|
|
|
|
|
|
Chris van der Drift wygrywa drugi wyścig Auto GP | |
Chris van der Drift odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii Auto GP w drugim wyścigu na torze w Marrakeszu, a jest to jego pierwsza wygrana w jakichkolwiek zawodach od czasu ogromnego wypadku w Superleague Formula, gdy rozbił się na Brands Hatch w 2010 roku.
Van der Drift podążał za Sirotkinem ze stratą 4,8 sekundy gdy Rosjanin zjechał na swój obowiązkowy postój na 12 okrążeniu. Jednak mistrz Formula Master z 2008 roku podkręcił tempo i zyskał na bardzo szybkiej zmianie opon cztery okrążenia później, gdy wyjechał jako lider stawki ze skromnym prowadzeniem.
„Byłem zaskoczony gdy wyjechałem na czele” – powiedział van der Drift. „Po problemach z oponami w pierwszym wyścigu, postawiłem sobie za cel dbanie o nie na początku dzisiejszego wyścigu. Gdy Sergiej zjechał, zorientowałem się, że mogę bez problemu podkręcić tempo. To moja pierwsza wygrana od wypadku, więc można powiedzieć, że nie straciłem szybkości!”
Wyścig jako trzeci ukończył Pal Varhaug, ale został on ukarany doliczeniem 25 sekund za ścięcie szykany na ostatnim okrążeniu. Norweg miał problemy z tempem po zebraniu odłamka z toru, który zmniejszył mu przyczepność przedniej osi.
Za nim utworzył się pociąg składający się z czterech zawodników: Giacomo Ricciego, Adriana Quaife-Hobbsa, Giancarlo Serenellego oraz Victora Guerina. Guerin i Serrenelli wypadli z walki, gdy Guerin stracił panowanie nad bolidem w szykanie na szesnastym okrążeniu i uderzył Serenellego gdy odzyskiwał kontrolę nad samochodem.
Na ostatnim okrążeniu Varhaug nie dał rady skręcić w szykanę podczas gdy naciskał go Quaife-Hobbs. „Było coś nie tak z moim układem sterowania” – powiedział Varhaug. „Musiałem skręcać mocniej niż normalnie, by wjechać w szykany, a przejazd przez ostatni nawrót był niemal niemożliwy. Gdy ściąłem szykanę, odpuściłem gaz by przepuścić Adriana, jednak gdy zauważyłem, że wyprzedził go Ricci, nie byłem pewny co zrobić. Zdecydowałem się kontynuować wyścig do mety”.
Guerin po swoim incydencie zakończył zawody na szóstej pozycji, przed Yannem Cunha. Startujący z pole position Antonio Spavone został wyprzedzony przez Sirotkina na pierwszym okrążeniu. Włoch musiał przedwcześnie zakończyć swoje zmagania, gdy został wykluczony przez de Jonga w ostatnim nawrocie na drugim okrążeniu.
Zwycięzca pierwszego wyścigu, Sergio Campana wycofał się po pechowym incydencie z Michelem la Rosą w tym samym zakręcie. La Rosa zrobił miejsce Ricciemu po wewnętrznej, by ten go mógł wyprzedzić, ale skręcił w niego na szczycie zakrętu.
•Auto GP World Series > 2012 > Maroko 2, Marrakech - 4,540 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 33 | Chris van der Drift (D) | | Manor MP Motorsport | Lola B05/52 | 19 | 29:10,823 | 20 |
2. | 12 | Siergiej Sirotkin (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:00,651 | 15 |
3. | 8 | Giacomo Ricci | | Zele Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:19,943 | 12 |
4. | 10 | Adrian Quaife-Hobbs (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 19 | +0:20,597 | 10 |
5. | 11 | Victor Guerin (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 19 | +0:27,791 | 8 |
6. | 23 | Yann Cunha (D) | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:39,774 | 6 |
7. | 7 | Pal Varhaug (D) | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 19 | +0:44,552 | 4 |
8. | 6 | Francesco Dracone | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 19 | +0:59,733 | 3 |
9. | 2 | Giuseppe Cipriani | | Campos Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:59,932 | 2 |
10. | 1 | Facu Regalia (D) | | Campos Racing | Lola B05/52 | 19 | +1:06,262 | 1 |
11. | 45 | Giancarlo Serenelli (D) | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 18 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 71 | Michele la Rosa | | Team MLR71 | Lola B05/52 | 10 | | |
| 5 | Sergio Campana (D) | | Team MLR71 | Lola B05/52 | 10 | | |
| 14 | Antonio Spavone (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 1 | | |
| 32 | Daniel de Jong | | Manor MP Motorsport | Lola B05/52 | 1 | | |
| 3 | Maksim Sniegirow (D) | | Campos Racing | Lola B05/52 | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|