Carlos Iaconelli | | Durango | Lola B05/52 | 21 | +0:23,333 | 1 |
9. | 10 | Julian Leal | | Trident Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:23,993 | |
10. | 8 | Jonny Reid | | Super Nova Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:31,124 | |
11. | 12 | Celso Miguez | | RP Motorsport | Lola B05/52 | 21 | +0:51,428 | |
12. | 14 | Stefano Bizzarri | | RP Motorsport | Lola B05/52 | 21 | +1:00,501 | |
13. | 19 | Giorgio Pantano | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 20 | 1 okr. | |
14. | 7 | Adrien Tambay | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 19 | 2 okr. | |
| |
|
W niedzielę niepokonany okazał się Carlos Iaconelli z zespołu Durango, aspirującego do Formuły 1. Brazylijczyk po zajęciu ósmego miejsca w sobotnim wyścigu, do dzisiejszego wystartował z pole position i prowadził przez wszystkie okrążenia, odnosząc trzecie zwycięstwo w tym sezonie.
Na metę jako drugi wjechał Jan Charouz, a trzeci był Edoardo Piscopo. Grosjean nie ukończył tego wyścigu, podobnie jak Onidi. Tym samym Piscopo odzyskał prowadzenie w klasyfikacji generalnej i ma teraz dwa punkty przewagi nad Grosjeanem.
Na trzecim miejscu plasują się z 24 punktami trzej kierowcy: Iaconelli, Charouz i Tappy. W klasyfikacji zespołowej zdecydowanie lideruje DAMS, mając 90 punktów. Drugie miejsce zajmuje Charouz-Gravity Racing z 49 punktami. Grosjean jest tymczasem liderem klasyfikacji pieniężnej – zarobił 80 tys. euro i ma 12 punktów, a drugi jest Tappy z 11 punktami i 50 tys. euro.
Źródło: AutoGP.org
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|